• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن حقه یا راه حل اسکوبی دو (Trick or Treat Scooby-Doo)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1201 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در این قسمت اسکوبی دو و دیگر اعضای گروه باید راز پشت ارواح را پیدا کنند، از طرف دیگر روز هالوین نزدیک است و شگی و اسکوبی نگران تمام شدن به موقع حل معما و رسیدن به شکلات‌های روز جشن هستند. خشونت و ترس به صورت فانتزی و بیشتر معطوف به تعقیب و گریز اعضای گروه توسط ارواح است.

ژانر : کمدی

سال 2022 72 دقیقه جزئیات کامل اثر
11 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این محصول سی و هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های بلند اسکوبی در ژانر کمدی است که توسط شرکت برادران وارنر ساخته شده، در این قسمت گروه ابتدا با کمبود معما مواجه می‌شود اما در روزهای نزدیک به هالوین یک شرور جدید و بالطبع معمای جدیدی می‌یابد. فضای داستان کودکانه، سرگرم کننده و کمدی است. مانند بسیاری از سری انیمیشن‌های اسکوبی کلید حل معما، همکاری و هماهنگ بودن اعضای گروه با یکدیگر معرفی شده است. به دلیل وجود صحنه‌های ترسناک و نگران‌کننده برای کودکان زیر شش سال توصیه نمی‌شود.

خلاصه:

این محصول صرفا سرگرم کننده و کمدی است و مانند بسیاری دیگر از سری انیمیشن‌های اسکوبی پیام‌هایی در مورد همکار و کار گروهی به مخاطبان می‌آموزد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا اسکوبی و شگی می‌خواهند هر چه زودتر فرد خلافکار را پیدا کنند؟

چرا اسکوبی و شگی شکلات‌های که از زندانیان فراری گرفته‌ بودند را پس دادند؟

«دفنه» و «فرد» چطور توانستند مسئله رهبری گروه را حل کنند؟ یا به نظر فرد، دفنه چه خصوصیاتی داشت که باعث می‌شد او لایق رهبری گروه باشد؟

لباس‌های طراحی شده توسط کوکو دیابلو قبلا توسط افراد شرور استفاده می‌شدند، این بار گروه رمز و راز (اسکوبی و دوستان) برای یافتن مجرمین از همین لباس‌ها استفاده کردند؛ به نظرت این چه پیامی را به ما می‌رساند؟ بسیاری از وسیله‌ها و امکانات بستگی به این دارد که ما چطور از آن‌ها استفاده می‌کنیم، ولما نیز در مورد این موضوع می‌گوید"وقتی این لباس‌ها را برای خوبی استفاده کنی، همشون بد نیستن"

خلاصه:

می‌توان در مورد کارهای خنده‌دار شگی و اسکوبی و یا خصوصیات رهبری گروه و اهمیت استفاده درست از امکانات برای کارهای خوب گفت‌وگو کرد.

داستان اثر

گروه یک شرور با پوشش لباس گربه‌ را دستگیر می‌کند، با آنالیز موی گربه متوجه می‌شوند این لباس با همان موادی ساخته شده که اشرار قبلی استفاده می‌کردند. آن‌ها سازنده این لباس‌ها را پیدا می‌کنند، او زنی به اسم «کوکو دیابلو» طراح لباس‌های هالوین است. کوکو دیابلو دستگیر و به زندان می‌افتد.

یک سال از این اتفاق می‌گذرد و گروه از نبودن هیچ معمایی برای حل، خسته و بی‌حوصله می‌شوند تا اینکه یک روح که شبیه چهره «فرد» است به آن‌ها حمله می‌کند. آن‌ها به زندان کولزویل رفته و از مسئول زندان (واردن کولینز) درخواست می‌کنند تا با کوکو ملاقات کنند. آن‌ها ویژگی‌های لباسی که روح بر تن داشت را به کوکو می‌دهند اما این جزئیات برای کوکو کافی نیست. واردن کولینز دستبندی را برای ردیابی او از راه دور به دست کوکو می‌بندد و اجازه می‌دهد برای مدتی کوتاه با گروه برای تشخیص لباس بیرون رود. کوکو به همراه گروه به کتابخانه محلی می‌رود و همگی مورد حمله اشباحی مشابه چهره اعضای گروه رمز و راز قرار می‌گیرند. کوکو متوجه می‌شود لباس‌های ارواح با سبک طراحی او تطابق دارد به همین دلیل همگی نزد «ترور» دستیار کوکو می‌روند. ترور اعتراف می‌کند چند لباس را به زندان فرستاده است.

ماجراهای زیادی روی می‌دهد و دستبند کوکو نیز به طرز مرموزی باز می‌شود در نهایت آن‌ها متوجه می‌شوند همه‌ی این اتفاقات زیر سر واردن کولینز است، او متوجه شده بعد از دستگیری کوکو دیگر هیچ فرد شروری به زندان فرستاده نشده است، ارواح هم فقط چند ربات بسیار پیشرفته بودند.

جزئیات اثر

کارگردان: Audie Harrison/ آدی هریسون

نویسنده:

 Audie Harrison/ Laura Pollak/ Daniel McLellan/ آدی هریسون/ لورا پولاک/ دنیل مک للان

نام تهیه کننده:

Joe Goyette/ Audie Harrison/ Sam Register/ جو گویت/ آدی هریسون/ سم رجیستر

نام بازیگران:

Frank Welker/ Grey Griffin/ Matthew Lillard/ Kate Micucci/ Myrna Velasco

فرنک ولکر/ گری/ گریفین/ متیو لیلارد/ کیت میکوچی/ میرنا ولاسکو

نام شخصیت ها:

اسکوبی‌دو: او یک سگ قهوه‌ای با لکه‌های سیاه است. اسکوبی گاهی مانند انسان‌ها بر دو پا راه می‌رود و می‌تواند از پنجه‌های جلویی خود مانند دست استفاده کند. او بسیار خوش خوراک است و بیشتر اوقات احساس گرسنگی می‌کند.

شگی: شگی بهترین دوست اسکوبی‌دو است و مانند او اشتهای سیری‌ناپذیری دارد. شگی شخصیت ساده و بامزه‌ای دارد.

دفنه: او موهای قرمزی دارد و ویژگی اصلی‌اش این است که از خطر نمی‌ترسد.

فرد: او رهبر گروه «رمز و راز» و راننده‌ی ون است.

ولما: او نابغه‌ی گروه بوده و اکثر معما‌ها را رمزگشایی می‌کند.

کوکو دیابلو: او طراح لباس‌های هالوین و یکی از شخصیت‌های منفی است.

واردن کولینز: او یک شخصیت سادیسمی است که مسئول زندان کولزویل را بر عهده دارد.

ترور: دستیار کوکو که فقط در ساخت لباس‌های دراکولایی مهارت دارد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros. Animation

مخاطب اثر: کودک، نوجوان، بزرگسال

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : آریا خضری

۱۴ مرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

مناسب برای طرفداران اسکوبی دو

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد حقه یا راه حل اسکوبی دو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!