• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن زندگی مخفی حیوانات خانگی (۱) (The Secret Life Of Pets1)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

3050 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«زندگی مخفی حیوانات خانگی»، روایتِ زندگی حیوانات خانگی در غیاب صاحبانشان است که با داستانی ماجراجویانه و طنز، شخصیت‌پردازی‌های موفقی دارد. این اثر جایزه‌ی برگزیدگان کودکان نیکلودین برای محبوب‌ترین نقش منفی را در سال 2017 از آنِ خود کرده است. این داستان، ماجراجویی‌های دو سگ خانگی به‌نام‌های «مکس» و «دوک» را نمایش می‌دهد که ابتدا نمی‌توانند با یکدیگر کنار بیایند و خود را به دردسر می‌اندازند؛ اما سپس با هم دوست می‌شوند و با تلاش و کمک دوستانشان، به خانه برمی‌گردند.

سال 2016 87 دقیقه جزئیات کامل اثر
20 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

مهم‌ترین نکته‌ای که لازم است والدین بدانند این است که «گلوله‌برفی»، خرگوش سفید و زیبای داستان، یک شخصیت منفی دارد؛ بسیار فریاد می‌زند، خشن است و دوست دارد از بقیه انتقام بگیرد. جذابیت او موجب می‌شود تا اثرگذاری او بر مخاطب بیشتر شود و میل بیشتری به تقلید در فرد ایجاد کند. اگر تقلید از رفتار گلوله‌برفی را در فرزندتان مشاهده کردید، توصیه می‌شود درباره‌ی جذابیت گلوله‌برفی در زمان‌هایی که آرام و مهربان است توضیح دهید و نکات مثبت هرشخصیت را به او یادآور شوید. مسئله اولی که در «زندگی مخفی حیوانات خانگی» به آن اشاره می‌شود، تنهاماندن حیوانات در طول روز و بعد ترک‌شدن حیوانات خانگی است که ممکن است برای فرزندتان غمگین‌کننده باشد. بهتر است با کودکتان درباره‌ی برداشت‌هایش از این داستان صحبت کنید و از او بخواهید تا اتفاقات خوب و بد داستان را برایتان تفکیک کند و به او در تکمیل داستان و ماجرایی که برای هرکدام از شخصیت‌ها اتفاق می‌افتد، کمک کنید. با فرزندتان درباره‌ی نوع‌دوستی و رابطه‌ی دوستانه‌اش با دیگران صحبت کنید و فهم او از رابطه با دیگران را بشناسید.

خلاصه: از فرزندتان بخواهید تا رابطه‌ی شخصیت‌های داستان را برایتان شرح دهد و ویژگی‌های مثبت و منفی هرکدام از آنان را برایتان بازگو کند. اگر از رفتار «گلوله‌برفی» تقلید می‌کرد، بهتر است تا ویژگی‌های مثبت او را در ذهن فرزندتان پررنگ کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید کدام یک از شخصیت‌های داستان را بیشتر دوست دارد و علت اینکه او را بیشتر دوست دارد چیست؟

از او بخواهید ویژگی‌های مثبت و منفی هرکدام از شخصیت‌ها را برایتان شرح دهد و علت این تفکیک را نیز برایتان بگوید.

از فرزندتان بخواهید داستان را برایتان تعریف کند. این کار باعث می‌شود تا متوجه شوید کدام شخصیت و زاویه دید برایش مهم‌تر و جذاب‌تر بوده است و بیشترین نزدیکی را با کدامیک از آن‌ها احساس می‌کند.

خلاصه: از فرزندتان درباره‌ی ویژگی‌های شخصیت‌ها سؤال کنید.

داستان اثر

«مکس» سگ کوچکی است که با «کیتی» زندگی می‌کند. یک روز که کیتی به خانه برمی‌گردد، سگ دیگری به نام «دوک» را به خانه می‌آورد تا هم‌خانه‌ی جدید آن‌ها شود؛ اما آن‌ها به‌جای پذیرش یکدیگر، برای ماندن در خانه کیتی با هم رقابت می‌کنند. همین امر باعث می‌شود تا وقتی برای تفریح به پارک رفته‌اند، گم بشوند و برای برگشت به خانه دردسرهای بسیاری را بگذرانند. آن‌ها در اتفاقاتی که آن روز برایشان رخ می‌دهد، کنارهم می‌مانند و با کمک بقیه دوستانشان، موفق می‌شوند به خانه برگردند.

جزئیات اثر

کارگردان: Chris Renaud / کریس رنو نویسنده: Cinco Paul, Ken Daurio, Brian Lynch / سینکو پل، کن دوریو، برایان لینچ نام تهیه‌کننده: Chris Meldandry, Janet Haley / کریس ملداندری، جانت هیلی نام بازیگران: Louis C.K., Eric Stonestreet, Kevin Hart, Jenny Slate, Ellie Kemper / لوییس سی.کی، اریک استونستریت، کوین هارت، جنی اسلیت، الی کمپر نام شخصیت‌ها:

مکس: سگی است که با کیتی زندگی می‌کند. یک روز، زمانی‌که با حیوانات دیگر به گردش می‌رود، همراه دوک از بقیه حیوانات جدا می‌افتند و برای برگشت به خانه اتفاقات متعددی برایشان رخ می‌دهد،

دوک: سگ قهوه‌ای و بزرگی است که هم‌خانه‌ی جدید مکس شده است و با کاری که می‌کنند از گروه حیوانات خانگی که به گردش آمده بودند، جدا می‌شوند و در مسیر برگشت به خانه اتفاقات متعددی را تجربه می‌کنند،

گلوله‌برفی: (snowball) خرگوش سفید و زیبایی است که در گذشته حیوان خانگیِ یک شعبده‌باز بوده است، شعبده‌باز بعد از تغییر شغلش، گلوله‌برفی را رها می‌کند. او نیز همراه سایر حیوانات خانگیِ ترک‌شده، انجمنی برای انتقام از انسان‌ها تشکیل می‌دهد،

گجت: سگ سفیدی که در همسایگی مکس زندگی می‌کند و به او علاقه دارد. بعد از اینکه متوجه می‌شود مکس گمشده است، همراه با بقیه دوستانش برای پیداکردن مکس و به‌خانه‌برگرداندن او تمام تلاشش را می‌کند،

کیتی: صاحب مکس و دوک است و به آ‌ن‌ها بسیار علاقه دارد. مکس نیز برای اینکه کیتی خوشحال باشد، تمام تلاشش را می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا، فرانسه، ژاپن کمپانی سازنده: Illumination Entertainment / ایلومینیشن اینترتینمنت

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ناشناس ناشناس

۶ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

عالی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زندگی مخفی حیوانات خانگی (۱)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!