• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن خدایان جدید: تولد دوباره‌ی نژا ( New Gods: Nezha Reborn)

author-img

توسط : پریسا نوری پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3861 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 16 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 

لی یونشیانگ، جوان موتورسواری است که در شهر دونگهای چین زندگی می‌کند. رؤسای قبیله‌ی D آب مصرفی اهالی این شهر را احتکار کرده‌اند. یونشیانگ هم برای تامین آب آشامیدنی اهالی شهر، دست به قاچاق آب از کارخانه‌های احتکاری آنها می‌زند. او در یک مشاجره‌ی خیابانی با پسر رهبر قبیله‌ی D متوجه می‌شود که روح آتش سه‌هزارساله یعنی «نژا» در درون او تناسخ پیدا کرده است و او با این قدرت آتشین قادر است که برنده‌ی هر مبارزه‌ای باشد. اما او از قدرت خود استفاده کرد و مردم شهر دونگهای را از بی‌آبی و ستمگری قبیله‌ی D نجات داد. ژانر این اثر اکشن است و مخاطبان با صحنه‌هایی از ناهنجاری اجتماعی نیز روبه‌رو خواهند شد.

ژانر : اکشن

سال 2021 118 دقیقه جزئیات کامل اثر
13 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر ژانری اکشن دارد و برای آنکه والدین از چگونگی و کیفیت صحنه‌های خشن این اثر آگاه بشوند لازم است بدانند که شخصیت‌های اصلی و مثبت این اثر نیز از ضربه و آسیب در امان نیستند. درحقیقت بعضی از سکانس‌های اکشن در این اثر آزاردهنده و متاثرکننده است. مثل آسیبی که افراد آئو بینگ به پای کاشا وارد می‌کنند و منجر به قطع شدن پای او می‌شوند و یا ضرباتی که از سوی آئو گوانگ به یونشیانگ وارد می‌شود و در انتهای داستان نیز برای دقایقی جان خود را از دست می‌دهد.

موضوع اصلی این انیمیشن، کنترل خشم و کینه در حین داشتن قدرت و توانایی است. یونشیانگ که به قدرت آتشین نژای درون خود پی برده بود، دو راه در برابر خود می‌دید. یکی آنکه به دنبال قدرت‌طلبی خود برود و دیگری آنکه از قدرت خود برای نجات دیگران استفاده بکند. با آنکه روح نژا، به سمت قدرت‌طلبی و کینه‌ورزی متمایل بود، اما یونشیانگ در برابر خواسته‌های نژا ایستادگی کرد و راه دوم را انتخاب کرد. او با استفاده از روح آتش سه هزارساله یعنی نژا، آئو گوانگ ظالم را از بین برد و مردم دونگهای را از ظلم او و بی‌آبی نجات داد و این‌چنین میان مردم شهر خود به محبوبیت رسید. باتوجه به چنین موضوعی، والدین می‌توانند با فرزندان خود درباره‌ی امتیازات مثبت کنترل خشم و کینه و خودخواهی صحبت بکنند و از آنها بخواهند که درباره‌ی قدرت و توانایی‌های درونی خود فکر کنند و تامل کنند که در چه راه‌هایی می‌توانند از قدرت درونی خود استفاده بکنند.

در این انیمیشن، به زن با نگاهی جنسیتی پرداخته شده است. تمامی زنان این انیمشن از اندام‌هایی زیبا و تحریک‌کننده برخوردارند حتی دکتر سو که عشق یونشیانگ است و شخصیتی مثبت دارد از این مطلب مستثنی نیست. ندیمه‌های آئو بینگ همگی زنانی جوان، زیبا و جذاب هستند که به کارهای پستی چون حمام دادن آئو بینگ و پوشاندن لباس‌های زیر او تن می‌دهند. این نگاه می‌تواند نگاهی سرکوب‌گرانه به زنان داشته باشد.

خلاصه:

این انیمیشن ژانری اکشن دارد که صحنه‌های خشونت‌بار و تأثربرانگیز آن حتی دامن شخصیت‌های اصلی و مثبت را هم می‌گیرد. موضوع اصلی انیمیشن مهار خشم و کینه است. یونشیانگ با مهار خشم نژا مردم دونگهای را از بی‌آبی و ظلم آئو گوانگ نجات می‌دهد. در این اثر به زن و بدن او با نگاهی جنسیتی پرداخته می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا اسطوره‌ها و افسانه‌ها نماد بیرونی دارند؟

اگر یونشیانگ خشم نژا را کنترل نمی‌کرد به چه سرنوشتی دچار می‌شد؟

آیا ظلم و بی‌عدالتی در یک جامعه تنها با خشم قابل جبران است؟ آگاهی اجتماعی در این زمینه چه کاربردی دارد؟

خلاصه:

آیا کنترل خشم و کینه می‌تواند فکر انسان را برای جایگزین کردن راه‌های دیگری باز کند؟

داستان اثر

«لی یونشیانگ» جوان موتورسواری است که در شهر محروم دونگهای چین زندگی می‌کند. این شهر توسط طایفه‌ی ستمگر و تبه‌کار D اداره می‌شود که آب مصرفی اهالی شهر را به تصرف خود درآورده‌اند. در این شهر افرادی که از سوی رهبران قبیله‌ی D به قاچاقچی معروف شده‌اند، شب‌ها وارد کارخا‌نه‌های ذخیره‌ی آب شده و با دستکاری لوله‌ها و شبکه‌ی آبی، برای مردم آب آزاد می‌کنند. لی یونشیانگ نیز یکی از همین افراد است. یک روز نظر «آئو بینگ» پسر رهبر قبیله‌ی D یعنی «آئو گوانگ» به سمت موتور یونشیانگ جلب می‌شود و بلافاصله می‌خواهد که آن را از یونشیانگ خریداری کند. یونشیانگ که از افراد قبیله‌ی D بیزار است از فروش آن امتناع می‌ورزد و این عمل منجر به مشاجره‌ای میان آنها می‌شود. در این مشاجره «کاشا» که دختری کوچک و دوست صمیمی یونشیانگ است به شدت از ناحیه‌ی پا آسیب می‌بیند. یونشیانگ که به شدت خشمگین می‌شود ناگهان قدرتی آتشین از وجود او زبانه می‌کشد و تمامی افراد بینگ را شکست می‌دهد. یونشیانگ ماجرای خود را برای «مرد ماسکی» شرح می‌دهد و او یونشیانگ را از روح آتش سه هزارساله یعنی «نژا» آگاه می‌کند و به او می‌گوید که نژا در او تناسخ کرده است، اما اگر نتواند نژا را کنترل کند ممکن است که به فردی آسیب‌زا تبدیل بشود. از سوی دیگر آئو گوانگ که در اصل پادشاه اژدهای دریای شرق است و از هزاران سال پیش نیز از نژا کینه به دل دارد از این حادثه آگاه می‌شود و درصدد نابودی او برمی‌آید. یونشیانگ که از قدرت خود آگاه شده بود تصمیم گرفت که از این قدرت برای نابودی طایفه‌ی D استفاده کند. سرانجام یونشیانگ در برابر آئو بینگ و آئو گوانگ قرار گرفت و با شکست دادن و نابود کردن آنها و سپس کنترل و مهار نیروی نژا، شهر دونگهای را از بی‌آبی و ستم فردی چون آئو گوانگ نجات داد.

جزئیات اثر

کارگردان: جی ژائو/ Ji Zhao

نویسنده: مو چوان/ Mu Chuan

نام تهیه کننده: لو شی/ Lu Xi

نام بازیگران:

نیکول فونگ / ویکتوریا گریس / جیسون کو / داشیل مک گاها-شلتر / جونی سیو / هریسون خو/ شیاومینگ ژوان/ تیانشیانگ یانگ/ هی ژانگ

Nicole Fong/ Victoria Grace/ Jason Ko/ Dashiell McGaha-Schletter/ Jonny Siew/ Harrison Xu/ Xiaoming Xuan/ Tianxiang Yang/ He Zhang

نام شخصیت ها:

لی یونشیانگ: او یک موتورسوار بی‌باک و یک قاچاقچی آب است که برای اهالی محروم شهر دونگهای آب آزاد می‌کند. او قهرمان اصلی داستان است، کسی که روح آتش سه هزارساله یعنی (نژا) در درون او تناسخ کرده است.

کاشا: او یک دختر شاد آوازه‌خوان و دوست صمیمی لی یونشیانگ است.

دکتر سو جونچو: او یک خانم دکتر موتورسوار و عشق لی یونشیانگ است.

لی جینگزوانگ: او برادر بزرگ یونشیانگ است که علی‌رغم میل پدرشان از کار برادرش (قاچاق آب) پشتیبانی می‌کند.

مرد ماسکی: او میمونی نقاب‌دار است که انتظار می‌رود ماکاک شش گوش باشد، اما او در حقیقت سان ووکونگ یعنی میمون‌شاه است.

آئو گوانگ: او رهبر قبیله‌ی D است که تمام آب شهر دونگهای را برای اژدهای خود ذخیره کرده است. هویت اصلی او «پادشاه اژدهای دریای شرق» است.

آئو بینگ: او پسر گوانگ و شاهزاده‌ی‌ اژدها است که در زندگی قبلی خود توسط نژا کشته شده است. او قدرت‌های مبتنی بر یخ را کنترل می‌کند.

کشور سازنده: چین

کمپانی سازنده:

Light Chaser Animation Studios/ Alibaba Pictures/ Bona Film Group/ Bilibili/ Pop Mart

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خدایان جدید: تولد دوباره‌ی نژا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!