• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن داستان اسباب‌بازی ۲ (Toy story 2)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

3402 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
وودی، اسباب­ بازی محبوب پسربچه‌­ای به نام اندی است که توسط مردی دزدیده می­شود تا همراه چند اسباب بازی دیگر به ژاپن برود اما دوستان وودی او را نجات می‌­دهند و همه آن­‌ها همراه با اسباب بازی های جدید پیش اندی بازمی­گردند.
سال 1999 92 دقیقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان اسباب­بازی­ها، ماجرای اسباب­بازی­های پسربچه­ای به نام اندی است که در این قسمت سعی می­کنند دوستشان وودی را که توسط یک مرد دزدیده شده، نجات دهند. تلاش برای نجات وودی و همکاری و کمک اسباب­بازی­ها به یکدیگر نمایش کاملی از دوستی و وظایف دوستان درقبال یکدیگر است که نمایش آن برای کودکان به­ویژه در سنینی که روابط دوستانه آن­ها درحال شکل­گیری است، موثر خواهد بود. همچنین کار تیمی اسباب­بازی­ها از آموزه­های مثبت دیگر این انیمیشن است که می­توانید با اشاره به همکاری اسباب­بازی­ها، آن را به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت به کودکان یاد بدهید.

ال شخصیت منفی داستان است که وودی را می­دزدد، در چند صحنه دروغ می­گوید و به پول علاقه زیادی دارد اما سرانجام به نتیجه نمی­رسد و اسباب­بازی­ها او را شکست می­دهند. بعضی رفتارهای نادرست هم (مانند استفاده از ناسزا موقع عصبانیت) از اسباب­بازی­ها دیده می­شود که به دلیل محبوبیت آن­ها برای کودکان احتمال تقلید کودکان از رفتار اسباب­بازی­ها وجود دارد. می­توانید درباره رفتارهای نادرستی که در انیمیشن م­بینید با کودکان صحبت کنید و به آن­ها توضیح دهید چرا این رفتار­ها درست نیست.

در نسخه اصلی انیمیشن، یک صحنه از رقص باربی­ها با لباس نیمه برهنه و صحنه­هایی از روابط عاشقانه بین آقا و خانم سیب­زمینی و وودی و بو نمایش داده می­شود که ممکن است برای کودکان خود نپسندید. در این صورت از نسخه سانسور شده انیمیشن استفاده کنید.

ممکن است کودکان در سنین کمتر، به­دلیل قوه خیال خود، حرف زدن اسباب­بازی­ها را باور کنند. می­توانید در این مورد کودکان را راهنمایی کنید.

 

خلاصه: نمایش شکل مطلوبی از روابط دوستانه و همکاری و نمایش صحنه­هایی از روابط عاشقانه در نسخه اصلی

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا اسباب بازی­ها در دنیای واقعی می­توانند حرف بزنند؟

چگونه می­توان با دیگران رابطه دوستانه برقرار کرد؟

وظیفه دوستان درقبال یکدیگر چیست؟

چرا بازلایت­یر اصرار داشت وودی را نجات بدهد؟

چرا وودی قبول کرد با جسی و معدن­یاب به ژاپن برود؟

ناسزا گفتن چه تاثیر منفی دارد؟

خلاصه: وظیفه دوستان نسبت به یکدیگر چیست؟

داستان اثر

وودی و دوستانش اسباب­بازی­های پسربچه­ای به نام اندی هستند. زمانی که مادر اندی یکی از اسباب­بازی­های خراب را در جعبه حراج خانگی می­گذارد و از خانه بیرون می­برد، وودی برای نجات او از خانه بیرون می­رود. او موفق می­شود اسباب­بازی را نجات دهد اما خودش توسط مردی به­نام ال دزدیده می­شود. ال قصد دارد وودی را همراه با یک مجموعه عروسک دیگر به موزه­ای در ژاپن بفرستد و از این راه پول دربیاورد. در این مجموعه اسباب­بازی جسی، معدن­یاب و اسبی به نام بولزای هستند که در گذشته همراه با گاوچرون وودی یک مجموعه محبوب بوده­اند و حالا با وجود وودی دوباره کامل شده­اند. وودی ابتدا سعی می­کند از خانه ال فرار کند و پیش اندی برگردد اما متوجه می­شود با بازگشت او مجموعه دیگر کامل نیست و جسی و معدن­یاب باید به انبار بروند. وودی بخاطر آن­ها قبول می­کند به ژاپن برود و باهم تبدیل به یک مجموعه محبوب شوند اما در همین زمان بقیه اسباب­بازی­های اندی که مدت زیادی را دنبال وودی گشته­اند، موفق می­شوند او را پیدا کنند. آن­ها از وودی می­خواهند که به خانه بازگردد اما وودی می­گوید که تصمیمش را گرفته و به ژاپن می رود. بازلایت­یر به وودی یادآوری می­کند که او یک اسباب­ بازی است و نباید در موزه باشد. او باید پیش بچه­ها باشد تا با او بازی کنند. وودی تصمیم می­گیرد که جسی، بولزای و معدن­یاب را به خانه اندی ببرد تا همه باهم پیش اندی زندگی کنند اما معدن­یاب مخالفت می­کند و سعی می­کند مانع آن­ها شود. دوستان وودی به او کمک می­کنند تا همراه جسی و بولزای از دست معدن­یاب رها شوند و درنهایت همه باهم به خانه اندی می­روند و اسباب­ بازی­های اندی می­شوند.

جزئیات اثر

کارگردان:جان لستر

بازیگران:تام هنکس/تیم آلن/جون کیوسک

نویسنده:جان لستر/پت داکتر

کمپانی ساخت :پیکسار

کشور سازنده:آمریکا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ارشیا نیک فزان

۲۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 6 +

عالی و خیلی آموزنده

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد داستان اسباب‌بازی ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!