• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بتمن در جهنم گاتهام (Batman: Gotham By Gaslight )

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2351 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

بتمن یک ابرقهرمان است و سعی می‌کند بدون افشاشدن هویت اصلیش به مردم شهر گاتهام کمک کند. او سختی‌های زیادی متحمل می‌شود؛ ولی ناامید نمی‌شود. او هدفش را نجات مردم شهر قرار داده است و برای این‌کار تلاش زیادی می‌کند. این فیلم می‌تواند موضوع خوبی برای گفت‌وگو درباره‌ی کمک به مردم و یاری‌کردن دیگران باشد.

سال 2018 70 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 13 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین به صحنه‌های خشونت‌آمیز فیلم دقت کنند. اگرچه قالب اثر انیمیشن است؛ اما نوع واکنش هرشخصیت و صحنه‌های خونریزی می‌تواند بر مخاطب کودک تأثیر منفی داشته باشد. برخی از صحنه‌ها حاوی نمایش درگیری با چاقو یا خفه‌کردن با طناب است که این نوع صحنه برای مخاطب کودک می‌تواند به الهام‌گیری و تکرار آن روی دیگران منجر شود. از‌این‌رو ضروری است والدین تذکر لازم را دراین‌رابطه به فرزند خود بدهند. هم‌چنین شخصیت اصلی داستان، یک ابرقهرمان است که کارهایی مانند پریدن از ارتفاع یا کارهای خارق‌العاده‌ی دیگری می‌کند که ممکن است به‌واسطه‌ی ایجاد محبوبیت در فیلم، به الگوبرداری در ذهن مخاطب کودک منجر شود. درنتیجه بهتر است با کودک خود راجع به کارهای خارق‌العاده‌ی بتمن در فیلم صحبت کنید.

خلاصه: وجود صحنه‌های خشونت‌آمیز تأثیرگذار، وجود صحنه‌های ترسناک برای کودکان، کارهای خطرناکی مانند مبارزه با چاقو یا خفه‌کردن، کارهای ابرقهرمان شخصیت اصلی داستان که موجب الگوبرداری کودک می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

علت کمک بتمن به مردم گاتهام چیست؟ با کودک خود درباره‌ی اهمیت کمک به دیگران صحبت کنید.

رفتار کمیسر گوردون و عقاید او را برای کودک توضیح دهید و نگاه غلط او را تبیین کنید.

راجع به رفتارهای ابرقهرمانی بتمن صحبت کنید، کودک خود را از فضای تخیلی فیلم بیرون آورید و راه‌های واقعی کمک به افراد نیازمند را برای او شرح دهید.

از کودک خود بخواهید برای شما توصیح دهد چگونه می‌توان به مردم و افراد نیازمند کمک کرد تا ذهنش را به‌سمت کارهای مفید سوق دهید.

خلاصه: از دغدغه‌های ارزشمند بتمن در کمک به مردم صحبت کنید، عقاید کمیسر گوردون را نقد کنید، درباره‌ی کارهای ابرقهرمانی و غیرممکن بتمن توصیح دهید، از کارهایی که می‌توان برای افراد نیازمند انجام داد، برای فرزندتان مثال بزنید.

داستان اثر

چندروزی است در شهر «گاتهام» قاتلی حرفه‌ای هرشب به کشتن خانم‌ها مبادرت می‌کند. این موضوع امنیت شهر را به‌خطر انداخته است. در این بین تلاش‌های پلیس نتیجه‌ای ندارد و «بتمن» که یکی از افراد صاحب‌نفوذ شهر است، سعی می‌کند تا این مشکل را حل کند. او در این راه مشکلاتی را تحمل می‌کند، هویتش در معرض برملاشدن است. پلیس و دادستان به او مظنون شده‌اند و افرادی او را در صحنه‌های قتل دیده‌اند. همین موضوع باعث دستگیری و زندانی‌شدن او می‌شود. او که شهر را درخطر می‌بیند، سعی می‌کند به کمک پیشکارش از زندان فرار کند. با ایجاد درگیری از موقعیت استفاده و از زندان فرار می‌کند. او به دنبال کمیسر می‌رود تا از برملاشدن هویتش نزد کمیسر توسط «سلینا» جلوگیری کند؛ اما متوجه می‌شود مرد ناشناسی که به «جک قصاب» معروف است، همان «کمیسر گوردون» است. او برای نجات سلینا به مرکز تفریحی جدید شهر می‌رود و موفق می‌شود او را نجات دهد. بتمن در درگیری با کمیسر سعی می‌کند او را دستگیر کند؛ اما کمیسر خود را در آتش می‌سوزاند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: sam liu / سام لیو

نویسنده/ مترجم: Jim Krieg / جیم کریگ

نام تهیه‌کننده: sam liu/ سام لیو

نام بازیگران:willam saliyers, grey griffin, scott patterson, Bruce Greenwood, Jennifer Carpenter, Anthony Head/ ویلیام سالیرز، گری گریفین، اسکات پترسون، بروس گرینوود، جنیفر کارپنتر، آنتونی هد.

نام شخصیت‌ها:

بتمن، بروس‌وین: شخصیت اصلی فیلم که به‌واسطه‌ی توانایی‌های شخصی در پشت شخصیت بتمن به‌عنوان یک قهرمان نجات‌بخش شهر گاتهام عمل می‌کند. او سعی می‌کند به کمک افراد نیازمند و درخطر برود و با افراد شرور و جنایت‌کار مبارزه کند،

سلینا کایل: یک زن هنرپیشه که از کودکی یتیم بوده و به کمک خواهر لزلی در کلیسا بزرگ شده است. او سعی می‌کند به بتمن کمک کند تا قاتل زن‌های شهر را پیدا کند. سلینا نیز چندبار توسط جک قصاب تا پای مرگ می‌رود؛ ولی بتمن او را نجات می‌دهد،

آلفرد: پیشکار و مشاور بتمن که به او کمک می‌کند تا بتواند کارهایش را به نتیجه برساند،

کمیسر جیمز گوردون: کمیسر شهر گاتهام که همان جک قصاب و مرد ناشناسی است که زن‌ها را می‌کشد. او معتقد است باید زن‌های غیراصیل را کشت و شهر گاتهام را از وجود آن‌ها پاک کرد،

خواهر لزلی: یک راهبه که به افراد نیازمند کمک می‌کند؛ ولی جک قصاب او را می‌کشد،

دکتر هوگو استرنج: یک دکتر که در یک مرکز نگهداری بیماران روانی کار می‌کند. جک قصاب او را نیز می‌کشد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros. Animation, DC Entertainment, The Answer Studio (Animation services)  / شرکت انیمیشن برادران وارنر، دی.سی اینترتیمنت، انسور استودیو

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محمد صادق مهقانی

۱۷ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 13 +

اصلاً مناسب نیست ولی عالیییییییی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بتمن در جهنم گاتهام

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!