• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بره‌ی ناقلا و لاماهای کشاورز (shaun the sheep and farmer's llamas )

author-img

توسط : فاطمه جعفرپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

982 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن سریالی «بره‌ی ناقلا» در ژانر کمدی و ماجراجویی است که در سال 2015 تولید شده و بی‌کلام است. شخصیت اصلی این انیمیشن، بره‌ی بازیگوشی است که اتفاقات گوناگونی را رقم می‌زند. او به همراه دیگرگوسفندها، سگ مزرعه و رئیس مزرعه در یک مزرعه زیبا و قشنگ زندگی می‌کنند.
سال 2015 27 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن سریالی بره‌ی ناقلا، انیمیشنی بی‌کلام است. در این قسمت بره‌ی ناقلا از لاماها خوشش آمد و تلاش کرد آن‌ها را با خود به مزرعه ببرد؛ ولی طولی نکشید که از این کارش پشیمان شد و درصدد جبران اشتباهش برآمد. والدین می‌توانند درباره‌ی واکنش‌ها و تصمیم‌های بره‌ی ناقلا با فرزندان خود گفت‌وگو کنند. بره‌ی ناقلا با شیطنت و بازیگویشی‌اش خطاهایی را انجام می‌دهد که ممکن است کودکان متوجه آن اشتباه‌ها نشوند و به‌خاطر کمدی‌بودن اثر، از مشاهده‌ی آن اشتباه لذت ببرند. والدین می‌توانند کودکانشان را از اشتباهات بره‌ی ناقلا آگاه کنند. در این قسمت شترهای لاما به‌صورت حیوان‌هایی آزاردهنده و منفور نمایش داده شده‌اند. ممکن است دیدن این انیمیشن موجب تنفر کودکان از شترها شود.

خلاصه: والدین می‌توانند درباره‌ی واکنش‌ها و تصمیم‌های بره‌ی ناقلا با فرزندان خود گفت‌وگو کنند. ممکن است دیدن این انیمیشن موجب تنفر کودکان از شترها شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود درباره‌ی شترهای لاما و خصوصیات آن‌ها گفت‌وگو کنید.

از آن‌ها بپرسید اگر جای بره‌ی ناقلا بودند، از چه راهی برای جبران اشتباهشان استفاده می‌کردند.

خلاصه: بافرزندان خود درباره‌ی شترهای لاما گفت‌وگو کنید. از آن‌ها بپرسید اگر جای بره‌ی ناقلا بودند، از چه راهی برای جبران اشتباهشان استفاده می‌کردند.

داستان اثر

«بره‌ی ناقلا» و «رئیس مزرعه» وارد جشنواره‌ای در شهر می‌شوند. بره‌ی ناقلا در آنجا «شترهای لاما» را می‌بیند و از آن‌ها خوشش می‌آید. شترهای لاما بسیار بازیگوش و خراب‌کار هستند و جشنواره را به‌کلی به‌هم می‌ریزند. بره‌ی ناقلا تدبیری می‌کند تا رئیس مزرعه در مناقصه‌ی فروش شترهای لاما برنده شود و آن‌ها را با خود به مزرعه ببرد. شترها نظم مزرعه را به‌طور کلی به‌هم می‌ریزند و موجب آزار و اذیت گوسفندها، سگ مزرعه و رئیس مزرعه می‌شوند. به‌همین‌خاطر همه‌ی آن‌ها و بره‌ی ناقلا به هم کمک می‌کنند تا لاماها را دوباره به شهر ببرند. آن‌ها لاماها را در ماشین زندانی می‌کنند و به شهر می‌برند و در یک مناقصه می‌فروشند.

جزئیات اثر

کارگردان: Richard Starzak / ریچارد استارزاک

نویسنده: lee perssman/ لی پرس‌من

نام تهیه‌کننده: paul kewely/ پائول کی‌لی

نام شخصیت‌ها:

بره‌ی ناقلا: بره‌ی بامزه و بازیگوشی است که به همراه دیگرگوسفندها در مزرعه زندگی می‌کند.

کشور سازنده: انگلیس

کمپانی سازنده: آردمن انیمیشن

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بره‌ی ناقلا و لاماهای کشاورز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!