• امروز : 28 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ریچارد لک لک (A Storks Journey)

author-img

توسط : فاطمه طهماسبی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1497 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
« A Storks JourneY »، روایت گنجشک بی­‌سرپرستی است که به واسطه زندگی با لک­ لک­‌ها از بدو تولد در تلاش است تا هویت اصلی خود که گنجشک بودن می­باشد را انکار کند و به همگان ثابت کند که او هم مانند دیگر دوستان و خانواده اش لک­لک می­باشد. تلاش­های پی­در­پی ریچارد و کمک­‌ها و مهربانی­‌های دوستانش سرنوشت تازه­ای را برای او رقم می­زند.

ژانر : خانوادگی فانتزی

سال 2017 84 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 در این انیمیشن تلاش شده تا الگوها و پیام های مثبت بسیاری مثل همکاری، احساس مسئولیت، فداکاری و همچنین محبت و دوستی پایدار به نمایش درآید در نتیجه فرصت خوبی­ است تا درباره­ی هر یک از رفتارهای مثبت با کودکان خود صحبت کنیم و پیامدهای ناشی از این رفتارها را با آنها مرور کنیم. البته در بخش هایی از این داستان شاهد رفتارهای منفی شخصیت ها هستیم. مکث با پدر خود بدرفتاری می­کند و حتی بدرفتاری او به بی احترامی و بدزبانی با پدرش ختم می­شود که نتیجه این رفتارش به گرفتار شدن او توسط درنده پرنده خوار ختم می­شود، همچنین قناری علی­رغم اینکه به کمک ریچارد و اولگا از قفس نجات پیدا کرد از اعتماد آنها سو استفاده کرده و به آنها دروغ گفت این رفتارهای منفی در انیمه فرصت مناسبی است تا کودکان خود را نسبت به آنها و پیامدهای منفی حاصل از آنها آشنا کنیم و در این باره با آنها به گفت وگو بپردازیم.

این انیمیش به صورت طنز و کمدی درگیری و خشونت­ها را به نمایش گذاشته است و سطح ترس و خشونت در این انیمه بسیار پایین است.

خوب است کودکان، با شرح و گفت و گو درباره­ی داستان و اتفاقات موجود در آن سعی کنند با لمس کردن آنها در زندگی شخصی خود به درونی کردن رفتارهای مثبت و جایگزین کردن راه حل مناسب برای رفتارهای منفی بپردازند.

خلاصه: درباره­ی رفتارهای مثبت و منفی داستان با کودک خود به گفت و گو بپردازید. خشونت و ترس به نمایش درآمده در این اثر کم و به شکل کمدی می­باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودکان خود بخواهید تا درباره­ی رفتارهای منفی شخصیت ها صحبت کنند و بعد از ارائه نظر شخصی خود با قرار دادن خود به جای آنها راه حل مناسب خود را ارائه دهند.

از آنها بخواهید تا درباره‌­ی مهم ترین ارکان حفظ دوستی در این داستان صحبت کنند و برای زندگی شخصی خود نیاز مثال‌­هایی بزنند.

خلاصه: چه عاملی باعث شد این گروه جذاب به هدف خود برسد؟

داستان اثر

ریچارد، گنجشک بی‌­سرپرستی است که بعد از تولدش توسط یک خانوده از لک‌لک‌ها، نگهداری می­شود اما زمانی که کوچ زمستانی لک­‌لک‌ها فرا­می­رسد آنها مجبور می­‌شوند ریچارد را تنها بگذارند اما او تمام تلاش خود را می­کند تا به دسته‌ی لک­‌لک‌های مهاجر برسد و به آنها ثابت کند که او هم مانند دیگر لک­‌لک­‌هاست و می­تواند مثل آنها مهاجرت کند در این مسیر دوستان مهربان و فداکاری از جمله اولگا و قناری پیدا می­کند که او را در رسیدن به خانواده­‌اش یاری می­کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Toby Genkel، توبی جنکل

نویسنده: Jeffrey Hylton، جفری هیلتون

نام تهیه کننده: Sian Bolland

نام شخصیت ها

ریچارد: گنجشک کوچک و پر تلاشی است که به علت از دست دادن خانواده‌اش در بدو تولد و بزرگ شدن در کنار لک‌­لک‌ها خودش را گنجشک نمی­‌داند و در تلاش است تا ثابت کند او هم مانند دیگر دوستان و خانواده‌اش لک‌­لک است.

اولگا و قناری: دوستان فداکار ریچارد که به او در پیدا کردن لک‌­لک‌ها کمک می‌کنند.

مکث: برادر مهربان و فداکار ریچارد که تمام تلاش خود را برای تنها رها نکردن ریچارد به کار می‌برد.

کشور سازنده: محصول مشترک آمریکا، نروژ، بلژیک و آلمان

کمپانی سازنده: Den Siste Skilling

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سید ایلیا کمالی

۱۵ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

خیلی دوست داشتم.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ریچارد لک لک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!