• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بانو و ولگرد: ماجراجویی اسکمپ (Lady and the Tramp 2: Scamp's Adventure )

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1799 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
اسکمپ سگ ماجراجویی است که برای زندگی در خیابان و رسیدن به آزادی از خانه فرار می­کند. او بعد از فرار با سگ­های ولگردی آشنا می­شود که جان اسکمپ را در خطر می­اندازند. انیمشن پیام­های مثبتی درباره‌ی اهمیت خانواده دارد.
سال 2001 63دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «بانو و ولگرد، ماجراجویی اسکمپ» پیام­های مثبت و مهمی درباره‌ی روابط خانوادگی و اهمیت چهارچوب خانواده دارد که شما می­تواند با گفت‌وگوی پیوسته درباره‌ی اتفاقات انیمیشن با فرزندتان، این پیام­ها را به او منتقل کنید. همچنین با پرسش‌هایی مانند «اگر جای اسکمپ بودی، بعد از پیشنهاد باستر برای تهیه غذا، چکار می­کردی؟» با قراردادن فرزندتان در جایگاه اسکمپ، در تقویت تجربیات ذهنی او کمک کنید.

با صحبت و پرسش درباره‌ی دلیل خروج اسکمپ از خانه، شخصیت ترمپ، نحوه‌ی برخورد او با اسکمپ و بررسی جواب فرزندتان، می‌توانید نسبت به قوانین خانه‌ی خود و نحوه‌ی برخوردتان شناخت بیشتری پیدا کنید.

خلاصه: با گفت‌وگوی پیوسته درباره‌ی اتفاقات انیمیشن با فرزندتان، پیام­های مثبت را به او منتقل کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا اسکمپ به زندگی آزادانه علاقه داشت؟

دلیل خروج اسکمپ از خانه چه بود؟

آیا خروج اسکمپ از خانه کار درستی بود؟ چه اتفاقات خطرناکی ممکن بود موقع بیرون‌بودن اسکمپ از خانه برای او پیش بیاید؟ دلیل پشیمانی و بازگشت اسکمپ به خانه چه بود؟ به‌نظرت انیمیشن چه پیامی داشت؟

خلاصه: به‌نظرت دلیل خروج اسکمپ از خانه چه بود؟

داستان اثر

«اسکمپ» سگ ماجراجو و باهوشی است که به همراه خانواده­اش در خانه­ای مجلل زندگی می­کنند؛ اما اسکمپ علاقه­ای به زندگی در خانه و رعایت قوانین آن ندارد و دوست دارد آزادانه زندگی کند و به سگی ولگرد تبدیل شود. پدر اسکمپ در جوانی سگ ولگردی بوده است و بعد از آشنایی با همسرش تصمیم می­گیرد عادت­های ولگردبودن را کنار بگذارد و برای ازدواج با او، به سگ خانگی تبدیل شود. اسکمپ که از گذشته‌ی پدر و مادرش خبر ندارد، یک شب از خانه بیرون می­رود تا آزادانه زندگی کند، او در خیابان با سگ­ ولگردی به نام «باستر» آشنا می­شود و از او می­خواهد که آن را عضو گروهش بکند، باستر هم برای پذیرش اسکمپ از او می‌خواهد تا برای سگ­های دیگر غذا تهیه کند. اسکمپ تلاش زیادی می­کند تا عضو گروه بشود؛ اما ناگهان توسط مأموران دستگیر می­شود و باستر و دوستانش هیچ‌کمکی به او نمی­کنند. «انجل» سگ ولگردی است که علاقه­ای به خیابانی بودن ندارد و برای کمک به اسکمپ به سراغ خانواده‌ی او می­رود و از پدرش می­خواهد تا اسکمپ را نجات دهند. اسکمپ بعد از نجات، از کارهایش پشیمان می­شود و تصمیم می­گیرد به خانه برگردد.

جزئیات اثر

کارگردان: Darrell Rooney / دارل رونی نویسنده : Bob Roth/ باب روث نام تهیه‌کننده: Jeannine Roussel/ جانین راسل نام شخصیت‌ها:

اسکمپ: سگ بازیگوشی که دوست دارد به‌صورت آزادانه زندگی کند و تابع هیچ قانونی نباشد، به‌همین خاطر از خانه فرار می­کند تا به خواسته­‌هایش برسد،

باستر: سگ بدجنسی که رئیس سگ­های ولگرد است و از آن­ها سوءاستفاده می­کند،

ترمپ: پدر اسکمپ، سگ مهربانی است که بعد از رفتن اسکمپ از خانه به‌دنبال او می­گردد.

کشور سازنده: آمریکا، استرالیا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بانو و ولگرد: ماجراجویی اسکمپ

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!