• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن دیو و دلبر ( beauty and the beast )

author-img

توسط : فاطمه جعفرپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6070 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشنِ موزیکال و عاشقانه در سال 1991 توسط والت دیزنی ساخته شده است. شاهزاده‌ای مغرور با طلسم یک پیرزن به دیو تبدیل می‌شود. او باید عشق متقابلی را تجربه کند تا طلسم از بین برود. او و بل، که دختری مهربان و کتاب‌خوان است، به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند و طلسم از بین می‌رود. در این انیمیشن خشونت فیزیکی در مبارزه‌ی دیو با گاستن دیده می‌شود.

سال 1991 81 دقیقه جزئیات کامل اثر
23 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن داستان و محتوایی عاشقانه و رمانتیک دارد که ممکن است برخی از والدین تماشای آن را برای فرزندان خود مناسب ندانند. در این انیمیشن بل دختری مهربان و کتاب‌خوان است. او با وجود اینکه همه‌ی مردم شهر پدرش را مسخره می‌کنند، او پدرش را باور دارد و معتقد است که او مخترع بسیار خوبی است. بل تسلیم خواسته‌های گاستن نمی‌شود و محکم و استوار در مقابل او می‌ایستد. شما می‌توانید با فرزندانتان درباره‌ی شخصیت بل و رفتارها و واکنش‌هایش گفت‌وگو کنید.

دیو ظاهر ترسناکی دارد و رفتار پرخاشگرانه‌ای از خود بروز می‌دهد. دیو با گرگ‌ها و گاستن درگیر می‌شود و لحظات خشونت‌آمیزی را به مخاطب نشان می‌دهد.

گاستن ناهنجاری‌های اجتماعی مختلفی دارد؛ مثلاً به دیگران حسادت می‌کند یا آن‌ها را فریب می‌دهد، والدین می‌توانند درباره‌ی این ناهنجاری‌ها با فرزندان خود صحبت کنند.

خلاصه: لازم است والدین درباره‌ی عاشقانه‌بودن محتوای انیمیشن آگاه باشند. ممکن است کودکان برای دریافت پیام‌های مثبت داستان به راهنمایی والدین احتیاج داشته باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

والدین می‌توانند با فرزندان خود درباره‌ی ناهنجاری‌های اجتماعی مانند حسادت‌کردن و فریب‌دادن گفت‌وگو کنند و از فرزندان خود بپرسند که چرا رفتارهای گاستن نادرست است. درباره‌ی ویژگی‌های مثبت بل از کودک خود سؤال کنید. شما می‌توانید با فرزندان خود درباره‌ی اینکه وقتی برای یکی از اعضای خانواده مشکلی پیش می‌آید، سایر اعضا چه کارهایی می‌توانند انجام دهند، گفت‌وگو کنید. با فرزندان خود درباره‌ی مهمان‌نوازی و رفتار مناسب با مهمان نیز صحبت کنید.

خلاصه: با فرزندان خود درباره‌ی ناهنجاری‌های اجتماعی مانند حسادت‌کردن و فریب‌دادن گفت‌وگو کنید و از آن‌ها بپرسید چرا رفتارهای گاستن نادرست است. 

داستان اثر

«شاهزاده‌ای» مغرور و خودخواه طلسم می‌شود و به یک «دیو» تبدیل می‌گردد. او برای ازبین‌بردن طلسم باید یک عشق متقابل را قبل از اینکه آخرین گلبرگ گل جادویی بیفتد، تجربه کند. «بل» که دختری مهربان است، به‌عنوان اسیر در قصر دیو قرار دارد و پدرش می‌خواهد او را نجات دهد. دیو آرام‌آرام به بل علاقه‌مند می‌شود و او را آزاد می‌کند و او پیش پدرش که برای نجاتش راهی جنگل شده بود، می‌رود. «گاستن» شکارچی بدجنسی است و می‌خواهد هرطور که شده بل را به‌دست بیاورد. او و مردم شهر وقتی از وجود دیو مطلع می‌شوند، به قصر دیو می‌روند تا او را از بین ببرند. بل نیز که نگران دیو است، راهی قصر می‌شود. گاستن دیو را زخمی می‌کند و به او آسیب می‌رساند. دیو بیهوش می‌شود و بل برایش گریه می‌کند و به او می‌گوید که دوستش دارد. طلسمِ دیو باطل و او به جوانی زیبا تبدیل می‌شود و تا آخر عمر با بل به خوبی در قصر زندگی می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان:  Gary Trousdale/ گری تروزدال

نویسنده:  Linda Woolverton/ لیندا ولوِرتن

نام تهیه‌کننده: don hahn/ دان هان

نام بازیگران: Robby Benson piage ohara,   jerry orbach,/ جری اوربچ، پیج اوهارو، رابی بنسن.

نام شخصیت‌ها:

دیو: شاهزاده‌ی خودخواه و مغروری که به‌خاطر طلسم پیرزن به دیو تبدیل شده است،

بل: دختر باهوش و مهربانی که عاشق کتاب‌خواندن است،

گاستن: شکارچی خودخواهی که می‌خواهد هرطور شده بل را به ازدواج با خودش مجبور کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دیو و دلبر

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!