• امروز : 29 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن سرود کریسمس میکی (Mickey's Christmas Carol )

author-img

توسط : فاطمه مقیم خان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1649 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

این داستان اقتباسی فانتزی است از کتاب «سرود کریسمس» چارلز دیکنز و تمام شخصیت‌های اصلی کتاب با «میکی‌ماوس»، «دانل‌داک» و... که از کارکتر‌های معروف دیزنی هستند، جایگزین شده‌اند. در این داستان اسکروچ خسیس و بخیل با مرور گذشته، حال و آینده‌ی خود می‌آموزد که بخل و طمع او را گرفتار عذاب می‌کند و باید سخاوت بیشتری به اطرافیانش نشان دهد.

سال 1983 ۲۶ دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند در این انیمیشن از روح، عذاب قبر و... صحبت می‌شود که می‌تواند برای مخاطبان حساس ترسناک باشد. البته این صحنه‌ها آمیخته با طنز و اِلمان‌های فانتزی است؛ ‌اما با این حال اگر فرزند شما احساس ترس کرد یا از اتفاقاتی که برای اسکروچ می‌افتد حیرت‌زده شد، بهتر است در کنار او باشید تا او را آرام کنید و داستان را برای او توضیح دهید تا احساس سردرگمی نکند. این داستان اقتباسی از داستان سرود کریسمس چارلز دیکنز است؛ اما شخصیت‌های اصلی آن با میکی‌ماوس و دانلداک جایگزین شده‌اند، بنابراین از خشونت و ترس داستان اصلی بسیار کاسته شده است. این داستان از سخاوت و مهربانی با دیگران می‌گوید. سعی کنید روی این ویژگی‌های مثبت تأکید کنید و در موقعیت‌های مختلف به پیام‌های مثبت داستان اشاره کنید و از فرزند خود بخواهید آموخته‌های خود را از این داستان تمثیلی برای شما بیان کند.

خلاصه: از فرزند خود بخواهید آموخته‌های خود را از این داستان تمثیلی برای شما بیان کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزند خود درباره‌ی تفاوت این اقتباس از داستان سرود کریسمس با دیگر آثار ساخته‌شده صحبت کنید.

اگر فرزندتان کتاب سرود کریسمس را مطالعه کرده است، از او بخواهید شباهت‌ها و تفاوت‌های داستان را در این دو قالب بیان کند.

به‌نظرت چرا اسکروچ تنها بود؟

اگر اسکروچ از ابتدا سخاوت‌مند بود، زندگی‌اش چگونه تغییر می‌کرد؟

داستان اثر

در آستانه‌ی «کریسمس»، «عمو اسکروچ» با بداخلاقی از تبریک‌گفتن و کمک‌کردن به دیگران سربازمی‌زند. او بسیار خسیس است و به کارمندش بسیار سخت می‌گیرد و برای کریسمس به او مرخصی نمی‌دهد. او افرادی را که برای کمک‌کردن نزد او می‌آیند، ‌پس می‌زند. اسکروچ وقتی به خانه برمی‌گردد، روح شریک سابق خود که او هم شخصی خسیس بود و همچنین سه روح دیگر را ملاقات می‌کند. هریک از این سه روح‌، خود را به‌عنوان روح یکی از جشن‌های کریسمس معرفی می‌کند. «روح اول» اسکروچ را به روز کریسمس سال‌های گذشته می‌برد و به او یاد‌آوری می‌کند که کریسمس سال‌های گذشته را هم به جای شرکت در مهمانی و جشن، به کارکردن و مال‌اندوزی می‌گذرانده است. «روح دیگر» که درواقع روح همان کریسمس است، او را به خانه‌ی کارمند اسکروچ می‌برد تا فقر و بیچارگی آن‌ها را ببیند و در پایان «روح دیگر» او را به جشن کریسمس سال بعد می‌برد و قبر اسکروچ را نشان می‌دهد که درون آن پر از آتش است. اسکروچ متحول می‌شود و از آن پس رفتارش را با دیگران عوض می‌کند و با سخاوت با آن‌ها برخورد می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Burny Mattinson / بارنی ماتینسون

نویسنده / مترجم: براساس کتاب «سرود کریسمس» چارلز دیکنز

نام تهیه‌کننده: Burny Mattinson / بارنی ماتینسون

نام بازیگران:

نام شخصیت‌ها:

اسکروچ: اردکی پیر و طمع‌کار که همیشه به دنبال مال‌اندوزی‌ است؛ ولی به دیگران کمکی نمی‌کند،

سه روح کریسمس: سه روح مختلف از کریسمس گذشته و حال و آینده که به اسکروچ درس‌عبرت‌های خوبی می‌دهند،

میکی: کارمند فقیر اسکروچ که اسکروچ به اندازه کافی به او حقوق نمی‌دهد. اسکروچ بعد از متحول‌شدن او را شریک خود می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: والت دیزنی

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد سرود کریسمس میکی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!