• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن تاریخ از این ور

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2817 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن سریالی با نگاهی طنز و فانتزی سعی می‌کند با پیوند تاریخ کهن با زمان معاصر، وقایع و اتفاقات تاریخی را برای کودکان و نوجوانان مرور کند. خشونت و ترس پایین این محصول و هم‌چنین فضای فانتزی آن که بهادر، مسئول موزه‌ی تاریخ، می‌تواند با خرمن، خر سخن‌گو و طناز، وارد تاریخ شود، محصول آموزنده‌ای را ساخته است.

سال 1393 20 دقیقه جزئیات کامل اثر
24 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انچه در تماشای این محصول مهم است، فانتزی‌بودن روایت وقایع تاریخی است. بسیاری از عبارات و شمایلی که از وقایع تاریخی در این محصول ارائه شده است، با آنچه در واقع رخ داده، کاملاً متفاوت است و بیشتر بر جنبه‌های فانتزی و طنز تأکید شده است. ممکن است فرزندان شما بعد از تماشای این محصول اساساً درک درستی از آن واقعه‌ی تاریخی به‌دست نیاورند، شما می‌توانید درباره‌ی آنچه رخ داده است، با آن‌ها گفت‌وگو کنید و با یکدیگر به مطالعه تاریخ بپردازید. می‌توانید فرزندان را خود به دانستن دلایل اجتماعی وقایع تاریخی، سوق دهید و بخواهید با دید دیگری به مطالعه تاریخ بپردازد. تاریخ تنها حفظ اسامی حکومت‌ها و زمان آن‌ها نیست.

خلاصه: فانتزی‌بودن این مجموعه ممکن است مانع فهم دقیق وقایع تاریخی شود. به فرزندان خود کمک کنید تا بتوانند دلایل اجتماعی و سیاسی آن وقایع را درک کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا حکومت‌ها عمرشان به پایان می‌رسد؟ دلیل رفتارهای بسیاری از حکومت‌ها چیست؟ تصمیمات غلط از کجا نشأت می‌گیرد؟ این سؤالات کمک می‌کنند تا فرزندان شما بتوانند وقایع تاریخی را بهتر درک کنند. خلاصه: چگونه می‌توان فهمید دلیل سقوط حکومت‌ها چیست؟ این سؤال کمک می‌کند تا فرزندان شما بتوانند وقایع تاریخی را بهتر درک کنند.

داستان اثر

این انیمیشن سریالی، با نگاهی طنز و فانتزی سعی می‌کند با پیوند تاریخ کهن با زمان معاصر، وقایع و اتفاقات تاریخی را برای کودکان و نوجوانان مرور کند. این مجموعه از حکومت «طاهریان» شروع می‌شود و چند دوره پس از آن را دربرمی‌گیرد. در این قسمت داستان «مأمون» و «امین» که پسران «هارون» هستند، روایت می‌شود. هارون، امین را به حکومت می‌رساند و مأمون به «خراسان» بازمی‌گردد. مأمون با کمک «طاهر» بر امین غلبه پیدا می‌کند و درنهایت طاهر با محبوبیت زیاد در خراسان حکومت مستقل تشکیل می‌دهد. این اتفاقات با ورود «بهادر» که مسئول موزه است و «خرمن»، خری که بهادر به‌وسیله‌ی او وارد تاریخ می‌شود، رخ می‌دهد. در طول سفرهای تاریخی، «طومار» وقایع تاریخی را مرور می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: اصغر صفار  نویسنده/ مترجم: افسانه بخشی/ فائزه کشاورزیان/ سید جواد راهنما نام تهیه کننده:  اصغر صفار  نام شخصیت ها:

«بهادر»: که در هر قسمت به یک برهه تاریخی خاص سفر کرده و درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود.

 «خرمن» نه تنها حرف می‌زند، بلکه می‌تواند در زمان هم سفر کند و با بهادر همراه می شود.

کشور سازنده: ایران کمپانی سازنده: مرکز پویانمایی صبا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : نازنین زهرا باقری

۲ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

این اثر از همه نظر در انیمیشن سازی این مرز و بوم بی‌مانند است و کودکان را به تاریخ ایران علاقمند می کند

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد تاریخ از این ور

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!