• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن زمان برف بازی ۲ (Snow Time)

author-img

توسط : فاطمه طهماسبی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2999 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 

«زمان برف‌بازی»، انیمیشنی کمدی و درام از اتفاقاتی است که طی دو هفته تعطیلی مدرسه در دهکده، بعد از بارش برف سنگین رخ می‌دهد. بچه‌های مدرسه که دوستی‌های عمیق و دیرینه‌ای با یکدیگر دارند برای تفریح روزهای تعطیل‌شان بازی‌ای را طراحی می‌کنند که به جنگ و دشمنی و در نهایت مرگ سگ یکی از دوستانشان ختم می‌شود.

ژانر : درام کمدی

سال 2015 67 دقیقه جزئیات کامل اثر
17 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

  این داستانِ روایت چند بچه مدرسه‌ای است که بدون درنظر گرفتن والدین در داستان، تصمیم می‌گیرند روزهای تعطیل خود را با دو تیم کردن خود به جنگ و درگیری بپردازند و در نهایت یک گروه را به عنوان پیروز و قهرمان اعلام کنند اما در نهایت این جنگ و دعوا، جدی می‌شود و در پی آن یک سگ بی‌پناه جانش را از دست می‌دهد. عمده مسئله قابل توجه در این داستان رفتارهای ناهنجاری است که پیامدهای منفی آن به مراتب بیشتر از آن‌چیزی است که در داستان روایت می‌شود. کمرنگ کردن حضور والدین و بزرگترها شدت این ناهنجاری و اثرگذاری نامطلوبش را بیشتر می‌کند. در نتیجه بهتر است والدین با تاکید بر پیامدهای نامطلوب چنین رفتاری از جمله مرگ سگ پیرس و پیامدهای منفی دیگری که در داستان روایت نشده است، شدت نامطلوب بودن این رفتار را روشن کنند. و در کنار آن با تاکید بر پیام‌های مثبت داستان از جمله پشیمانی بچه‌ها از رفتار اشتباهشان و اهمیت کارگروهی فارغ از رفتارهای ناهنجاری که رخ داده است از شدت الگوبرداری منفی آن‌ها بکاهند.

پشیمانی بچه‌ها و ابراز ناراحتی، عذرخواهی و دلجویی از یکدیگر از جمله نکات مثبت داستان است که والدین با تاکید بر این مسئله می‌توانند بستر مناسبی را برای گفت‌وگوی اثرگذار در جهت درونی کردن این رفتار برای فرزندان خود فراهم کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

تو دوست داری به‌جای کدام یک از شخصیت‌های داستان باشی؟

علت علاقه‌مندی فرزندتان را نسبت به آن شخصیت بپرسید.

به نظرت رفتارهای مثبت و منفی این شخصیت چه بود؟

اگر تو به‌جای او بودی در این شرایط چه می‌کردی؟

اگر سوفیا تیمش را در آن شرایط ترک نمی‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟

به نظر تو یک تیم و یک گروه چه تعهداتی را نسبت به یکدیگر باید رعایت کنند؟

داستان اثر

داستانِ دهکده‌یِ همیشه برفیِ کوچکی است که حالا به‌واسطه شروع جشنواره‌ها در سنگین‌ترین روزهای برفی، مدارسش را به مدت دوهفته تعطیل کرده‌اند. بچه‌های مدرسه که البته دوستی‌های عمیق و صمیمی با یکدیگر دارند، برای روزهای تعطیل به دنبال تفریح جالب و هیجان‌انگیزی می‌گردند. پیشنهاد تیم شدن و دو دسته شدن بچه‌ها برای برف‌بازی که اسمش را جنگ گذاشتند از طرف لوکی مطرح شد. اما تقسیم‌بندی تیم‌ها به صورت ناعادلانه ایجاد شد؛ در نتیجه تیم مقابل مخالفت کردند و از این بازی سرباز زدند. اما تیم لوکی به صورت غیرمنتظره آن‌ها را مورد حمله قرار داد و با پرتاب گوله‌های برفی آن‌ها در عمل انجام شده قرار داد و به تعبیری، جنگ را شروع کرد. بازی و جنگ بچه‌ها هر روز ادامه پیدا می‌کرد و هر روز پرخطرتر از روز قبل اتفاق می‌افتاد. این مسئله خیلی از اعضای تیم‌ها را خسته و ناراحت کرده بود و پیشنهاد صلح و پایان دادن به جنگ را مطرح می‌کردند اما هر دو تیم تسلیم نشده و هم‌چنان به بازی و دشمنی خود ادامه می‌دادند تا اینکه در آخرین روز، بازی تیم لوکی با افزایش اعضای خود به قلعه تیم مقابل حمله کرد و در این جنگ و دعوا کلیو، سگِ پیرس زیر ریزش برف‌ قلعه جان خودش را از دست داد. این اتفاق لوکی و سایر دوستانش را بسیار متأسف و متأثر کرد در نتیجه بعد از گذشت چند روز برای دلجویی نزد پیرس رفتند و از تمام بچه‌ها عذرخواهی کردند.

جزئیات اثر

کارگردان: Jean-François Pouliot

نویسنده: Nicholas Savard-L'Herbier, Mariloup Wolfe, Sophie Cadieux, Gildor Roy

نام تهیه کننده: ­ Normand Canac-Marquis, Roger Cantin, Danyèle Patenaude, Paul Risacher

نام شخصیت ها:

لوکی: یکی از پسرهای دهکده که رهبری یکی از تیم‌های مبارزه را برعهده گرفت و به مبارزه با تیم مقابل پرداخت.

لوسی: دختر شرور و بددهنی از تیم سوفیا که از قضا خواهر لوسی است. او حتی در بسیاری از موارد احترام خواهر بزرگترش را هم حفظ نمی‌کند.

سوفیا: دختر تازه‌وارد دهکده است که سرپرستی و رهبری تیم مقابلِ لوکی را به عهده گرفته است و با ساخت قلعه بزرگ به مبارزه با تیم لوکی می‌پرداخت.

پیرس: هم تیمیِ سوفیا که سگ وفادار و مهربانش را در آخرین روز جنگ و دشمنی با تیم لوکی بر اثر ریزش برف‌های قلعه از دست داد.

کشور سازنده: کانادا

کمپانی سازنده: CarpeDiem Film & TV Singing Frog Studio

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : زینب سعیدی

۱۳ بهمن ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

کاملا حرف شما درست بود

بزرگسال

توسط : امیرحسین فاخری

۵ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

این پوفِ فیلم را لطفا دوباره پخش کنید

بزرگسال

توسط : امیرحسین فاخری

۵ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

این پوفِ فیلم را لطفا دوباره پخش کنید

بزرگسال

توسط : امیرحسین فاخری

۵ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 12 +

این پوفِ فیلم لطفا دوباره پخش کنید

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زمان برف بازی ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!