• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن جزیره‌ی لاروا (فصل اول) (Larva Island)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4469 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«جزیره‌ی لاروا» یک انیمیشن سریالی کمدی‌ است که ماجراهای دو کرم به‌نام‌های رد و یلو را در یک جزیره‌ی استوایی روایت می‌کند. فصل اول این انیمیشن سریالی، سیزده قسمت دارد که در هر قسمت ماجراهای متفاوتی رخ می‌دهد. رد و یلو اغلب در جزیره در جست‌وجوی غذا هستند و دوستان جدید و متفاوتی پیدا می‌کنند.

سال 2018 13 قسمت 4 الی 7 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
15 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«جزیره‌ی لاروا» یک انیمیشن سریالی است که قسمت‌های مختلف آن اغلب به هم مرتبط هستند؛ اما هر قسمت، داستان جداگانه‌ای را روایت می‌کند. شخصیت‌های مختلفی که در یک جزیره هستند طی قسمت‌های مختلف یاد می‌گیرند با شرایط جزیره کنار بیایند و با هم دوست شوند. در قسمت‌های پایانی صحنه‌های متعددی از همکاری‌های این دوستان را برای حل مشکلات و نجات جان یکدیگر می‌بینیم.

در کنار پیام‌های مثبت این انیمیشن که می‌توانید آن‌ها را با گفت‌وگو برای فرزندانتان پررنگ کنید، رفتارهای نادرستی از جانب شخصیت‌ها وجود دارد که کمدی‌بودن اثر باعث می‌شود تقلیدپذیری بالایی داشته باشد. درگیری‌های شخصیت‌ها با یکدیگر، برداشتن وسایل دیگری، حسادت‌کردن و فریادزدن موقع عصبانیت از مواردی است که می‌توانید علت اشتباه‌بودنشان را برای فرزند خود توضیح دهید تا باعث تقلید در آن‌ها نشود. وجود روابط احساسی میان شخصیت‌های رد و مانگو و نیز اختصاص‌یافتن قسمتی از انیمیشن به این موضوع ممکن است برای شما والدین عزیز مهم باشد، به این مسئله دقت کنید.

خلاصه: درکنار پیام‌های مثبت انیمیشن، (شامل همکاری و کمک به یکدیگر) لازم است رفتارهای نادرستی را که از جانب شخصیت‌های جزیره انجام می‌شود، درنظر بگیرید و درباره‌ی علت نادرست‌بودن آن با کودکانتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

هرکدام از افراد جزیره موقع عصبانیت چه کار می‌کردند؟ فکر می‌کنی رفتار درست هنگام عصبانیت چیست؟

فریادزدن و درگیرشدن با دیگران می‌تواند راه‌حل مشکلات باشد؟

چه چیزی باعث شد شخصیت‌های جزیره بتوانند از خطرات متعدد نجات پیدا کنند؟ (درباره‌ی اهمیت کار تیمی با کودکان صحبت کنید)

اگر از ابتدا همه‌ی آن‌ها باهم دوست می‌شدند، این همه درگیری اتفاق می‌افتاد؟

تو از کدام شخصیت داستان بیشتر خوشت آمد؟ هرکدام از شخصیت‌ها چه رفتارهای درست یا نادرستی داشتند؟

خلاصه: علاوه بر گفت‌وگو درباره‌ی پیام‌های مثبت انیمیشن، می‌توانید درباره‌ی رفتارهای نادرست شخصیت‌ها و جایگزین‌های بهتر برای این رفتارها صحبت کنید.

داستان اثر

در فصل اول «جزیره‌ی لاروا» دو کرم کوچک به‌نام‌های «رد» و «یلو» در جزیره احساس سرگردانی می‌کنند و حسابی گرسنه می‌شوند. آن‌ها ابتدا با یک «کرم نقاب‌دار» روبه‌رو می‌شوند و از دیدن او وحشت می‌کنند؛ اما این کرم نقاب‌دار جان آن‌ها را نجات می‌دهد و زمانی‌که رد چهره‌ی او را می‌بیند، متوجه می‌شود او یک کرم زیباست و به او علاقه‌مند می‌شود. رد و یلو هم‌چنین به انسانی برمی‌خورند که در جزیره تنها مانده و همیشه دلتنگ زنی به‌نام «کلرا» است که تصویرش را همراه خود آورده، او امیدوار است بتواند با ساختن یک قایق یا آمدن یک کشتی به جزیره، نجات پیدا کند. رد و یلو بارها با این مرد بر سر غذا رقابت می‌کنند و بین آن‌ها تعقیب‌وگریز اتفاق می‌افتد. اختلافات کرم‌ها با این انسان تا زمانی ادامه دارد که یک «شیر دریایی» کوچک و بامزه وارد داستان می‌شود. او که هم‌نام همسر مرد است، مورد توجه مرد قرار می‌گیرد و به‌دلیل بامزه‌بودن، رد و یلو دوست دارند با او دوست شوند؛ اما شیر دریایی کوچک زمانی با آن‌ها دوست می‌شود که اختلافاتشان را با هم کنار بگذارند، پس کرم‌ها و مرد جزیره با یکدیگر روابط بهتری پیدا می‌کنند. تنها رقیبان همیشگی این گروه دوستی، ماهی‌هایی هستند که در گِل زنده می‌مانند و در سوراخ‌هایی روی خاک جزیره خانه دارند. آن‌ها وسایل «چاک» را برمی‌دارند و بارها با رد و یلو درگیر می‌شوند. در هر قسمت انیمیشن اتفاقات متعددی می‌افتد که دوستان جدید درون جزیره با کمک هم، آن را حل می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Byoung-Wook Ahn/ بیونگ ووک اون

نویسنده: Jeffrey Hylton / جفری هیلتون

نام تهیه‌کننده: Nam Sang-Won / نام‌سنگ وون

نام بازیگران: Eddy Lee, Erica Schroeder, Tom Wayland / ادی لی، اریکا شرودر، تام وایلند.

نام شخصیت‌ها:

رد: کرم کوچک و معمولاً عصبی که با دوستانش در جزیره ماجراهای متفاوتی را تجربه می‌کند،

یلو: کرم پرخور و خوش‌شانس داستان که همیشه همراه دوستش، رد، است،

چاک: تنها انسان درون جزیره که دلش برای همسرش کلرا تنگ شده و امیدوار است از جزیره نجات پیدا کند،

کلرا: شیر دریایی کوچولو و دوست‌داشتنی که رد و یلو با او دوست می‌شوند، او همنام همسر چاک است،

خرچنگ: این خرچنگ با خوردن یک شیء عجیب که از فضا آمده است، به ربات تبدیل می‌شود،

مانگو: کرم زردرنگ و شجاعی که معمولاً با نقاب دیده می‌شود. مانگو و رد به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند،

بوبی: پرنده‌ای که رد و یلو را در جزیره دنبال می‌کند تا آن‌ها را بخورد؛ اما به‌زودی او هم با موجودات جزیره دوست می‌شود.

کشور سازنده: کره جنوبی

کمپانی سازنده: TUBA Entertainment / توبا اینترتینمنت

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد جزیره‌ی لاروا (فصل اول)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!