• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تام وجری:سرزمین آدم‌برفی (Tom and Jerry: Snowman's Land)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2879 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«تام و جری، سرزمین آدم‌برفی» انیمیشنی ماجراجویی، کمدی، فانتزی و خانوادگی محصول ایالات‌متحده آمریکا و کمپانی برادران وارنر است. جری به همراه برادرزاده‌اش آدم‌برفی کوچکی می‌سازد که به طرز معجزه‌آسایی زنده می‌شود. آن‌ها برای محافظتش از گرما، او را به سرزمین آدم‌برفی‌ها که هوای یخبندانی دارد می‌برند اما در این راه تام و صاحبش مانع آن‌ها می‌شود. نکته مهمی که در این انیمیشن کمدی وجود دارد تلاش و کمک برای رسیدن به اهداف است. آن‌ها برای اینکه دوستشان زنده بماند هر خطری را متحمل می‌شوند که این بسیار پسندیده است.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2022 75 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن در فضای کمدی رقم می‌خورد. کودکتان با تماشای آن، احساس شادمانی به دست می‌آورد پس بهتر است در کنارش بنشینید و با هر خنده او لبخندی بزنید و او را همراهی کنید. کودکان در این سنین بسیار علاقه دارند که با شما وقت بگذارند. بهتر است با او رفیق شوید تا در نوجوانی کمتر دچار مشکل شوید. دیالوگ زیبایی در این انیمیشن وجود دارد: «همه ما درونمان جادویی داریم به نام تصور» از او بخواهید تمام تصورات و خیالاتش را برایتان بگوید. هرچه بیشتر از درون کودکتان باخبر شوید بهتر می‌توانید او را راهنمایی کنید.

 در مورد شخصیت تافی با او صحبت کنید. تافی به دنبال شعبده‌بازی است. سعی کنید با سؤالاتی علایق فرزندتان را بشناسید و آن‌ها را در جهت صحیح شکوفا کنید.

در انیمیشن تام و جری هیچ‌وقت این دو کاراکتر صحبت نمی‌کنند. ممکن است فرزندتان در این مورد سؤالاتی بکند. شما می‌توانید در مورد افرادی که توانایی لازم را برای صحبت کردن ندارند و لال هستند بگویید و از او بخواهید از خدا بابت این نعمت شکرگزاری کند.

خلاصه: شناخت درون فرزندتان بسیار مهم است و این امر جز با سؤال کردن واکاوی میسر می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید خلاصه داستان را برایتان تعریف کنید. با این کار ذهن او خلاق می‌شود.

 می‌توانید از او سؤال کنید که پیام مثبت و منفی این انیمیشن را بیان کند. او را در این امر همراهی کنید.

 از فرزندتان در رابطه با علایقش بپرسید. فهرستی از علایقش تهیه کنید و به او کمک کنید تا بهتر خودش را بشناسد.

 از او بپرسید کدام شخصیت اثر را بیشتر دوست دارد. حتماً دلیل انتخابش را از او بپرسید. اگر الگوهای منفی را به‌عنوان شخصیت جذاب معرفی کرد یعنی این افراد و کارهایشان باعث جلب توجه‌اش شده‌اند و میل درونی‌اش به آن کارها بیشتر است. در این امر می‌توانید از روانشناس کمک بگیرید.

بعد از تماشای انیمیشن از او بخواهید تصویری را که از این اثر در ذهنش باقی‌مانده، نقاشی کند. با این امر متوجه می‌شوید کدام صحنه فیلم بیش‌ترین اثر را در ذهنش گذاشته است و بهتر فرزندتان را می‌شناسید.

 از فرزندتان بپرسید اگر جادو شعبده‌بازی بلد بود دوست داشت چه اتفاق هیجان‌انگیزی برایش بیفتد؟

خلاصه: از فرزندتان بپرسید کدام شخصیت اثر را بیشتر دوست دارد و علاقه دارد جای او بازی کند.

داستان اثر

جری به همراه برادرزاده‌اش تافی آدم‌برفی کوچکی می‌سازند که به طرز معجزه‌آسایی زنده می‌شود و خصوصیات انسانی پیدا می‌کند. راه می‌رود، حرف می‌زند. آن‌ها او را لَری می‌نامند و از او محافظت می‌کنند اما مشکل بزرگی وجود داشت. هوای شهر به‌شدت در حال گرم شدن بود و همین امر موجب می‌شد لری کم‌کم آب شود. آن‌ها مجبور شدند به سرزمین برفی و کوه سعادت بروند زیرا آنجا همیشه سرد و یخبندان بود. دراین‌بین تام هم به همراه صاحبش دبلوی به دنبال آن‌ها می‌رود تا آن‌ها را که مانع پیشرفتشان هستند را نابود کنند. در راه، تعقیب و گریزهایی انجام می‌شود ولی درنهایت جری به همراه تافی و لری به کوه سعادت می‌رسند و لری دوستانش را می‌بیند و آن‌ها با کمک هم تام و دبلوی را شکست می‌دهند و با خوبی و خوشی در کنار هم زندگی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Darrell Van Citters/درول ون سیترز

نویسنده: Will Finn،Jase Ricci/ویل فین، جاس ریسی

تهیه کننده: Sam Register/سام ریجیستر

بازیگران: Carlos Alazraqui،Kimberly Brooks،Regi Davis،Laraine Newman،Kevin Michael Richardson،Kath Soucie/کارلوس الازراکویی، کیمبرلی بروکس،رجی دیویس،لارین نیومن، کوین میکاییل ریچاردسن،کث سویسی

شخصیت‌ها: تام: نام گربه محبوبی است که همیشه در حال جنگ و درگیری با نقش مکمل خود، جری است.

جری: نام موشی است که اکثر اوقات با تام در حال درگیری است و با وجود جثه کوچکش تسلیم تام نمی‌شود.

تافی: برادرزاده جری است که دوست دارد شعبده‌بازی را یاد بگیرد.

لری: موش برفی جادویی است که می‌تواند مانند انسان سخن بگوید و راه برود.

دکتر دبلوی: مردی با ذات پلید و شیطانی است که با تام زندگی می‌کند. آن‌ها درصددند که جری و صاحبش را شکست دهند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros. Animation/وارنر بروس.انیمیشن

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تام وجری:سرزمین آدم‌برفی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!