• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تبدیل‌شوندگان: جنگ برای سایبرترون (Transformers: War for Cybertron)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2341 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سریال علمی تخیلی «تبدیل‌شوندگان: جنگ برای سایبرترون» از داستان معروف تبدیل‌شوندگان اقتباس شده است. داستان جنگ بین دو گروه از ربات‌های سرزمین سایبرترون است. فرمانده دیسپتیکان‌ها قصد دارد قدرت را در دست بگیرد و بر کل سایبرترون مسلط شود ولی فرمانده آتوربات‌ها با این موضوع مخالف است و این کار را برخلاف آزادی این سرزمین می‌داند. به دلیل صحنه‌های خشونت‌آمیز و درگیری ربات‌ها و فضای تاریک و خشک حاکم بر فیلم، این سریال مناسب مخاطب بالای 13 است.

ژانر : تخیلی علمی

سال 2020 قسمت‌های 20 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این سریال ربات‌هایی که برای آزادی از دست مگاترون‌ها تلاش می‌کنند از قدرت کمی برخوردارند اما با یکدیگر متحدند و به فرمانده خود یعنی آپتیموس پرایم وفادارند. آن‌ها هرکدام قابلیت خاصی دارند و با بهره‌گیری از آن در رسیدن به هدف، به همدیگر کمک می‌کنند. جانفشانی و ایثار نیز در برخی صحنه‌ها از آتوبات‌ها دیده می‌شود. این فیلم می‌تواند بهانه خوبی برای ایجاد انگیزه و روحیه کار تیمی در مخاطب نوجوان باشد. همچنین اهمیت تلاش برای رسیدن به اهداف ارزشمند اجتماعی و تبعیت و پیروی از سرگروه در کارهای تیمی. اگرچه خشونت در این سریال ممکن است برای نوجوانان جذابیت داشته باشد ولی باید به نکات مهم و پیام‌های مثبت آن نیز دقت کرد و درباره آن گفتگو کرد.

خلاصه: توجه به نکات مثبت سریال از جمله تلاش برای رسیدن به هدف، همکاری و همفکری با دیگران، پیروی و اطاعت از رهبر، نباید جذابیت‌های بصری مانع از درک پیام‌های مثبت این سریال توسط مخاطب شود، گفتگو پیرامون آنچه مخاطب از این سریال دریافت کرده.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید چرا اولترا مگنس به دیدن مگاترون می‌رود؟ با مرور داستان به هدف و وفاداری این شخصیت بپردازید. چرا آتوربات‌ها با مگاترون و دیسپتیکان‌ها مخالف بودند؟ با این سوال چهره واقعی و زورگوی مگاترون و ارزش مبارزه با ستمکاران را برای مخاطب توضیح دهید. چرا تمام آتوربات‌ها به فرمانده خود وفادار بودند و در همه حال از او پیروی می‌کردند؟ با این سوال درباره اهمیت پیروی از رهبری برای رسیدن به اهداف بزرگ صحبت کنید.

خلاصه: گفتگو با مخاطب نوجوان درباره اهمیت وفاداری و نفی خیانت، پیروی از رهبری واحد برای رسیدن به هدف مطلوب، ارزش مبارزه با ظالم و نفی ستمگری.

داستان اثر

انیمیشن سریالی «تبدیل‌شوندگان: جنگ برای سایبرترون» درباره جنگ بین «آتوربات‌ها» و «دیسپتیکان‌ها» است که در آن، سیاره «سایبرترون» با نبرد بی‌پایان، ویران شده است. آتوربات‌ها تلاش دارند تا سایبرترون را از تسلط دیسپتیکان‌ها نجات دهند اما قدرت کافی برای این کار را ندارند. دیسپتیکان‌ها به فرماندهی مگاترون تلاش دارند تا آتوربات‌ها را شکست داده و به قدرت مطلق برسند. فرمانده آتوربات‌ها، آپتیموس پرایم سعی دارد با کمک آتوربات‌ها در مقابل خودخواهی مگاترون بایستد. او سعی می‌کند با دستیابی به آلسپاک با گذر از این سیاره به سیاره دیگری برود و برای این کار باید سفینه آرک را راه اندازی کند. او با کمک آتوربات‌ها و چند دیسپتیکان ملحق شده به او، مگاترون را شکست می‌دهد و موفق می‌شود از ایستگاه فضایی عبور کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Takashi Kamei، Kazuma Shimizu/ تاکاشی کامئی، کازوما شیمیزو

نویسنده/ مترجم: J. DeSanto, Brandon Easton, Gavin Hignight, George Krstic/ اف.جی. دسانتو، براندون ایستون، گاوین هیگنایت، جورج کریستیج

نام تهیه کننده: Jack Liang/جک لیانگ

نام بازیگران: Jason Marnocha, Frank Todaro, Jake Foushee, Bill Rogers, Linsay Rousseau, Joe Zieja, Keith Silverstein/ جیسون مارنوکا، فرانک تودارو، جیک فوشی، بیل راجرز، لینسای روسو، جو زیجا، کیت سیلوراستاین

نام شخصیت‌ها: آپتیموس پرایم: فرمانده آتوربات‌ها که با رهبری او در مقابل دیسپتیکان‌ها ایستادگی کردند. مگاترون: فرمانده دیسپتیکان‌ها که برای به دست گرفتن قدرت در سایبرترون با آتوربات‌ها می‌جنگد. اولترامگنس: از دسته آتوربات‌ها که توسط مگاترون کشته می‌شود. جت فایر: از دیسپتیکان‌ها که با اطلاع از نیت مگاترون به آتوربات‌ها می‌پیوندد. الیتا: از دسته آتوربات‌ها که به فرماندهی پرایم با دسپتیکان‌ها مبارزه می‌کند. بومبالبی: یک تبدیل شونده که تنها یک معامله‌گر است و خود را جزو هیچ‌کدام از دسته‌های دیگر نمی‌داند ولی جانشین دانش اولترامگنس می‌شود.

کمپانی سازنده: Rooster Teeth Studios, Polygon Pictures, Allspark Animation/ شرکت روستر تیث استودیو، شرکت پالگون پیکچرز، شرکت آلسپارک انیمیشن

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تبدیل‌شوندگان: جنگ برای سایبرترون

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!