• امروز : 29 اسفند 1402
logo

نقد و بررسی انیمیشن دو به دو: سرگردان در دریا (Two by Two: Overboard)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

2519 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشنی در ژانر ماجراجویی، در مورد حیواناتی است که برای مدتی طولانی در دریا سرگردانند و اکنون با کمبود ذخیره‌ی غذایی مواجه‌اند. وقتی بالاخره به یک خشکی می‌رسند، متوجه می‌شوند کوه آتشفشان جزیره در حال فعال شدن است و دوباره مجبورند آنجا را ترک کنند ولی کشتی آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد. این انیمیشن که دیالوگ‌ها و اتفاق‌های بامزه و همینطور سیر داستانی جذابی دارد، همکاری و همدلی حیوانات با همدیگر را نشان می‌دهد؛ ولی تاحدودی همراه با صحنه‌های هیجان‌انگیز و نگران کننده است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2020 80 جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 2 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن داستان جذابی دارد که می‌تواند برای کودکان و نوجوانان سرگرم‌ کننده باشد. آن‌چه که باید به آن توجه کرد، وجود صحنه‌های ترسناک مثل آتش‌سوزی، طوفان‌، غرق شدن، وجود موجودات ناشناخته و فوران آتشفشان است. که برای کودک زیر 7 سال مناسب نیست. البته همین صحنه‌ها برای کودک بالای 7 سال هم ترسناک است؛ پس بهتر است کودک هنگام تماشای این انیمیشن تنها نباشد. نکته‌ی دیگر در مورد کاراکترهای اصلی است. همه‌ی حیواناتی که در این انیمیشن دیده می‌شوند، در دنیای واقعی وجود دارند. به غیر از کاراکترهای اصلی که حیواناتی تخیلی از نوع نسرین و گریمپ هستند. کودک زیر 7 سال توانایی تشخیص تخیل از واقعیت را ندارد و آنچه تخیلی است را واقعیت قلمداد می‌کند. چون کودک در این سن سعی در شناخت جهان اطراف دارد، شناخت آنچه در واقعیت است اهمیت دارد. در این انیمیشن فینی و پدرش از نوع نسرین هستند. آن‌ها با وجود اینکه دوزیست هستند و می‌توانند در آب زندگی کنند، ولی برای همراهی و کمک به دیگر حیوانات، در کشتی حضور دارند. همکاری، همدلی و فداکاری از نکات آموزنده این انیمیشن بود.

خلاصه: این انیمیشن داستان جذابی دارد و اهمیت همکاری و فداکاری را نشان می‌دهد. با توجه به وجود صحنه‌های هیجان‌انگیز و گاهی ترسناک، هنگام تماشای این انیمیشن فرزندتان را همراهی کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

بهتر است در مورد کاراکترها به فرزندتان توضیح دهید تا متوجه تخیلی بودن شخصیت‌های اصلی بشود. فینی و پدرش با اینکه دوزیست بودند، با این حال برای همدلی با دیگر حیوانات در کشتی مانده بودند. این در حالی است که شیر که ناخدای کشتی بود، آن‌ها را تهدید می‌کرد. از فرزندتان بپرسید اگر او جای نسرین‌ها بود، با وجود این مشکلات، بازهم برای کمک به حیوانات در کنار آن‌ها می‌ماندند؟ از نظر او قهرمان واقعی داستان چه کسی است؟ چه کسانی در نجات ملکه نسرین‌ها از خطر مرگ نقش داشتند؟ چه عاملی باعث نجات حیوانات شد؟

خلاصه: در مورد کمک حیوانات به یکدیگر با فرزندتان صحبت کنید تا بداند آنچه باعث نجات آن‌ها شد کمک و فداکاری نسبت به هم بود؛ وگرنه به تنهایی به نتیجه‌ نمی‌رسیدند.

داستان اثر

این انیمیشن داستان حیواناتی را شرح می‌دهد که برای مدت طولانی در دریا سرگردانند و اکنون بعد از گذشت مدتی طولانی، ذخیره‌ی غذایی آن‌ها رو به اتمام است. دو دوست صمیمی، فینی و لیا که حیواناتی تخیلی از نوع نسرین و گریمپ هستند، بر اثر اتفاقی غیر عمدی، به بیرون از کشتی می‌افتند، آن دو که اکنون تنها در آب سرگردانند بر اثر طوفان، در آب غرق می‌شوند. طی ماجرایی فینی خود را در شهر زیر آب جزیره به نام کلونی که متعلق به نسرین‌ها‌ست، می‌بیند واز طرف دیگر امواج دریا لیا را به جزیره می‌رسد. کشتی حیوانات هم مدتی بعد به جزیر می‌رسند. لیا طی حادثه‌ای متوجه می‌شود کوه آتشفشانی در جزیره است که در شرف فعال شدن است و باید ساکنان جزیره را خبر کند. ملکه نسرین‌ها در کلونی ابتدا قضیه‌ی آتشفشان را قبول نمی‌کند، ولی در نهایت دستور به تخلیه‌ی شهر می‌دهد. حیوانات داخل کشتی که به تازگی وارد جزیره شده بودند، از چوب‌های کشتی استفاده کرده بودند. اکنون تمام نسرین‌های شهر کلونی و حیوانات دیگر نیاز به کشتی داشتند تا جزره را ترک کنند. نسرین‌ها که میانه‌ی خوبی با حیوانات گوشتخوار نداشتند با درخواست فینی، برای تعمیر کشتی همکاری می‌کنند. با این همدلی و همکاری، نسرین‌ها و حیوانت دیگر نجات پیدا می‌کنند. حیوانات که تا قبل از این با کمبود مواد غذایی روبه‌رو بودند، اکنون با کمک نسرین‌ها، توانایی استفاده و پخت مواد غذایی دریای را پیدا می‌کنند.

جزئیات اثر

ژانر اثر: ماجراجویی

کارگردان: توبی گنکل، شان مک کورمک Toby Genkel, Sean McCormack

نویسنده: ریچی کانروی، مارک هودکینسون Richie Conroy, Mark Hodkinson

نام تهیه کننده: جین ماری ماسک، کریستین پاریس Jean Marie Musque, Christine Parisse

نام بازیگران: مکس کارولان، درموت مگنیس، آوا کنولی Max Carolan, Dermot Magennis, Ava Connolly

نام شخصیت ها:

فینی: یک نسرین (Nestrian) است، نسرین‌ها موجوداتی خیالی و دوزیست می‌باشند که خرطومی شبیه فیل و گوش‌های زنگوله‌ای مانند دارند. نسرین‌ها در درست کردن وسایل مهارت دارند. فینی با اینکه کمی ترسو است، ولی کمک کردن به دیگران را دوست دارد. فینی دوست صمیمی لیا می‌باشد.

لیا: یک گریمپ (Grymp) است. گریمپ‌ها حیواناتی تخیلی شبیه گربه هستند که پنجه‌های تیزی دارند. لیا دختری شجاع و بازیگوش است

دِیو: پدر فینی که وظیفه‌ی آشپزی در کشتی را دارد. دیو و پسرش فینی، با اینکه دوزیست هستند و می‌توانند در دریا هم زندگی کنند ولی به خاطر کمک به دوستانشان که در کشتی گرفتارند، در کنار آن‌ها مانده‌اند

هِیزل: مادر لیا و دستیار دیو است

پَچ: او ملکه نسرین‌ها و مؤسس کولنی است. کولنی شهری زیر آب است که نسرین‌ها برای در امان ماندن از دست حیوانات درنده در آن زندگی می‌کنند.

کلاید: ژنرال نسرین‌ها که به طور مستقیم از دستورات پَچ پیروی می‌کند. او همیشه اصرار دارد نسرین ها او را رئیس کلاید صدا بزنند.

لالی(لئونارد): شیری که ناخدای کشتی است.

کشور سازنده: لوکزامبورگ، ایرلند

کمپانی سازنده: اولیس، فابریک، مواِشن Ulysses Filmproduktion, Fabrique d'Images, Moetion Films

سال تولید: 2020

زمان اثر: 80 دقیقه

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فرهاد اکرمی

۲۴ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 2 +

واقعا این موجودات وجودداشتندپس آدمهاش کو؟ خیلی جالب وآموزنده است وخلاقیت وهمکاری الآرقم امیال شخصی بین موجودات رانشان میده ودرواقع نمادی ازیک جامعه متمدن وصله جو

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دو به دو: سرگردان در دریا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!