• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بتمن و سوپرمن؛ نبرد پسران شگفت‌انگیز ( Bathman and Superman; Battle Of Super Sons)

author-img

توسط : معصومه جمالی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2882 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 15 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«بتمن و سوپرمن: نبرد پسران شگفت‌انگیز»، انیمیشنی علمی تخیلی است که به روایت تازه‌ای از فرزندان این دو ابرقهرمان روی آورده است. این بار فرزندان بتمن و سوپرمن دنیا را نجات می‌دهند. موجودات فضایی به کره زمین حمله کردند و سعی در تسخیر همه‌ی انسان‌ها دارند. جاناتان و دایمان با کمک و همکاری یکدیگر موفق به نابودی موجودات فضایی می‌شوند. این انیمیشن همراهی و کارگروهی را به خوبی نشان می دهد و کمک می کند تا زمینه ی گفتگو درباره ی قهرمان‌های واقعی و در دسترس را فراهم کند. انیمیشن محصول 2022 آمریکا ، ساخته‌ی کمپانی برادران وارنر است.

ژانر : اکشن علمی و تخیلی

سال 2022 79 دقیقه جزئیات کامل اثر
9 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن اشاره‌ی کوتاهی به نحوه‌ی ازبین رفتن والدین سوپرمن شده است. جاناتان با پدرش ارتباط خوبی دارد ولی از اضافه‌کاری و نبود پدرش در اکثر مواقع ناراحت است. دایمان فرزند بتمن با پدرش زندگی می‌کند و ارتباط خوبی با پدرش ندارد. در بخشی از روایت داستان دایمان باافتخار از کشتن انسان‌های زیادی یاد می‌کند. موجودات فضایی به برج مراقبت حمله می‌کنند و سعی در نابودی انسان‌ها دارند. این امر ممکن است ایجاد ترس و اضطراب در فرزندانتان کند. انسان‌ها توسط موجود فضایی عظیم‌الجثه تسخیر می‌شوند و موجودی شبیه به هشت‌پای تک چشم از دهان آن‌ها خارج شده و بر روی صورت آن‌ها قرار می‌گیرد وکنترل ذهن و جسم‌شان را بدست می‌گیرد. تماشای انیمیشن به نوجوان‌ها با روحیه حساس توصیه نمی‌شود. رسوخ موجودات فضایی به محدوده امن فرزندان یعنی؛ پدرو مادرشان ممکن است سبب حس ناامنی در آن‌ها کند. در مأموریتی بتمن و سوپرمن تسخیر شده در مقابل فرزندان خود قرار می‌گیرند و سعی در نابودی آن‌ها دارند. دایمان که پسری بدرفتار و بدخلق است پس از فداکاری جاناتان برای نجات جان او دوستی و همکاری معنای تازه‌ای برایش پیدا کرد. سوپرمن در قسمتی به پسرش جاناتان می‌گوید: «تو از خودت به خاطر نجات دنیا و مردمش گذشتی، این کاریه که یه قهرمان می‌کنه». زمینه‌ی مناسبی برای صحبت درباره‌ی معنای حقیقی دوستی وقهرمانان واقعی دارد.

 

خلاصه:  حمله‌ی موجودات فضایی ممکن است سبب ترس در کودکان شود. ظاهر موجودات فضایی ترسناک است. جاناتان برای نجات جان دوستش دایمان فداکاری می‌کند و جان او را نجات می‌دهد. تسخیر پدر و مادر جاناتان ممکن است سبب ایجاد حس ناامنی در فرزندان شود. دایمان هیچ دوستی ندارد و ارتباط خوبی هم با پدرش بتمن ندارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

روند داستان را از کودکتان بپرسید این امر موجب می‌شود کودکتان فهم درستی از سیر داستان پیدا کند.

درباره‌ی نقش سوپرمن و بتمن در داستان از آن‌ها بپرسید.

از آن‌ها درباره‌ی قهرمان‌ها بپرسید. آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ چطورانسان‌ها تبدیل به قهرمان می‌شوند؟

درباره‌ی شخصیت دایمان از فرزندتان بپرسید. این سوال موجب می‌شود تا شما بتوانید ویژگی‌های منفی این شخصیت را برای فرزند خود روشن‌تر کنید.

 

خلاصه:

درباره‌ی قهرمان‌های واقعی و ویژگی‌های آن‌ها با کودکان خود گفتگو کنید.

درباره‌ی شخصیت دایمان و جاناتان از فرزندتان بپرسید.

داستان اثر

داستان با نمایش خلاصه‌ای از تولد سوپرمن و نحوه‌ی از دست دادن والدین‌اش آغاز می‌شود. حال، بتمن و سوپرمن خود صاحب فرزند شده‌اند و فرزندان آن‌ها هم دارای نیروهای شگفت‌انگیزی هستند. جاناتان، فرزند سوپرمن به تازگی متوجه نیروهای خود شده است و به دنبال کشف نیروهای خود است. دراین حین سوپرمن او را با بتمن و پسرش، دایمان آشنا می‌کند. دایمان نوجوانی است که در گذشته اتفاقات ناگواری برای او رخ داده و ارتباط خوبی هم با پدرش ندارد، لذا بدرفتار و بداخلاق است. از طرفی موجودی فضایی سعی در تسخیر انسان‌ها دارد تا حاکمیت کل دنیا را بدست آورد. او از طریق موجوداتی فضایی شبیه به هشت‌پا انسان‌ها را تسخیر می‌کند. بتمن و سوپرمن هم در دام موجود فضایی می‌افتند و مسئولیت نجات دنیا به عهده‌ی دو نوجوان یعنی جاناتان و دایمان می‌افتد.

در صحنه‌های زیادی جان آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد. سوپرمن و بتمن که توسط موجودفضایی تسخیر شده‌اند مأمور به نابودی پسرانشان می‌شوند. در نهایت جاناتان و دایمان با کمک و همکاری یکدیگر موفق به نجات انسان‌ها و از بین بردن موجود فضایی می‌شوند. و پس از این اتفاق ارتباط بتمن با فرزندش دایمان بهتر می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: مت پیترزMatt Peters-

نام شخصیت ها:

سوپرمن: ابرقهرمانی با قدرت‌های مسحور کننده که همیشه ناجی مردم است. او همسر و پدری مهربان و حامی است که گاهی مسئولیتش باعث کم‌کاری در ارتباط با فرزندش می‌شود.

بتمن: ابرقهرمانی که چندان رفتار مطلوبی ندارد. با فرزندش دامیان ارتباط خوبی ندارد ولی به هنگام دردسر به کمک پلیس می‌آید و تبهکاران را تحویل آن‌ها می‌دهد. موجودی فضایی او را تسخیر می‌کند ولی در نهایت پسرش با همکاری دوستش او را نجات می‌دهد و بعد از این اتفاق رابطه‌ی او با فرزندش بهبود می‌یابد.

جاناتان: پسری نوجوان، که به تازگی متوجه مسئولیت و هویت پدرش سوپرمن شده‌ است. او هم در پی کشف توانایی‌های خودش برمی‌آید. طی اتفاقی مسئولیت نجات دنیا به او و دوستش دامیان محول می‌شود. در پایان با همکاری و پشتکار موفق به نجات دنیا و پدرانشان می‌شوند.

دامیان: پسر بتمن که به خاطر اتفاقات ناگواری که در کودکی پشت سر گذاشته است بدخلق و عصبی است. ارتباط خوبی با پدرش ندارد و عدم همکاری با گروه از دیگر خصوصیات اوست. بعد از فداکاری دوستش جاناتان برای نجات جان او رفتارش را تغییر می‌دهد و در یک مأموریت مشترک با دوستش جاناتان موفق به نجات پدرانشان و مردم دنیا می‌شوند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: برادران وارنر

مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بتمن و سوپرمن؛ نبرد پسران شگفت‌انگیز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!