• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بچه رئیس ۲: کسب و کار خانوادگی ( The Boss Baby: Family Business)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

15040 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«بچه رئیس 2» قسمت دوم از مجموعه انیمیشن‌های «بچه رئیس» است که در سال 2021 و توسط کمپانی دریم ورکس تولید و منتشر شده است. در این قسمت، «تیم» و «تد» که دو برادر ماجراجو و بانمک هستند دوران کودکی را پشت سر گذاشته‌اند و حالا هرکدام درگیر زندگی خود هستند و به‌خاطر مشغله‌های بسیار، از هم فاصله گرفته‌اند. نوزادی به نام «تینا» توسط شرکت بچه‌ها مأموریت دارد تا دوباره دو برادر را به هم نزدیک کند. این انیمیشن از نظر کدومو برای تماشای خانوادگی مناسب است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2021 107 دقیقه جزئیات کامل اثر
47 مناسب خانواده 28 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 7 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
medal-image

این انیمیشن از نظر کدومو برای تماشای خانوادگی مناسب است.

جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «بچه رئیس 2» انیمیشنی آموزنده برای کودکان و حتی بزرگسالان است. این انیمیشن به‌خوبی توانسته است اهمیت خانواده و رابطه‌ی خوب بین اعضای آن را به نمایش بگذارد. ازجمله رابطه‌ی صمیمی و برادرانه بین تیم و تد، رابطه‌ی خوب بین تیم و تاپیتا به‌عنوان رابطه‌ای پدر و فرزندی.

خوب است که در حین تماشای انیمیشن و بعد از آن با فرزندتان درباره‌ی شخصیت‌های انیمیشن و احساساتی که به هم دارند صحبت کنید و گفت‌وگو را به سمت صحبت درباره‌ی رابطه‌ی خودتان و فرزندتان سوق دهید و نظرشان را دراین‌باره بپرسید.

در بخش‌هایی از انیمیشن، آمسترانگ کودکان را به ترک از خانه و زندگی بدون والدین تشویق می‌کند و حتی برنامه‌ای برای کنترل‌کردن والدین طراحی می‌کند. لازم است که شما درباره‌ی آمسترانگ و نیتی که داشت با فرزندتان صحبت کنید و از او بپرسید که نظرش درباره‌ی تصمیم آمسترانگ برای کنترل‌کردن والدین و زندگی بدون آن‌ها چیست و چه عواقبی دارد؟

خلاصه: انیمیشنی آموزنده درباره‌ی اهمیت خانواده که لازم است دراین‌باره با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

«تیم» چه ویژگی‌های مثبتی داشت؟ به نظرت «تیم» پدر خوبی برای «تاپیتا» بود؟ چرا «تینا» «تیم» و «تد» را برای مأموریتش انتخاب کرد؟ مأموریت «تیم» و «تد» در مدرسه چه بود؟ چه اتفاقی در مدرسه می‌افتاد؟ چرا «آمسترانگ» از خانه فرار کرده بود؟ نظرت درباره‌ی زندگی بدون والدین چیه؟ به نظرت پدر و مادر‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ رابطه‌ی «تیم» و «تد» چجور است؟ تو هم مثل «تیم» برادر یا خواهرت را دوست داری؟ به برادر یا خواهرت در حل مشکلاتش کمک می‌کنی؟

خلاصه: به نظرت رابطه‌ی فرزندان با والدینشان باید چطور باشد؟

داستان اثر

برادران تمپلتون که ماجراجویی‌های بسیاری در کودکی داشته‌اند حالا بزرگ شده‌اند و سال‌ها از هم دور افتاده‌اند. تیم، فرزند بزرگ خانواده، تشکیل خانواده داده است و صاحب دو فرزند به نام‌های تاپیتا و تینا شده است. تد هم صاحب شرکت بزرگی شده است و به‌خاطر مشغله‌های بسیارش فرصت نمی‌کند به دیدن برادرش برود.

این دوری و فاصله‌ی بین دو برادر مسئله‌ای است که ذهن تینا، فرزند کوچک‌تر تیم را مشغول کرده است و برای حل آن به این فکر می‌افتد تا از شرکت بچه‌ها کمک بگیرد و آن‌دو را به یک مأموریت سری بفرستد.

تاپیتا به‌خاطر سخت‌گیری‌های مدرسه‌اش همیشه درحال درس‌خواندن و تحقیق است و هیچ وقتی برای انجام بازی و کار‌های هیجان‌انگیز ندارد و به‌همین‌خاطر تیم از این اتفاق ناراحت است و فکر می‌کند رابطه‌ی خوبی با تاپیتا ندارد. تینا بعد از دعوت‌کردن تد به خانه‌شان از پدر و عمویش می‌خواهد تا به مدرسه تاپیتا بروند و کار‌هایی که آرمسترانگ، رئیس مدرسه، انجام می‌دهد را زیر نظر بگیرند.

تیم و تد هم برای ورود به مدرسه مجبور می‌شوند معجونی بخورند و به ظاهر و شکل کودکی خود بگردند. بعد از ورود آن‌ها به مدرسه، تیم همکلاسی تاپیتا می‌شود و او را در تمرین نمایش جشن مدرسه کمک می‌کند. تد هم به‌خاطر هوش بالایی که دارد موفق می‌شود به دفتر آرمسترانگ راه پیدا کند و متوجه شود که او قصد دارد در جشن فردا والدین را به‌وسیله‌ی برنامه‌ای هیپنوتیزم کند و کنترل آن‌ها را به دست بگیرد.

فردای آن روز تیم و تد کار گروهی را شروع می‌کند و با مدیریت تینا به مقابله با آرمسترانگ و برهم‌زدن برنامه‌ی او می‌پردازند اما آرمسترانگ متوجه حضور آن‌ها می‌شود و تیم و تد را زندانی می‌کند. تینا هم که نوزاد است و توانایی مقابله با آرمسترانگ را ندارد از خواهرش، تاپیتا، کمک می‌گیرد و بعد از آزادی پدر و عمویش، آمسترانگ را شکست می‌دهد و دوباره خانواده را دور هم جمع می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Tom McGrath

نویسنده: Tom McGrath - Michael McCullers

تهیه‌کننده: Jeff Hermann

بازیگران: Alec Baldwin - James Marsden - Amy Sedaris - Ariana Greenblatt

شخصیت‌ها:

تیم: باوجوداینکه پدر دو فرزند به نام‌های تاپیتا و تینا است اما همچنان کودک درون فعالی دارد و به تینا در مأموریت مدرسه کمک می‌کند.

تد: بچه رئیس که حالا بزرگ شده است و صاحب شرکتی بزرگ و ثروت بسیاری است و به‌خاطر مشغله‌ی زیاد، از خانواده‌اش دور شده است.

تینا: نوزادی که از طرف شرکت بچه‌ها مأموریت دارد تا رابطه‌ی تیم و تد را مانند گذشته صمیمی کند.

آمسترانگ: مردی که صاحب مدرسه پیشرفته‌ای است و تصمیم دارد تا کودکان را به زندگی بدون والدین تشویق کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: DreamWorks Animation

مخاطب اثر: کودک

نشان سلامت: اگر محصولی +2 سال باشد و خشونت، ترس و ناهنجاری اجتماعی در آن وجود نداشته باشد و به مفهوم خانواده، تعامل سالم و سازنده در درون آن و پیشرفت همراه با خانواده اشاره شده باشد و در نمایی کلّی ارزش خانواده را مطرح کند.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : Parham Shahri

۲۸ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

عالی

بزرگسال

توسط : mohammd hosein ebrahimi

۲۵ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 3 +

عالی بوووووووووووووود

بزرگسال

توسط : mohammd hosein ebrahimi

۲۵ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 4 +

good

بزرگسال

توسط : حسین وحیدی

۲۵ شهریور ۱۴۰۰

مناسب سن 7 +

خیلی عالی

بزرگسال

توسط : بهنام فیروزی مقام

۲۴ شهریور ۱۴۰۰

مناسب سن 7 +

انیمیشن دارای دو لایه داستان می باشد. لایه اول همان لایه معمول انیمیشن بچه رییس 1 و سریال بچه رییس است که همان اهمیت خانواده می باشد. و اما لایه ی دوم داستان که اتفاقا هدف اصلی انیمیشن هم همین هست، نشان دادن این است که مدارس وارد یک محصول سازی مشترک از دانش آموزان خود شده اند. گویی که مدرسه یک کارخونه است که خروجی آن همیشه یکی است بی آن که به شخصیت های دانش آموز توجه شود و در این راه بچه ها وارد رقابتی باید بشوند که از هر رقابتی سخت تر است.

بزرگسال

توسط : عماد حسینی

۲۰ شهریور ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

عالی

بزرگسال

توسط : زهرا ش احمدی

۱۷ شهریور ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

جذاب ساخته شده برای تقویت خودباوری در کودک نکات خوبی داره برای والدین هم خوبه که دنیای قشنگ و کوتاه کودک را با آموزشهای غیر ضروری نابودنکند

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بچه رئیس ۲: کسب و کار خانوادگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!