• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تد و شهر گمشده ( Tad, The Lost Explorer)

author-img

توسط : زهرا ربیعیان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

947 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«تد و شهر گمشده» داستان ماجراجویی «تد ستونز» است که در آرزوی باستان‌شناس‌شدن است و در این راه با دوستانش برای‌ یافتن شهر گمشده به ماجراجویی می‌پردازد. این انیمیشن ساخته‌ی کشور اسپانیا در سال 2012 است. تد و دوستانش در مسیر رسیدن به شهر گمشده با اتفاقاتی ترسناک و گاهی خشن روبه‌رو می‌شوند و از آن‌ها گذر می‌کنند.

ژانر : ماجراجویی

سال ۲۰۱۲ ۹۳ دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«تد و شهر گمشده» داستان یک ماجراجویی است که با ترس‌ها و خشونت‌هایی همراه است. رویارویی با مجسمه‌ی اجساد، گیرافتادن میان شعله‌های آتش، فرار از دست پلنگ، گیرافتادن در جایی که درحال فروریختن است، فضای ترسناک معبد و صداهای ترسناک، تیراندازی، دعوا و کتک‌کاری و گاهی گفتن ناسزا از جمله ترس‌ها و خشونت‌های آن است. خوب است در هنگام تماشای انیمیشن فرزندتان را تنها نگذارید و درباره‌ی ترس‌های آن به او دلداری بدهید.

سارا در طول سفر با تاپ و شلوارکی کوتاه است که پوشش مناسبی نیست. او با مکس بوردن قرار ازدواج گذاشته و هنگام دیدار ‌یکدیگر را می‌بوسند اما در آخر انیمیشن که متوجه می‌شود او طمع‌کار است رابطه‌اش را تمام می‌کند و با تد رابطه‌ای را آغاز کرده و او را می‌بوسد که پیشنهاد می‌کنیم از نسخه‌ی پالایش‌شده این انیمیشن را برای فرزندتان به نمایش بگذارید.

به دلیل علاقه‌ی تد به باستان‌شناسی خوب است درباره‌ی باستان‌شناسی به فرزندتان اطلاعاتی بدهید و درباره‌ی آن با‌ یکدیگر صحبت کنید. تد در ابتدای سریال کودکی است که ترس‌هایی دارد اما به خود قول می‌دهد که در آینده با ترس‌هایش روبه‌رو شود و این اتفاق می‌افتد و او به یک فرد شجاع تبدیل می‌شود.

این را برای فرزندتان بازگو کنید و به او بگویید او هم می‌تواند با ترس‌هایش روبه‌رو شود و آن‌ها را شکست دهد. همچنین تد که از کودکی آرزوی باستان‌شناس‌شدن داشت در بزرگسالی نیز علاقه‌اش را رها نکرد و برای رسیدن به هدفش و کسب تجربه تلاش کرد که مورد مناسبی برای تقویت انگیزه‌ی فرزندتان برای رسیدن به هدف و آرزوهایش خواهد بود.

خلاصه: این انیمیشن ترس‌ها و خشونت‌ها و ناهنجاری‌هایی دارد که خوب است هنگام تماشای آن فرزندتان را همراهی کنید. درباره‌ی باستان‌شناسی به فرزندتان  اطلاعات بدهید. از آن‌ها بخواهید مانند تد با ترس‌هایشان روبه‌رو شوند و آن‌ها را شکست دهند و برای رسیدن به آرزویشان مصمم باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید آیا می‌داند باستان‌شناسی چیست؟ آیا دوست دارد مانند تد ‌یا پرفسور و سارا این کا را بکند؟ مکس بوردون باستان‌شناس بهتری است‌ یا تد؟ آیا او نیز برای رسیدن به هدفش خطر‌ها را می‌پذیرد؟ بهتر نبود تد از ابتدا راستش را به سارا می‌گفت که باستان‌شناس نیست؟ چه نتیجه‌ای از انیمیشن گرفتی؟ پیام مثبت انیمیشن چیست؟ آیا تد شخصیتی تلاشگر داشت؟

خلاصه: درباره‌ی باستان‌شناسی با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

داستان درباره‌ی ماجراجویی شخصی است که به باستان‌شناسی علاقه‌مند است. تد به‌جای پرفسور همبرت برای تحویل لوح پایتیتی به پرو می‌رود و با سارا که دختر پرفسور لورف است آشنا می‌شود. در این ماجراجویی، تد و سارا با موانع و ترس‌هایی روبه‌رو می‌شوند و با گروهی از راهزنان تیم اودیسیوس درگیر هستند.

آن‌ها پرفسور لورف را که توسط راهزنان دزدیده شده پیدا می‌کنند و به کمک او راز محل شهر گمشده را می‌فهمند و آن را پیدا می‌کنند. مکس بوردون از باستان‌شناسان معروف که با سارا قرار ازدواج گذاشته همراه با پرفسور دزدیده شده است، اما درنهایت مشخص می‌شود که او گروه راهزنان را رهبری می‌کرده و بدجنس و حیله‌گر است. در انتهای انیمیشن شخصیت‌های منفی به سزای عمل خود می‌رسند و گروه تد و سارا موفق می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: Enrique Gato

تهیه کننده: Álvaro Augustín/ Ghislain Barrois/ Nicolás Matji/ Ezequiel Nieto/ Edmon Roch/ César Vargas

بازیگران: José Corbacho/ José Mota/ Michelle Jenner

شخصیت‌ها:

تد ستونز: شخصیت اصلی داستان است که از کودکی در آرزوی باستان‌شناس‌شدن است و حالا فرصتی برایش پیش می‌آید که در جست‌وجوی شهری گمشده باشد.

سارا لورف: دختر پرفسور لورف است که ‌یک باستان‌شناس است و همراه با تد برای ‌یافتن پایتیتی، شهر گمشده، تلاش می‌کند.

مکس موردن: مکس‌ یکی از باستان‌شناسان معروف است که تد همیشه آرزو داشته مانند او شود. در آخر مشخص می‌شود او که با سارا قرار ازدواج دارد فردی بدجنس و طمع‌کار است.

کشور سازنده: اسپانیا

کمپانی سازنده: Paramount Pictures

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تد و شهر گمشده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!