• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بتمن: شوخی مرگبار (Batman: The Killing Joke)

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2050 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشنی در ژانر جنایی که درگیری بین بتمن و جوکر را به تصویر می­کشد. جوکر مرد ساده­ای بوده است که به‌خاطر مشکلات مالی و خانوادگی به یک تبهکار شیطانی و ترسناک تبدیل می­شود. جوکر به دلیل اینکه توسط بتمن دستگیر شده است، از او کینه دارد و برای انتقام از بتمن از زندان فرار می­کند. صحنه‌­های درگیری بتمن با تبهکاران دارای خشونت و ترس بالاست.
سال 2016 59 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

رسانه توانایی زیادی در انتقال یک پیام و تأثیرگذاری بر نوجوان دارد. انیمیشن «بتمن: شوخی مرگبار» به خوبی توانسته است اهمیت گفت‌وگو و کمک برای حل مشکل را قبل از قضاوت و اجرای حکم نشان دهد. جوکر شخصیتی است که در ابتدا فردی ساده­لوح و نیازمند بوده است و به همین دلیل انسان­های شرور از او سوءاستفاده کردند. بتمن هم بعد از پیداکردن جوکر در لباس مجرم، بدون گفت‌وگو او را دستگیر کرد؛ اما بعد متوجه اشتباه خود شد و تصمیم گرفت قبل از اجرای حکم، با او درباره‌ی مشکلاتش صحبت کند. با فرزندتان درباره‌ی اهمیت گفت‌وگو و شناخت مسائل و مشکلات انسان­ها قبل از قضاوت‌کردنشان، گفت‌وگو کنید.

خلاصه: با فرزندتان درباره‌ی اهمیت گفت‌وگو و شناخت مسائل و مشکلات انسان­ها قبل از قضاوت‌کردنشان، گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

دلیل دیوانگی و شرورشدن جوکر چیست؟

چرا بتمن تصمیم گرفت با جوکر صحبت کند؟

چرا جوکر، جیمز گوردون را گروگان گرفت؟

خلاصه: دلیل دیوانگی و شرورشدن جوکر چیست؟

داستان اثر

«بتمن» ابرقهرمانی است که با تبهکاران شهر مبارزه می­کند. «باربارا» دختر زیرک و ماجراجویی است که دستیار بتمن است و به او علاقه دارد. باربارا تلاش زیادی می­‌کند تا بتمن را در حل پرونده‌­ها و دستگیری تبهکاران کمک کند؛ اما بتمن احساس می­کند باربارا هنوز تجربه کافی ندارد و ممکن است جانش به خطر بیفتد. برای همین به او می­گوید دیگر دستیارش نباشد، باربارا هم از این حرف بتمن ناراحت می­شود و او را ترک می­کند. «جوکر» یکی از خلافکاران معروف و ترسناکی است که توسط بتمن دستگیر و در زندان افتاده است؛ اما او از زندان فرار می­کند و نقشه­ای می­کشد تا از بتمن انتقام بگیرد. جوکر برای انتقام به سراغ باربارا می‌­رود و با گلوله او را زخمی می­کند و پدرش، «جیمز گوردون» را که از قاضیان شهر است، گروگان می­گیرد. بتمن بعد از پیداکردن مخفیگاه جوکر با او درگیر می­شود؛ اما در لحظه‌ی آخر، به‌جای دستگیری با او صحبت می­کند تا دلیل خشونت­ها و بدجنس‌بودن جوکر را بفهمد و به او کمک کند.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Sam Liu / سام لیو

نویسنده / مترجم:Brian Azzarello / برایان آزارلو

نام تهیه‌کننده: Bruce Timm‎ / بروس تیم

نام شخصیت‌ها:

جوکر: او در گذشته مرد ساده و فقیری بوده است که به‌خاطر سوءاستفاده خلافکاران از او و نداشتن دلیل برای دفاع از خود به مردی شیطانی و خبیث تبدیل می­شود،

بتمن: ابرقهرمانی است که با تبهکاران شهر مبارزه می­کند و زمانی‌که متوجه گذشته جوکر و دلیل دستگیری او می­شود، تصمیم می­گیرد به‌جای درگیری و دستگیرکردن جوکر، با او صحبت کند،

باربارا: دختر زیرک و ماجراجویی که  دستیار بتمن است و به او علاقه دارد،

جیمز گوردون: پدر باربارا و قاضی معروف شهر است و جوکر برای انتقام از بتمن او را گروگان می­گیرد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: برادران وارنر

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بتمن: شوخی مرگبار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!