• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن توت‌ فرنگی در زمستان ( Strawberry in the winter)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6001 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 2 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن یک سریال تلویزیونی است که در آن خانم توت‌فرنگی و پنج نفر از دوستانش در یک شهر رؤیایی زندگی می‌کنند. در هر قسمت، در این شهر ماجراهای جالبی روی می‌دهد. خانم توت‌فرنگی سعی می‌کند به دوستانش کمک کند تا زندگی راحت‌تری داشته باشند.

سال 2012 64 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 26 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر برای کودکان به‌خصوص کودکان زیر هفت سال توصیه می‌شود؛ زیرا موضوع روان و ساده‌ای دارد و کاراکترهای داستان شخصیت پیچیده و مبهمی ندارند و به‌سادگی می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. در این داستان کاراکتری وجود دارد که از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برد. اگر کودک شما هم این مشکل را دارد توصیه می‌شود این انیمیشن را با او ببینید؛ زیرا در پایان داستان این شخصیت، ایده‌های جذابی می‌دهد که به فکر دوستانش نمی‌رسد، او با غلبه بر ترسش می‌تواند دوستانش را نجات دهد تا مراسم به زیبایی برگزار شود. در این زمینه حتماً با کودک خود صحبت کنید و به او بگویید نباید از بیان ایده و افکار خود در جمع پرهیز کند، حتی اگر خنده‌دار هم به نظر برسد، آن را بیان کند تا اعتمادبه‌نفسش دوباره برگردد. می‌توانید از قبل با اطرافیان دراین‌زمینه صحبت کنید تا آن‌ها نیز شما را همیاری کنند و فرزند شما را در حین ارائه پیشنهاد تحسین نمایند.

همچنین در ابتدای داستان می‌بینیم که زغال‌اخته برای انجام کار خود با دوستانش مشورت می‌کند و درنهایت خودش تصمیم می‌گیرد که کدام یک بهتر است. در قرآن کریم نیز تأکید شده است که از دیگران مشورت بگیرید و درنهایت خودتان آن کار را انجام دهید. به‌این‌ترتیب این انیمیشن برای کودکانی که دچار خودسری و خودرأیی هستند، بسیار مناسب است تا بدانند برای انجام کارهای خود باید از دیگران مشورت بگیرند و به تنهایی آن کار را انجام ندهند.

در انتهای داستان خانم پرتقال که قرار است به سفر برود، دچار ترس می‌شود. در اینجا با کودک خود صحبت کنید و بگویید نباید از جدایی بترسد؛ چون گاهی مشکلاتی به‌وجود می‌آید که انسان محبور است از خانه و شهر خود دور شود، پس باید بر ترس خود غلبه کند تا به اهدافش برسد. داشتن هدف در این انیمیشن زیاد به چشم می‌خورد که این مورد برای کودکان شما بسیار مهم است؛ زیرا باعث می شود هدفدار زندگی کنند و طبق کاراکترهای این انیمیشن برای رسیدن به آن تمرین و ممارست کنند. این انیمیشن خشونت و ناهنجاری خاصی ندارد، پس با خیال راحت می‌توانید آن را در کنار فرزندتان ببینید و لذت ببرید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 سیر سه داستان را از فرزند خود بپرسید. با این کار ذهن او فعال می‌شود و قدرت بیانش افزایش می‌یابد.

از فرزند خود درباره‌ی کاراکتری که اعتمادبه‌نفس نداشت، سؤال کنید و بگویید چگونه می‌توان اعتمادبه‌نفس را افزایش داد.

 از فرزند خود بپرسید اگر زغال‌اخته مشورت نمی‌کرد، آیا مانند الان کارش خوب پیش می‌رفت یا خیر؟

 از فرند خود بپرسید چه اهدافی در زندگی خود دارد و قرار است در آینده دور و نزدیک چه کارهایی انجام بدهد.

داستان اثر

این انیمیشن شامل سه داستان از داستان‌های خانم توت‌فرنگی و بقیه دوستان میوه‌ای‌اش است. داستان اول دباره‌ی خانم زغال‌اخته است که برای گذر از برف و یخبندان و به‌دست‌آوردن کتاب مورد علاقه‌اش، تصمیم می‌گیرد اسکیت یخی درست کند. هنگامی‌که بقیه میوه‌ها او را می‌بینند، از او درخواست می‌کنند تا برای آن‌ها هم بسازد. بدین ترتیب، کل شهر متوجه اختراع او می‌شود و مغازه‌ی ورزشی شهر از او می‌خواهد که برای مشتریانش اسکیت بسازد. برای این کار، زغال‌اخته تبلیلغاتی را می‌سازد و در شهر منتشر می‌کند تا افراد بیشتری از اختراع او مطلع شوند. او برای ساخت تبلیغات، از دوستانش کمک می‌گیرد. داستان دوم درباره‌ی نمایش خانم تمشک و یکی از توت‌هاست که قرار بود هردو درکنار فواره با فاصله‌ی زمانی جدا آن را برگزار کنند. هردو برای تمرین در مراسم دچار مشکلاتی می‌شوند. درنهایت با کمک خانم توت‌فرنگی تصمیم می‌گیرند هردو درکنارهم این کار را درکنار فواره انجام دهند. داستان سوم درباره‌ی میوه‌های داستان است که تصمیم می‌گیرند برای اجرای کاری به شهر توت‌فرنگی‌ها بروند و توت‌ها را تنها بگذارند. آن‌ها در این راه، دچار مشکلاتی می‌شوند؛ اما برای رسیدن به هدفشان تلاش می‌کنند و سعی می‌کنند بر احساسات خود غلبه کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Bob Hathcock / باب هتکوک

نویسنده: Karl Geurs, Lisa Melbye / کارل جیرس و لیسا ملبای

نام تهیه‌کننده: Ryan Wiesbrock / ریان وسبروک

نام بازیگران:Erin rae Miller, Ilana Rogel, Renee Rivon, Khalilah Dubose, Alina Bolsakova, Scott Ward/ ارین رای میلر، الینا روگل، رنی ریوان، خلیلاه دوبوس، الینا بلساکوا، اسکات وارد

نام شخصیت‌ها:

خانم توت‌فرنگی: شخصیت اصلی داستان است که وقتی برای دوستانش مشکلی به‌وجود می‌آید، به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرند،

خانم زغال‌اخته: دوست خانم توت‌فرنگی که نویسنده‌ی ماهری است و مخترع اسکیت یخی است،

خانم پرتقال: مغازه‌دار شهر است که بسیار به شهر و اهالی‌اش وابسته است،

خانم تمشک: دوست خانم توت‌فرنگی است و مغازه‌ی لباس دارد.

کشور سازنده: آمریکا، کانادا و فرانسه.

کمپانی سازنده: Moonscoop

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد توت‌ فرنگی در زمستان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!