• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن زندگی مخفی حیوانات خانگی (۲) (The Secret Life of Pets 2)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2055 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن، در ادامه «زندگی مخفی حیوانات خانگی 1» ساخته شده است. این داستان، مواجهه‌ی حیوانات خانگی با فرزندان صاحبانشان را روایت می‌کند و موازی با داستان اصلی، به غم حیواناتی که برای نمایش‌ها و سیرک‌ها استفاده می‌شوند اشاره دارد. قسمت دوم «زندگی مخفی حیوانات خانگی» در سال 1398 به نمایش درآمده و یکی از موفق‌ترین انیمیشن‌های سال 2019 است.

سال 2019 86 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

هرکدام از قهرمانان، داستان خودشان را دارند که در انتهای انیمیشن به هم گره می‌خورند. همه‌ی آن‌ها می‌توانند الگوی مناسبی برای فرزندتان باشند. مکس به کمک روستر از ترس‌هایش عبور می‌کند، اسنوبال و دیزی برای کمک به هم‌نوع خود تلاش می‌کنند، گجت شخصیتی مهربان و امانت‌دار است و دررابطه با دوستانش از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند و همین‌طور هرکدام از آن‌ها ویژگی مثبتی برای الگوبرداری دارند. نکته‌ی حائز اهمیت در این بحث، این است که فرزندتان این ویژگی‌ها را بشناسد و سعی کند تا دسته‌بندی مشخصی از آن‌ها داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود درباره‌ی ویژگی‌های مثبت و منفی شخصیت‌ها و روند داستان از فرزندتان سؤال کنید تا به برداشت شفافی از داستان برسد.

نکته‌‌ی دیگر این است که دوست‌داشتنی‌بودن شخصیت‌های داستان ممکن است باعث شود تا فرزندتان حتی ریزترین رفتارها را الگوبرداری کند؛ مثلاً ممکن است زمانی‌که هیجان‌زده می‌شود مانند اسنوبال فریاد بزند. بهتر است که در چنین شرایطی، آن دسته از ویژگی‌های شخصیت‌ها را برای فرزندتان پررنگ کنید که متناسب با فرهنگ خانوادگی‌تان است.

در آخر اینکه در انتهای داستان و بعد از تیتراژ، سکانسی از خوانندگی اسنوبال نمایش داده می‌شود که محتوای آن مناسب نیست و باتوجه به جذابیت این شخصیت برای کودکان، ممکن است سؤالاتی درباره محتوای آن ذهن فرزندتان را درگیر کند یا اثر نامناسبی بر وی داشته باشد.

خلاصه: ویژگی‌های مثبت هرشخصیت را که متناسب با فرهنگ خانوادگی شماست، برای فرزندتان پررنگ کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید ویژگی‌های تمام قهرمانان را برایتان بازگو کند تا نکاتی را که او با دیدن این انیمیشن به آن‌ها دست پیدا کرده است، بشناسید و برای تأثیرگذاری هرچه بهتر، نکات مثبت را برای او پررنگ کنید.

از او بپرسید که دوستانش چه کسانی هستند و او حاضر است برای دوستانش چه کارهایی انجام دهد؟

از او بپرسید آیا حاضر است زمانی‌که دیگران به کمک او احتیاج دارند، از خودگذشتگی کند و به آن‌ها کمک کند؟

خلاصه: از فرزندتان درباره‌ی ویژگی‌های هرشخصیت سؤال کنید.

داستان اثر

صاحبِ «مکس» و «دوک» ازدواج کرده و صاحب فرزندی به نام «لیام» شده است. زندگی مکس بعد از ورود لیام تغییرات بسیاری داشته و حالا مکس، خود را موظف کرده است تا از لیام محافظت کند. برای همین دچار اضطراب درباره‌ی وقایع احتمالی شده است. مکس بعد از ملاقات با «روستر» که یک سگ روستایی و شجاع است و با کمک‌های او، می‌تواند از ترس‌ها و کلیشه‌های ذهنی‌اش عبور کند و سگی شجاع، تلاشگر و قوی شود. درهمان‌زمان که مکس و خانواده‌اش به روستا سفر کرده‌اند، اسنوبال، (خرگوش سفیدی که تخیلات ابرقهرمانانه دارد) به همراه دیزی برای نجات یک ببر از دست صاحب پلیدِ سیرک تلاش می‌کنند. مکس نیز بعد از بازگشت به خانه، به آن‌ها کمک می‌کند. گجت (سگی که در همسایگی مکس زندگی می‌کند) هم با کمک بقیه حیوانات برای نجات آن‌ها تلاش می‌کند و با همکاری و اتحاد موفق به شکست‌دادن صاحب سیرک می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: Chris Renaud, Jonathan del Val / کریس رنو، جاناتان دل وال

نویسنده: Brian Lynch / برایان لینچ

نام تهیه‌کننده: Chris Meldandry, Janet Haley / کریس ملداندری، جانت هیلی

نام بازیگران: Patten Aswalt, Eric StoneStreet, Quinn Hart, Jenny Sally, Ellie Kemper, Lake

 Bell, Dana Caribbean/ پتن اسوالت، اریک استون استریت، کوین هارت، جنی سالی، الی کمپر، لیک بل، دانا کاریبِن.

نام شخصیت‌ها:

مکس: سگ کوچکی است که با کیتی زندگی می‌کند و بعد از به‌دنیاآمدن لیام، پسر کیتی و چاک، خودش را موظف به محافظت از لیام کرده، در همین راستا نیز دچار اضطراب شده است،

کیتی: صاحب مکس و دوک است که با «چاک» ازدواج کرده و صاحب پسری به نام «لیام» شده است،

لیام: فرزند کیتی و چاک است که مکس همواره از او حفاظت می‌کند و به‌تازگی می‌خواهد به مهدکودک برود،

گلوله‌برفی: (اسنوبال) خرگوش کوچک سفیدی است که با صاحب جدیدش خو گرفته است و بازی‌های ابرقهرمانی می‌کند. او در واقعیت هم به همراه «دیزی» برای نجات «هو» می‌رود و موفق می‌شوند تا او را نجات دهند،

گجت: سگ سفیدی که در داستان قبل مکس را نجات داد، در این داستان نیز او را نجات می‌دهد،

دیزی: سگ کوچک و شجاعی که برای نجات «هو» از دست صاحبِ سیرک، «سرگئی»، تلاش می‌کند،

روستر: سگِ روستایی شجاعی است که مکس با کمک او خودش را پیدا می‌کند و شجاعانه تصمیم می‌گیرد.

کشور سازنده: آمریکا، فرانسه، ژاپن

کمپانی سازنده: Illumination Entertainment/ ایلومینیشن اینترتینمنت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زندگی مخفی حیوانات خانگی (۲)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!