• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن دختران ابرقهرمان: فرار مغز‌ها (Superhero Girls: Brain Drain)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2865 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
دخترانی به نام زن شگفت‌انگیز، سوپرگرل و بت‌گرل ابرقهرمان‌هایی هستند که بدون آگاهی آسیب‌هایی به مدرسه‌شان می‌زنند‌. آن‌ها برای یافتن علت این کار با اشلی، جادوگر بدجنسی، آشنا می‌شوند که قصد نابودی کره‌ی زمین را دارد. دختران ابرقهرمان با کار گروهی موفق می‌شوند اشلی را شکست دهند و کار‌های ناپسند خود را جبران کنند.
سال 2017 67 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در عمده انیمیشن‌هایی که در ژانر ابرقهرمانی ساخته شده ‌است، مردان قهرمان‌های داستان هستند؛ اما در این انیمیشن ابرقهرمانان دختران هستند و آنان باعث نجات کره‌ی زمین می‌شوند. این انیمیشن می‌تواند باعث تغییر کلیشه‌های ذهنی فرزندتان بشود. شما می‌توانید با گفت‌وگو درباره‌ی دخترانی که می‌توانند قهرمان باشند و طرح این پرسش «آیا متوجه تفاوت جنسیت ابرقهرمان شده‌ای؟» و اهمیتی که فرزندتان به این موضوع می‌دهد، به دیدگاهش نسبت به این مسئله پی ببرید و او را در این تغییر، راهنمایی کنید.

همچنین با طرح سؤالاتی مانند «اگر ابرقهرمان بودی، چه کار‌هایی انجام می‌دادی؟» فرزندتان را در این جایگاه قرار دهید، او را به فکرکردن و تجربه‌کردن آن نقش ترغیب کنید و باعث افزایش قوه‌ی تخیلش بشوید.

خلاصه: درباره‌ی احساس فرزندتان نسبت به دختران ابرقهرمان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

تو هم دوست داشتی یکی از ابرقهرمانان بودی؟ اگر یک ابرقهرمان بودی، چه کار‌هایی انجام می‌دادی؟

چرا دختران ابرقهرمان سعی کردند یاقوت را از اشلی پس بگیرند؟

خلاصه: رمز موفقیت دختران ابرقهرمان چیست؟

داستان اثر

سه دختر به نام «زن شگفت‌انگیز»، «سوپرگرل» و «بت‌گرل» در مدرسه‌ی «ابرقهرمان‌ها» درس می‌خوانند تا در آینده به ابرقهرمان‌های موفقی تبدیل ‌شوند؛ اما در یکی از روز‌هایی که به مدرسه می‌روند معاون مدرسه آن‌ها را اخراج می‌کند، زیرا آن‌ها در روز گذشته آسیب‌هایی به مدرسه زده‌اند. البته دختران ابرقهرمان چیزی به یاد نمی‌آورند. آن‌ها برای یافتن علت این کار‌ها شروع به تحقیق می‌کنند، سرانجام متوجه می‌شوند جادوگری به نام «اشلی» با جادو کنترل دختران ابرقهرمان را به‌دست گرفته‌ است تا آن‌ها یاقوت مدرسه را برایش بدزدند و با استفاده از آن کره‌ی زمین را از بین ببرد و حاکم جهان جادویی شود. دختران ابرقهرمان برای جبران کار‌های خود و پس‌گرفتن یاقوت از اشلی با او درگیر می‌شوند و کره‌ی زمین را از نابودی نجات می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Todd Grimes / تاد گریمز

نویسنده / مترجم: Jeremy Adams, James Krieg / جرمی آدامز، جیمز کری

نام تهیه‌کننده: Rick Morales/ ریک مورالز

نام شخصیت‌ها:

زن شگفت‌انگیز: دختری که ملکه آمازون است و در مدرسه ابرقهرمان‌ها درس می‌خواند. او با کمک سوپرگرل و بت‌گرل موفق می‌شود اشلی را شکست دهد،

سوپرگرل: دختر ابرقهرمانی که توانایی‌های خاصی ازجمله پرتاب اشعه دارد و با کمک این توانایی‌هایش اشلی را شکست می‌دهد،

بت‌گرل: سومین دختر ابرقهرمانی که با کمک دوستانش، زن شگفت‌انگیز و سوپرگرل، با اشلی مبارزه می‌کند،

اشلی: جادوگری که با جادو کنترل دختران ابرقهرمان را به‌دست می‌گیرد تا آن‌ها یاقوت مدرسه را برایش بدزدند و با استفاده از آن کره‌ی زمین را از بین ببرد و حاکم جهان جادویی شود.

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد دختران ابرقهرمان: فرار مغز‌ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!