• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باک، خرگوش بزرگ (Big Buck Bunny)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1374 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن کوتاه و صامت «باک، خرگوش بزرگ» محصول کشور هلند است و داستان خرگوش بزرگی را روایت می‌کند که قلب مهربانی دارد. او به موش‌ها و سنجاب‌هایی برمی‌خورد که با پرت‌کردن میوه و کشتن پروانه‌ها قصد آزاردادنش را دارند. بنابراین، باک روی خشمگین خود را نشان می‌دهد و با کارگذاشتن تله‌ها، این موجودات موذی را تنبیه می‌کند. صحنه‌های متعددی از آزاردادن دیگران و تلافی‌کردن در این انیمیشن دیده می‌شود که لازم است والدین کودکان را درباره‌ی اشتباه‌بودن آن و پیام نهایی داستان توجیه کنند.

سال 2008 10 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

باک خرگوش بزرگ و مهربانی است که جوندگان موذی جنگل برای آزاردادن او، جلوی چشمانش پروانه‌ها را می‌کشند و به سمتش میوه پرت می‌کنند. باک چهره‌ی خشمگینش را نشان می‌دهد و برای تلافی آزارهای جوندگان، با کارگذاشتن تله، آن‌ها را اذیت می‌کند. تماشای عاقبت تلخ اذیت‌کردن دیگران می‌تواند برای کودکان پیام مثبتی تلقی شود؛ اما راهی که باک برای تنبیه جوندگان موذی انتخاب می‌کند، تلافی و آزاردادن متقابل است. به کودکان خود یادآوری کنید که اذیت‌کردن دیگران در هیچ شرایطی درست نیست.

شاید کودکان به‌ویژه در دوران دبستان که روابط اجتماعی گسترده‌تری پیدا می‌کنند، با هم‌سالانی مواجه شوند که در پی آزاردادن آن‌هاست. راه‌حل‌های مناسب برای رها‌شدن از دست انسان‌های مردم‌آزار را از فرزندتان بپرسید. از فرزندانتان بخواهید خودشان را یک‌بار جای باک بگذارند و تصمیم بگیرند که در جایگاه او چه رفتاری انجام دهند. نمایش خشونت جوندگان علیه پروانه‌ها یا خشونت باک علیه جوندگان که کارتونی و گاهی کمدی است، می‌تواند این رفتار را برای مخاطبان کودک به‌عنوان رفتاری درست جلوه دهد. پیامدهای خشونت و آزاردهنده‌بودن آسیب‌زدن به دیگران را (حتی حیوانات) برای کودکان توضیح دهید تا باعث تقلید نشود.

خلاصه: اشتباه‌بودن آزاردادن دیگران پیام این انیمیشن است که والدین می‌توانند درباره‌ی آن به فرزندشان توضیح دهند و به او بگویند که برخورد درست با شخصیت‌های مردم‌آزار چگونه است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

باک برای مقابله با جوندگان چه راهی را انتخاب کرد؟ چه انتخاب‌های دیگری داشت؟

اگر جای باک بودی، چه‌کار می‌کردی تا از دست جوندگان و آزارهایشان راحت شوی؟

آیا تا به حال با شخصیت‌های آزاردهنده‌ای مانند حیوانات این داستان روبه‌رو شده‌ای؟ راه‌حل تو برای مقابله با آنان چیست؟

آیا حیوانات کوچک را تا به حال اذیت کردی؟ فکر می‌کنی چه احساسی به آن‌ها دست می‌دهد؟

خلاصه: از کودکان خود بپرسید که آزاردادن دیگران چه پیامدی دارد و اگر کسی تو را آزار دهد، باید چگونه برخورد کنی؟

داستان اثر

خرگوش بزرگ و خوش‌قلبی به ‌نام «باک» در جنگل زندگی می‌کند. در اطراف او جوندگانی موذی وجود دارند که از اذیت‌کردن موجودات دیگر خوششان می‌آید. آن‌ها برای آزار‌دادن باک، به سمت او میوه پرت می‌کنند و جلوی چشمانش پروانه‌ها را می‌کشند. باک تصمیم می‌گیرد این جانواران را تنبیه کند. او تله‌ها و سلاح‌هایی آماده می‌کند تا یکی‌یکی از دست گروه جوندگان خلاص شود. اولین نفر را با یک تخته‌چوب می‌زند، دیگری را با یک طناب به دوردست پرتاب می‌کند و در نهایت سردسته‌ی جوندگان آزاردهنده را به طناب می‌بندد و او را به بادبادک خود تبدیل می‌کند، درنتیجه هم باک و هم بقیه‌ی موجودات از دست موذی‌های آزاردهنده راحت می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: Sacha Goedegebure/ ساشا گودجبر

نویسنده: Sacha Goedegebure / ساشا گودجبر

نام تهیه‌کننده: Margreet  Riphagen / مارگریت ریفاگن

نام شخصیت‌ها:

باک: خرگوشی با جثه‌ی بزرگ و قلبی مهربان که جوندگان موذی با پرتاب‌کردن میوه به‌سمت او و آسیب‌رساندن به پروانه‌ها، آزارش می‌دهند تا‌جایی‌که باک تصمیم می‌گیرد آن‌ها را تنبیه کند.

کشور سازنده: هلند

کمپانی سازنده: Blender Foundation / بنیاد بلندر

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باک، خرگوش بزرگ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!