• امروز : 30 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سرگذشت تخم‌مرغ عید (The Easter Adventure)

author-img

توسط : عاطفه تاریها ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: دقیقه

1024 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«سرگذشت تخم‌مرغ عید» یک ماجراجویی درمورد حیوانات شهر تخم‌مرغی است که تخم‌مرغ‌های عید پاک آن‌ها توسط تی‌نی‌تی و دوستانش که خروس‌های بدذاتی هستند دزدیده شده و اهالی دهکده سعی می‌کنند تخم‌مرغ‌ها را پس بگیرند. این انیمیشن ماجراجویانه می‌تواند مفاهیم ازخودگذشتگی، اتحاد و شجاعت را به فرزندانتان بیاموزد.

ژانر : انیمیشن ماجراجویی

سال 2004 85 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

تی‌نی‌تی و دوستانش برای اینکه غذای موردنیازشان را تأمین کنند به دزدی روی می‌آورند و سعی نمی‌‌کنند با کارکردن و زحمت‌کشیدن نیازشان را برطرف کنند. همچنین آن‌ها با یکدیگر رفتار مناسبی ندارند. آن‌ها با افراد ضعیف گروه بد رفتار می‌‌کنند و آن‌ها را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند. آن‌ها همدیگر را احمق، خنگول و آشغال خطاب می‌‌کنند.

بهتر است درمورد کار ناپسند دزدی با کودکتان صحبت کنید. حرف‌های نامناسب تی‌نی‌تی و دوستانش را نکوهش کنید و درمورد رعایت احترام به دیگران صحبت کنید. اهالی شهرتخم‌‌مرغی مدیر مدرسه را «بندیت چاقالوی مسخره» و خانم معلّم را «مریت مودراز زشت» صدا می‌کردند که این نوع خطاب‌کردن آن‌ها را بسیار ناراحت می‌کرد. درخصوص اینکه ما نباید انسان‌ها را با القاب صدا کنیم صحبت کنید. زمانی‌که بندیت و دوستانش برای پس‌گرفتن تخم‌مرغ‌ها راهی جنگل می‌شوند با غولی از جنس باتلاق به نام ماک روبه‌رو می‌شوند. ماک که از سر غرور مانند یک باتلاق زشت و مهیب درآمده بود از بندیت می‌خواهد که یکی از دوستانش را به‌عنوان قربانی معرفی کند تا بقیه آزاد شوند. اما بندیک خودش را معرفی می‌کند تا قربانی شود. ماک زمانی که مهربانی و ازخودگذشتگی بندیت را می‌بیند، تحت تأثیر قلب رئوف بندیت قرار می‌گیرد و مانند نسیمی زیبا می‌شود و بندیت و دوستانش را رها می‌کند. درک این موضوع برای کودکان شما ممکن است کمی سخت باشد در بهتر فهمیدن این مفهوم به کودکتان کمک کنید. این انیمیشن به عید پاک و آداب و رسوم آن می‌پردازد. فرصت مناسبی است که درمورد اعیاد کشور‌های دیگر صحبت کنید.

خلاصه: در این انیمیشن گروهی از خروس‌های بدذات از شهر تخم‌مرغی دزدی می‌کنند. درمورد نکوهش این رفتار با کودکانتان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درمورد سرانجام تی‌نی‌تی از کودکتان سؤال کنید. سعی کنید به پشیمانی تی‌نی‌تی از کارش اشاره کنید. از کودکتان بپرسید اگر از چیزی خوشش بیاید آن را چگونه به دست می‌آورد؟ درمورد دزدی و به‌طورکلّی بدون اجازه چیزی را برداشتن با او صحبت کنید. از کودکتان سؤال کنید اگر به‌جای اهالی شهر تخم‌مرغی بود و تخم‌مرغ‌هایشان رامی‌دزدیدند چه کاری می‌کرد؟

خلاصه: درمورد سرانجام تی‌نی‌تی از کودکتان سؤال کنید.

داستان اثر

تی‌نی‌تی که خروس قوی و باهوشی است با فرارسیدن عیدپاک به‌دنبال غذا برای خود و دوستانش می‌گردد. اما سعی می‌کند با دزدی‌کردن از مغازه‌های شهرتخم‌مرغی مواد غذایی موردنیازشان را تأمین کند که نقشه‌ی دزدی‌اش با تیزبینی ملخِ مهربان نقش‌برآب می‌شود.

تی‌نی‌تی و دوستانش تسلیم نمی‌شوند و به کارخانه‌ی جوجه‌کشی دستبرد می‌زنند و تمام تخم‌مرغ‌ها را می‌دزدند. سرانجام بندیت، مدیر مدرسه‌ی دهکده، همراه با دوستانش برای بازپس‌گیری تخم‌مرغ‌ها راهی می‌شوند. درادامه تی‌نی‌تی نیز از کارش پشیمان می‌شود و به کاری شرافتمندانه مشغول می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: جان مایکل ویلیامز- John Michae Williaml

نویسنده: جان مایکل ویلیامز- John Michae Williaml

تهیه‌کننده: سیندی برسلر--Cindy Bressler

بازیگران: بروک شیلدز- جان مایکل ویلیامز-جیمز وودز-Brooke Shields-Williams John Michael-James Woods

شخصیت‌ها:

تی‌نی‌تی :خروس قوی و باهوشی است که با دزدی‌کردن امرارمعاش می‌کند اما در انتها از این کارش پشیمان می‌شود و به یک کار آبرومند روی می‌آورد.

بندیت: خرگوشی نر که مدیر مدرسه شهر تخم‌مرغی است. او فردی محترم و مهربان است و به خانم معلّم علاقه‌مند است.

هریت: خانم معلم شهر تخم‌مرغی است او زن مغروری است و نمی‌تواند به بندیت بگوید که عاشق او است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: -Studio Grafiki Filmowejاستادیو گرافیک فیلموج

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سرگذشت تخم‌مرغ عید

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!