• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن حمله به بیسکویت (Snack Attack)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2601 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«حمله به بیسکویت» یک انیمیشن کوتاه و بی‌کلام است که در کنار لحظات کمدی، یک درس اخلاقی را به مخاطب منتقل می‌کند. طی این داستان، پیرزنی که با زحمت یک بیسکویت به‌دست آورده است، روی نیمکت می‌نشیند که تا رسیدن قطار از خوردن آن لذت ببرد؛ اما متوجه می‌شود پسر جوانی در خوردن بیسکویت‌ها با او شریک شده است. پیرزن از رفتار جوان عصبانی می‌شود، تازمانی‌که می‌فهمد بیسکویت متعلق به جوان بوده و بیسکویت خودش دست‌نخورده در کیفش باقی مانده است.

سال 2015 5 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در طول داستانِ این انیمیشن، تصور می‌شود که پسر جوانی با خوردن بیسکویت‌های یک پیرزن درحال گستاخی است؛ اما درانتها مخاطب هم مانند پیرزنِ داستان متوجه می‌شود که بیسکویت متعلق به پسر جوان بوده و اتفاقاً او فرد بخشنده‌ای بوده است. فهم این قضاوت نادرست و شرمندگی پیرزن در انتهای داستان، ممکن است برای کودکان خیلی ساده نباشد. والدین می‌توانند کودکان خود را در فهم پیام داستان راهنمایی و درباره‌ی این پیام اخلاقی با آنان صحبت کنند. این پیام علاوه بر کودکان، می‌تواند برای تمام سنین و به‌خصوص بزرگسالان هم مفید باشد. عصبانیت‌ها و پرخاشگری‌های پیرزن که لحظات کمدی را تشکیل می‌دهد، ممکن است باعث شود کودکان نادرست‌بودن این رفتارها را از یاد ببرند. به کودکان یادآوری کنید که پرخاشگری، رفتار درستی نیست.

خلاصه: کودکان را درباره‌ی فهم عاقبت داستان راهنمایی کنید. به کودکان توضیح دهید که رفتارهای پرخاشگرانه هنگام عصبانیت نادرست هستند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با مطرح کردن سؤالات ساده کودکان را متوجه جریان داستان و پیام آن بکنید.

چرا پیرزن از دست مرد جوان ناراحت شد؟ پس از اینکه متوجه حقیقت شد، چه احساسی به او دست داد؟

آیا شرمندگی او فایده‌ای داشت؟

چگونه می‌شود از رفتارهای نادرستی مانند رفتار این پیرزن دوری کرد؟

زمانی‌که عصبانی می‌شویم بهترین رفتار چیست؟

خلاصه: چگونه می‌شود از رفتارهای نادرستی مانند رفتار این پیرزن دوری کرد؟

داستان اثر

پیرزنی که منتظر رسیدن قطار است، یک بیسکویت می‌خرد تا زمان رسیدن قطار از خوردنش لذت ببرد. زمانی‌که او روی نیمکت نشسته است و می‌خواهد مشغول خوردن شود، جوانی را می‌بیند که با خونسردی دست دراز می‌کند و از بیسکویت روی نیمکت برمی‌دارد. پیرزن از گستاخی جوان عصبانی می‌شود. زمانی‌که قطار می‌رسد، پیرزن با عصبانیت به‌سمت قطار می‌رود و موقع تحویل بلیط تازه متوجه می‌شود که بیسکویت دست‌نخورده در کیفش باقی مانده و بیسکویت روی نیمکت، به پسر جوان متعلق بوده است.

جزئیات اثر

کارگردان: Andrew Cadelago / اندرو کادلاگو

نویسنده: Andrew Cadelago / اندرو کادلاگو

نام تهیه‌کننده: Alejandro Monteverde, Leo Severino / آلخاندرو مونتوِرده، لئو سوِرینو

نام بازیگران: Montserrat Espadalé / مونسرات اِسپادال

نام شخصیت‌ها:

پیرزن: او به زحمت یک بیسکویت به‌دست می‌آورد و می‌خواهد تا رسیدن قطار آن را بخورد؛ اما گستاخی یک جوان، پیرزن را عصبی می‌کند،

پسر جوان: او روی نیمکتی که پیرزن بر آن نشسته، درحال گوش‌دادن به موسیقی است و هم‌زمان از بیسکویت‌های کنار دستش می‌خورد. خونسردی او پیرزن را حسابی عصبانی می‌کند.

کشور سازنده: فرانسه

کمپانی سازنده: Arc Productions

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۱ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 18 +

ههههههههههههههه

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۱ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

واااااااااااااااای اخرش

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۱ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

اخرش دلم برای مرده سوخت...

بزرگسال

توسط : کیارش رحمانی

۱۳ تیر ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

بسیار عالی و پند آموز نه تنها بدای کودکان ،بلکه برای تمامی بزرگسالان نیز آموزنده می باشد و نیز میان ها و مضامین مثبت دارد . همچنین نکات آموزشی نیکویی را داراست و اثری خوش ساخت است .

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد حمله به بیسکویت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!