• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تد،جستجوگر گمشده و لوح زمردین (Tad The Lost Explorer And The)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4056 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«تد، جستجوگر گمشده و لوح زمردین» انیمیشنی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی انریکه گاتو است. تد به‌طور اتفاقی باعث فعال شدن یک نفرین کهن می‌شود که جان دوستانش را به خطر می‌اندازد. همه با او دشمن می‌شوند و فقط سارا به او کمک می‌کند تا به ماجراجویی برود و به نفرین مومیایی پایان دهد. تلاش او برای رفع مشکل دوستانش و نپذیرفتن شکست و ناامید نشدن از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این انیمیشن است. البته گاهی صحنه‌های ترسناکی نمایش داده می‌شود که حتماً به رده سنی پیشنهادی و روحیات فرزندتان توجه نمایید.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2022 89 دقیقه جزئیات کامل اثر
12 مناسب خانواده 10 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

سیر داستان ممکن است برای برخی از رده‌های سنی کمی دشوار باشد حتماً با کودکتان این انیمیشن را ببینید و ضمن تماشا به او توضیحات تکمیلی بدهید تا بیشتر متوجه سیر داستان شود.

فرزندتان با تماشای این انیمیشن با آثار باستانی مصر و موزه لور آشنا می‌شود. اگر در این زمینه سؤالاتی پرسید حتماً سعی کنید اطلاعاتتان را بیشتر کنید یا به‌ عنوان تحقیق درسی به او پیشنهاد بدهید که ارائه‌ای در کلاس انجام دهد. یا ماکت فراعنه را با کمک هم درست کنید.

درصحنه‌های از انیمیشن که تد تلاش می‌کند و از دوستانش کمک می‌گیرد، حتماً به فرزندتان نکات مهمی که در قسمت پیام مثبت نوشته‌شده است را یادآوری کنید تا در ذهنش بماند. حتماً از نتایج تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف صحبت کنید و مثال عینی از زندگی خود یا اطرافیانتان بزنید.

کاراکتر مومیایی در این انیمیشن جالب است. او هر صحنه جذابی را که می‌بیند، عکس می‌گیرد و در اینستاگرامش می‌گذارد. وقتی تد موبایل او را می‌گیرد او ناراحت می‌شود ولی زندگی بدون موبایل را تجربه می‌کند. اگر فرزندتان موبایل یا تبلت دارد می‌توانید به او بگویید که یک روز موبایل یا تبلتش را به شما بدهد و بدون آن‌ها زندگی کند و در پایان روز حسش را نسبت به این موضوع بیان کند و فرقش را با وقتی‌که موبایل دارد بیان کند. سعی کنید روز خوبی را برای او رقم بزنید تا در ذهنش به‌خوبی به‌جای بماند.

اگر فرزندتان از صحنه‌های ترسناک واهمه دارد حتماً او را در آغوش بگیرید یا از تماشای ادامه انیمیشن خودداری کنید. سعی کنید با او همدردی کنید تا دلگرم شود.

خلاصه: یک روز کامل فرزندتان را از موبایل و تبلت محروم کنید و در پایان، حسش را نسبت به این امر جویا شوید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 خلاصه و سیر داستان را از فرزندتان بپرسید.

از فرزندتان بپرسید پیام مثبت و منفی این انیمیشن چیست. به او کمک کنید تا بهتر به زبان بیاورد.

از فرزندتان در رابطه با ترس‌هایش سؤال کنید تا متوجه شوید از چه چیزهایی می‌ترسد. با او در این رابطه صحبت کنید. در صورت لزوم می‌توانید از یک روانشناس هم کمک بگیرید.

از فرزندتان بپرسید تاکنون به آرزوها و اهدافش فکر کرده است. حتماً فهرستی از آرزوهایش تهیه کنید و سعی کنید آن‌هایی که در حال حاضر امکان محقق شدنشان هست را برآورده کنید. مثلاً اگر می‌خواهد نمره عالی در درس ریاضی بگیرد به او کمک کنید تا تلاش کند و بعد از تحقق برای او هدیه‌ای بگیرید و به او یادآور شوید که با تلاش می‌تواند به اهدافش برسد.

با کودکتان در رابطه با لزوم عکس گرفتن و انتشار دادن آن در فضای مجازی صحبت کنید. نکاتی در رابطه با حریم خصوصی بیان کنید و سعی کنید او را از  مضرات این کار و آسیب‌هایش آگاه کنید.

خلاصه: از فرزندتان بخواهید ترس‌هایش را نقاشی کند. به او کمک کنید تا ترس‌هایش را بشناسد و با کمک هم، آن‌ها را رفع کنید.

داستان اثر

تد استونز یک باستان‌شناس گمنامی است که به همراه هم‌تیمی‌هایش در مکزیک مشغول کار روی حفاری باستانی است که طی اتفاقی او به داخل حفره سقوط می‌کند و آویز زمردینی را به دست می‌آورد. او با راهنمایی زنی به نام ویکتوریا این شی زمردین را داخل مجسمه مصری می‌کند. اما موج سبزرنگی کل فضا را پر می‌کند. این موج، دوستان تد را ازجمله مومیا و سگش بلجف را به داخل می‌بلعد و آن‌ها را تبدیل به موجودات عجیبی می‌کند. دوستان تد دچار نفرین می‌شوند و او برای اینکه این طلسم را باطل کند راهی پاریس می‌شود. پلیس هم به دنبال او می‌رود. او به‌سختی لوح زمردین را پیدا می‌کند و طلسم را از دوستانش برمی‌دارد. او به‌خاطر این کارش موردستایش باستان‌شناسان قرار می‌گیرد و به آرزویش مبنی بر شناخته شدن و معروف شدن می‌رسد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Enrique Gato/اینریکو گیتو

نویسنده/ مترجم: Manuel Burque,Josep Gatell,Neil Landau/نیل لاندا، جسف گیتل، منوال برکیو

نام تهیه کننده: Álvaro Augustin،Ghislain Barrois/الوارو اگوستین،قیسلین برویس

نام بازیگران: Óscar Barberán،Luis Posada،Michelle Jenner،Ana Esther Alborg،Alexandra Jiménez/اوسکار بربران،لویس پوسادا،میکاییل جنر،اناایسترالبرگ،الکساندرا جیمنز

نام شخصیت‌ها: تد استونز: باستان‌شناس گمنامی است که هر کاری برای معروف شدن و اثبات توانایی‌هایش انجام می‌دهد. مومیا: اسکلت زنده ای است که تد او را پیداکرده و باهم دوست می‌شوند. سارا: دوست تد و باستان‌شناس است. او وقتی می‌بیند تد درخطر است هر کاری برای نجاتش انجام می‌دهد. ویکتوریا: زن بدذاتی است که به دنبال آثار باستانی است و تد را فریب می‌دهد تا لوح زمردین را پیدا کند.

کشور سازنده: اسپانیا

کمپانی سازنده: Anangu Grup،Ikiru Films/انانگو گروپ،ایکیورا فیلمز

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امیر علی بروجردی

۱۳ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 6 +

عالی بود.

بزرگسال

توسط : ساره جامه بزرگ

۲۲ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

فیلم تا حدی ترسناک و البته دارای نکات مثبتی مانند تلاش تد برای رسیدن به اهدافش داشت.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تد،جستجوگر گمشده و لوح زمردین

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!