• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی فیلم زایرا گل می‌چیند (DAISYCUTTER)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

691 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 

انیمیشن کوتاه صامتی درباره‌ی داستان زایراست. دختری که در سرزمینی جنگ‌زده زندگی می‌کند و دوستش را از دست داده و مدام به فکر اوست تا اینکه خودش نیز در بمباران از دنیا می‌رود و روحش در آن دنیا به دوستش می‌رسد و باهم ملاقات می‌کنند. این انیمیشین حاوی خشونت و صحنه بمباران‌شدن و مرگ شخصیت اصلی است؛ اما به‌جای نمایش خونریزی، پرواز روح دختربچه نمایش داده می‌شود که فضا را تلطیف می‌کند. پیام نهایی این اثر تقبیح جنگ و خشونت با نمایش قربانیان آن است.

 

ژانر : جنگی درام

سال ۲۰۱۰ شش‌دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

مفهوم جنگ و کشورهای جنگ‌زده مهم‌ترین مفهوم این انیمیشن کوتاه است. بنابراین سعی کنید ذهنیت کودک خود را دراین‌باره آماده و درباره‌ی علل جنگ‌ها و پیامدهای آن صحبت کنید. کودک شما ممکن است درگیر احساسات زایرا شود. دراین‌باره با او گفت‌وگو کنید. در این انیمیشن صحنه بمباران به‌نمایش گذاشته می‌شود و شاهد صحنه‌هایی از مجروحیت و مرگ، بر اثر بمباران هستیم، اگر کودکتان روحیه حساسی دارد یا هنوز با این مفاهیم مواجه نشده، لازم است از قبل برای او آمادگی ذهنی ایجاد کنید. دوست زایرا که زایرا مدام به یاد اوست و از دنیا رفته، پسر است. بنابراین اگر فرزند شما نزدیک سن نوجوانی باشد و شما محدودیت‌های جنسیتی را تاکنون رعایت کرده باشید، ممکن است دراین‌باره دچار ابهام شود. همچنین در صحنه آخر و پس از مرگ زایرا که روح او با دوستش ملاقات می‌کند نیز، ممکن است سؤالاتی درباره‌ی روح، دنیای پس از مرگ و ... ایجاد شود.

خلاصه: این انیمیشن در فضایی جنگ‌محور و درباره‌ی کودکان در کشورهای جنگ‌زده است. در این انیمیشن صحنه بمباران، مجروحیت و مرگ وجود دارد، شخصیت اصلی نیز درنهایت بر اثر بمباران می‌میرد و در آن دنیا به دوست قدیمی‌اش که دلتنگ او بود، می‌رسد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی مفهوم، علت و پیامدهای جنگ و کشورهای جنگ‌زده با کودک خود صحبت کنید.

می‌توانید درباره‌ی نحوه‌ی درستِ رفتار پس از مرگ عزیزان نیز، گفت‌وگویی داشته باشید.

درباره‌ی دنیای پس از مرگ و روح درحد فهم فرزندتان با او گفت‌وگو کنید.

خلاصه: درباره‌ی جنگ و کشورهای جنگ‌زده با فرزند خود صحبت کنید.

داستان اثر

داستان دختر عربی به نام «زایرا» که در سرزمین جنگ‌زده‌ای زندگی می‌کند. او دوستش را به‌خاطر جنگ از دست داده و در هرحالی به یاد اوست؛ در کلاس، در خیابان، سر مزار او و...؛ اما ناگهان خودش نیز بر اثر بمباران از دنیا می‌رود و روحش در آن دنیا با دوستش ملاقات می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Enrique GarcíaRubén Salazar, / رابن سالازار، انریکو گارسیا

نویسنده: Enrique García/ انریکو گارسیا

نام تهیه کننده: Enrique GarcíaRubén Salazar, / رابن سالازار، انریکو گارسیا

نام بازیگران: justin barrett, mark behm, robert ellis, michael comet / جاستین بارت، مارک بم، رابرت الیس، مایکل کامت

نام شخصیت‌ها:

زایرا: دختری که در سرزمین جنگ‌زده زندگی می‌کند و دوست خودش را (که پسر است) در طی جنگ از دست می‌دهد. درنهایت خودش نیز در بمباران از دنیا می‌رود و در آن دنیا با دوست خود ملاقات می‌کند.

کشور سازنده: اسپانیا

کمپانی سازنده: SilverSpace, Ayuntamiento de Vitoria, Gasteiz Vitoria, Gasteizko Udala

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد زایرا گل می‌چیند

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!