• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن خرگوش سامورایی: تاریخچه اوساگی (Samurai Rabbit: The Usagi Chronicles)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1903 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن خرگوش سامورایی، محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن است که در سال 2022 ساخته‌شده است. این انیمیشن سریالی، داستان خرگوش نوجوان سامورایی یویچی، از نوادگان جنگجوی بزرگ میاموتو اوساگی را دنبال می‌کند که در تلاش حماسی خود برای تبدیل‌شدن به یک سامورایی واقعی است. اما او تنها نیست و رهبری تیمی متشکل از قهرمانان نامتعارف ازجمله یک شکارچی فضول سرکش، یک نینجا حیله‌گر، یک جیب‌بر آکروباتیک و یک مارمولک خانگی وفادار را بر عهده دارد.

ژانر : اکشن

سال 2022 2 فصل 10 قسمت میانگین هر قیمت 25 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال صحنه‌های خشونت‌آمیزی مانند شمشیربازی و درگیری دارد که باید حتماً به رده سنی پیشنهادی کدومو توجه شود.

نکته مهم و حائض اهمیت این انیمیشن این است که عمه اوساگی علارغم میل باطنی‌اش او را به شهر فرستاد تا رشد و پیشرفت کند. گاهی باید به فرزندانمان مجالی دهیم تا رشد و نمو کنند اگرچه علارغم میل باطنی‌مان باشد. مثلاً به آن‌ها اجازه دهیم به اردوهای مدرسه‌ای بروند یا در گروه‌های مختلف ورزشی و هنری شرکت کنند تا با مفاهیم همکاری و کار کردن تیمی آشنا شوند و متوجه علایق و سلایق خود شوند تا در آینده بتوانند فرد مثمر ثمری باشند. اگر آن‌ها را محدود به مکان و زمان کنیم و فقط بخواهیم دنبال کاری بروند که خود دوست داریم، مانع شکوفایی استعدادهایشان خواهیم شد.

ضمن تماشای این سریال تلاش و پشتکاری که اوساگی دارد را به فرزندمان متذکر شویم و پیام‌های مهمی که در دل این سریال وجود دارد را با فرزندمان به اشتراک بگذاریم تا بهتر بتواند خوب و بد را تشخیص دهد.

خلاصه: به فرزندمان اجازه دهیم به دنبال علایق و سلایق خود برود حتی اگر علارغم میل باطنی‌مان باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از او بخواهیم که دوست دارد جای کدام‌یک از شخصیت‌های اصلی داستان باشد. با این سؤال متوجه می‌شویم که به کدام جهت گرایش بیشتری دارد.

از او بپرسیم که اگر شهر از انسان‌های بد پاک شود چه دنیایی خواهیم داشت؟

اگر او بود پایان داستان را چگونه می‌نوشت؟

5از فرزندتان بپرسید به چه چیزهایی علاقه دارد. فهرستی از علایقش تهیه کنید و از او بخواهید سه مورد مهم را انتخاب کند و بعد سعی کنید در آن موارد به او کمک کنید تا زودتر پیشرفت کند.

خلاصه: فهرستی از علایق فرزندتان تهیه کنید و به او کمک کنید تا زودتر متوجه مسیر پیش رویش شود.

داستان اثر

خرگوش سامورایی به نام یوئیچی اوساگی از نوادگان جنگجوی بزرگ میاموتو اوساگی در روستایی با عمه خود به نام ادج ویدگ زندگی می‌کرد. اوساگی یک مارمولک وفادار به نام اسپات همراه خود داشت. او به خاطر تبعیت از اجدادش تصمیم داشت سامورایی شود اما همیشه عمه او مانع او می‌شد. تا اینکه به دلیل شوق و رغبت زیاد یویچی تصمیم می‌گیرد شمشیری که از اجدادش به ارث برده است را به او بدهد و او را راهی شهر نئو ادو کند. او در آنجا با دوستانش که یک شکارچی، یک نینجا، یک جیب‌بر و یک مارمولک هستند آشنا می‌شود و طی اتفاقی مجبور می‌شود لوکاهایی که از سنگ کِی خارج‌شده‌اند را دوباره به آن سنگ برگرداند. او به کمک دوستانش تلاش می‌کند تا با لوکا‌ها که نوعی روح هستند بجنگند. اوساگی با تلاش فراوان و با همکاری دوستانش توانست دو یوکا را به سنگ کی بازگرداند. اما بعد پیدا کردن یوکای سوم یعنی گیمان، از تصمیم خود کناره‌گیری کرد و او را به سنگ کی بازنگرداند. زیرا اوساگی متوجه شد که این یوکا رفتار خوب دارد. تا اینکه بعداً متوجه شد این نقشه خود استاد او یعنی کاراسو تنگو بود که می‌خواست اوساگی را امتحان کند و به همین دلیل با تغییر قیافه، خود را شبیه یوکا کرده بود. کاراسو بالاخره پذیرفت که استاد اوساگی شود و فنون جنگ را به او آموزش داد. در آخر اوساگی با آموزش‌های فراگرفته از استاد خود و با همکاری دوستانش، توانست با ربات‌ها و دشمن اصلی مبارزه کند و اوساگی با قرار دادن قطعه کریستال بالای شمشیر خود بر روی سنگ کی، موفق شد دروازه را بر روی موجودات بیگانه مزاحم ببندد. مردم هم متوجه خوب بودن اوساگی و جدش میاموتو شدند و به او افتخار کردند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Alfred Gimeno،Derek Lee Thompson/الفرد جیمنو،درک لی تمپسون

نویسنده/ مترجم: Ben Jones،Candie Langdale /بن جونز، کندی لنگدیل

نام تهیه کننده: Nicolas Atlan/نیکولاس اتلان

نام بازیگران: Darren Barnet،Aleks Le،Mallory Low،Shelby Rabara،Keone Young/دارن برنت، الکس لی، مالری لو، شلبی رابارا، کوءن یانگ

نام شخصیت‌ها: یوئیچی اوساگی: خرگوش پرتلاشی است که سعی دارد مانند اجدادش یک سامورایی واقعی شود.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: 88 Pictures،Atomic Monster،Dark Horse Entertainment/88پیکچرز، اتومیک مانستر، دارک هورس اینترتیتمنت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خرگوش سامورایی: تاریخچه اوساگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!