• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن خانواده هیولا ۲ (Monster Family 2)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4841 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن «خانواده هیولا 2» محصول سال 2021 کشور آلمان و انگلستان است. خانواده‌ی آقای ویشبون برای نجات دوستانشان، برای دومین‌بار به هیولا تبدیل می‌شوند. آن‌ها در این ماجراجویی با شکارچی هیولایی به نام «میلا استار» آشنا می‌شوند که زندگی‌اش دستخوش تغییر قرار می‌گیرد. این محصول حاوی صحنه‌هایی با خشونت فانتزی بالا است و تقابل بین یک خانواده‌ی کامل و یک خانواده‌ی ناقص را به تصویر می‌کشد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2021 103 دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 9 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این محصول دنباله‌ی انیمیشن «خانواده‌ی هیولا 1» است. خانواده‌ی هیولا 1 در سال 2017 براساس یک کتاب کودک با نام «خانواده‌ی شاد» به نویسندگی دیوید سفیر ساخته‌ شد. خانواده‌ی هیولا 2 محصول سال 2021 نیز با عناوین «هیچکس کامل نیست» و «خانواده‌ی شاد 2» نیز شناخته می‌شود.

در این قسمت، ماجراهای پرفراز و نشیبی در مکان‌های مختلفی همچون آزمایشگاه مخفی شرکت «استار» برفراز آسمان، دریاچه‌ی «لخ‌نس» اسکاتلند، رشته کوه‌های هیمالیا و جزیره‌ی بورا بورا رخ می‌دهد که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد؛ با این وجود روند داستان تاحدودی کند پیش می‌رود و از انسجام کافی برخوردار نیست. هیولاها و موجودات افسانه‌ای در این محصول زیاد دیده می‌شوند؛ مثلا یکی از هیولاها در دریاچه‌ی لخ‌نس ساکن است و در واقعیت نیز نام این دریاچه بر اساس یک موجود افسانه‌ای نام‌گذاری شده است، یا مثلا «یتی» که طبق افسانه‌ها در کوه‌های هیمالیا زندگی می‌کند.

اوایل داستان، شخصیت اصلی توسط دوستانش تحقیر می‌شود اما با پوشیدن لباس‌های پرزرق و برق توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند. هرچند او در پایان می‌آموزد، افرادی که می‌توانند با قلب مهربانشان توجه و محبت دیگران را به خود جلب کنند موفق‌تر و شادتر هستند، اما با این حال، پیام اوایل داستان یعنی جلب نظر دیگران با ظواهر پرزرق و برق، بسیار سریع‌تر‌ و صریح‌تر‌ به مخاطب منتقل خواهد شد تا پیام انتهایی داستان. بر همین اساس والدین باید فرزندان خود را در دریافت پیا انتهایی داستان راهنمایی کنند و با آن‌ها دراین‌باره گفتگو نمایند.

این انیمیشن از صحنه‌های اکشن و خشونت‌های کارتونی برخوردار است. مثلا یک مادر خون‌آشام قصد خوردن خون فرزندش را دارد، و یا در یک صحنه‌ی دیگری یک کودک یتیم که تحت سرپرستی یک زوج قرار دارد به صورت بی‌رحمانه‌ای از طرف آن‌ها طرد می‌شود؛ این مسائل ممکن است به کودکان کوچکتر و حساس‌تر حس ترس و ناامنی را القا کند. والدین باید در تماشای این صحنه‌ها فرزندان خود را همراهی کرده و در صورت بروز احساسات منفی از سوی فرزندان، آنان را متوجه فضای خیالی کارتون کنند.

با توجه به برخی ناهنجاری‌های ذکر شده، بهتر است که از نسخه‌ی پالایش شده استفاده شود؛ رده‌ی سنی تعیین شده نیز باتوجه به این نسخه‌ در نظر گرفته شده است.

خلاصه:

موجودات افسانه‌ای و هیولاها در این محصول زیاد دیده می‌شوند و در کل خشونت کارتونی نسبتا بالایی دارد. به دلیل وجود برخی ناهنجاری‌ها و امکان برداشت نادرست از پیام اثر، تماشای این محصول توجه و راهنمایی والدین را می‌طلبد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

مکس در ابتدا لباس‌های گرانبهایی می‌پوشد تا بقیه از او تعریف کنند، او در انتهای داستان به چه نتیجه‌ای رسید؟

توجه زیاد و افراطی به حرف‌های دیگران چه مشکلات و سختی‌هایی می‌تواند برای ما ایجاد کند؟

به نظرت دوستانی که فقط به خاطر ظاهر مکس با او دوست شده بودند می‌توانند افراد قابل اطمینانی باشند؟

چرا میلا، می‌خواست در هر زمینه‌ای عالی باشد؟ می‌توانید از فرزندتان بپرسید آیا او هم مانند میلا فکر می‌کند؟ یعنی تا به حال خواسته از هر نظر کامل و بی‌نقص باشد؟ میلا در طول داستان چه نتیجه‌ای گرفت؟ با طرح این پرسش‌ها می‌توانید متوجه شوید که فرزند شما کمال‌گراست یا خیر؛ چراکه کمال‌گرایی افراطی می‌تواند مانعی برای رسیدن به موفقیت باشد.

با توجه به پیام‌های داستان مبنی بر متفاوت بودن استعدادهای انسان‌ها، می‌توان در مورد این موضوع نیز با فرزندان صحبت کرد. مثلا از او بپرسید به چه کارهایی علاقه دارد؟ یا از انجام دادن چه کارهایی لذت می‌برد؟ به نظرش در زمینه‌های مورد علاقه، استعداد کافی دارد؟ انجام دادن چه کارهایی برای او دشوار است؟ آیا امکان دارد در زمینه‌هایی که استعداد کافی نداریم، توانمند شویم؟ آیا تا به حال شده انجام یک کار برای او سخت باشد اما با تکرار و تمرین موفق شود؟

خلاصه:

می‌توان در مورد تفاوت استعدادهای انسان‌ها و طبیعی بودن این مسئله با فرزندتان گفت‌وگو کرد.

داستان اثر

بعد از وقایع (خانواده‌ی هیولا 2017)، دوباره به نظر می‌رسد که خانواده‌ی آقای ویشبون مشکلاتی با یکدیگر دارند. وقتی بابا یاگا و رنفیلد در روز جشن ازدواجشان دزدیده می‌شوند، خانواده، برای رهایی دوستانشان از چنگال یک شکارچی هیولا به نام «میلا استار» دوباره به یک خون‌آشام، هیولای فرانکشتاین، یک مومیایی و یک گرگینه تبدیل می‌شوند.

جریان از این قرار است که یک زوج میلیاردر و نابغه، دخترشان میلا استار را توجیه کرده‌اند تا برای کمک به بشریت، هیولاها را شکار کند. میلا دختری تیزهوش و ورزشکار است. او ابزارهای پیشرفته‌ای دارد از جمله یک تفنگ کوچک اشعه‌ای و یک استار کاپتر؛ او با اولی هیولاها را به شکل کوچک تبدیل کرده و با دومی به راحتی هرجای دنیا که بخواهد سفر می‌کند. میلا با اینکه دختر بدی نیست اما به خواسته‌ی والدینش هیولاهایی مانند دراکولا، بابایاگا، نسی، یتی و کینگ کونگا میمون غول‌پیکر را شکار می‌کند.

در نهایت بعد از کلی ماجراجویی، به ویژه دعواهای بین مکس و میلا بالاخره مشخص می‌شود که میلا دختر واقعی خانواده استار نیست. در حقیقت این زوج نابغه تنها در حال سوءاستفاده از یک دختر یتیم بوده‌اند. آن‌ها قصد داشتند با استفاده از نیروی جاودانگی موجودات افسانه‌ای، عمر طولانی برای خود دست و پا کنند؛ زیرا خیال می‌کنند به خاطر هوش و نبوغ بالای خود، این حق را دارند تا عمری طولانی داشته باشند! در پایان، هیولاها آزاد شده و میلا با خانوده‌ی ویشبون به خانه برمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان:

Holger Tappe/ هولگر تپ

نویسنده:

Kirstie Falkous/ Abraham Katz/ David Safier

کریستی فالکوس/ آبراهام کتز/ دیوید سفیر

نام تهیه کننده:

Ralph Kamp/ Holger Tappe

رالف کمپ/ هولگر تپ

نام بازیگران:

Emily Carey/ Ethan Rouse/ Nick Frost/ Emily Watson/ Jessica Brown Findlay

امیلی کری/ ایتان رز/ نیک فراست/ امیلی واتسون/ جسیکا براون فیندلی

نام شخصیت ها:

مکس ویشبون: پسری حدودا 12ساله که علاقه‌ی زیادی به شیمی و جادوگری دارد. مکس پسر کوچک فرانک و اِما است. او هنگام تبدیل شدن به هیولا، به شکل یک گرگینه در می‌آید.

فرانک ویشبون: او پدر خانواده است و به هیولای فرانکشتاین تبدیل می‌شود.

اِما ویشبون: مادر خانواده و به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود.

فی ویشبون: دختر فرانک و اِما که حدودا 16سال دارد. او به یک مومیایی تبدیل می‌شود. فی از اینکه نمی‌تواند استعداد خود را پیدا کند از پدر و مادرش گلایه می‌کند.

میلا استار: او دخترخوانده‌ی خانواده‌ی استار و بسیار بااستعداد است. شعار خانواده‌ی استار «من می‌توانم دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنم» است. این خانواده، برای انجام تمام کارهای کثیف، از میلا استفاده می‌کنند.

مدوکس و مارلین استار: دو دانشمند نابغه که زن و شوهر هستند و به خاطر اختراعات زیاد میلیاردر شده‌اند. آن‌ها به خاطر خدمات بشردوستانه معروف هستند. اما در نهایت مشخش می‌شود که آن‌ها نه تنها خیرخواه انسان‌ها و موجودات روی زمین نیستند، بلکه افکار خودخواهانه و جاه‌طلبانه‌ای دارند.

کشور سازنده: آلمان/ انگلستان

کمپانی سازنده: Ambient Entertainment GmbH/ Rothkirch Cartoon Film/ Timeless Films

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ابوالفضل عرب

۱۷ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 4 +

عالیییی بودددد

بزرگسال

توسط : زهرا طالبی

۱۵ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 17 +

وقتی توی قست یک دوبله داره به ما میگه اون هیولا بزرگه دایی خانوادست خب بچه من توقع نداره یه دفعه اون دایی بشه پدر خانواده و از طرفی رفتار هایی دیده میشه که برای بچه هفت هشت ساله و حتی بالاتر مناسب نیست.

بزرگسال

توسط : زهرا طالبی

۱۵ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 17 +

وقتی توی قست یک دوبله داره به ما میگه اون هیولا بزرگه دایی خانوادست خب بچه من توقع نداره یه دفعه اون دایی بشه پدر خانواده و از طرفی رفتار هایی دیده میشه که برای بچه هفت هشت ساله و حتی بالاتر مناسب نیست.

بزرگسال

توسط : محمد دباغ همدانی

۱۲ اسفند ۱۴۰۰

مناسب سن 18 +

خوب کارتون خوبی هس انشالله قسمتهای بعدی این کارتون هم بیاد. من نظر شخصی خودم رو گفتم شما رو نمیدونم به نظر من عالیه اشکالی هم نداره.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد خانواده هیولا ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!