• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن باربی و جادوی اسب بالدار ( Barbie And The Magic Of Pegasus)

author-img

توسط : غزل لالوند ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

13327 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«ونلاک» در روز تولد «آنیکا» ظاهر شده و از او خواستگاری می‌کند. وقتی پرنسس مخالفت می‌کند، ونلاک تمام مردم را به سنگ تبدیل کرده و سه روز به او فرصت می‌دهد، وگرنه طلسم ابدی خواهد شد. آنیکا توسط اسب بالداری که درواقع خواهر طلسم‌شده‌ی اوست، به سرزمین ملکه‌ی ابرها می‌رود و برای شکستن طلسم، دنبال عصای جادویی است که از شجاعت و امید و عشق ساخته شده باشد. آن‌ها راهی جنگل ممنوعه می‌شوند و با شجاعت و عشق عصایی می‌سازند که با نیروی عشق کار می‌کند و آنیکا با عشق به مردم خود، ونلاک و پرنده‌اش را طلسم کرده و جادوی مردم را باطل می‌کند. این انیمیشن در سال ۲۰۰۵ میلادی در کشور آمریکا به نمایش درآمده است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2005 83 دقیقه جزئیات کامل اثر
22 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

صحنه‌های ورود ونلاک بی‌رحم و رفتارش با مردم، بریتا و همسران قبلی‌اش حاوی خشونت فانتزی و ترس است. در صحنه‌ای شیبر و آنیکا اسیر غول می‌شوند که شاید برای کودک، کمی ترسناک جلوه کند. تعقیب‌وگریزهای ونلاک با بریتا و آنیکا نیز با هیجان و کمی دلهره همراه‌اند. لازم است والدین یادآور شوند که این گونه ماجراها همگی افسانه هستند و با آنان راجع‌به مهربانی و شجاعت آنیکا و درباره‌ی قدرت نیروی عشق دربرابر نفرت و بدجنسی گفت‌وگو کنند و درباره‌ی سرنوشت ونلاک و عاقبت زورگویی به دیگران صحبت نمایند.

خلاصه: انیمیشنی فانتزی با صحنه‌های کمی از هیجان و دلهره‌ی فانتزی که به نقش نیروی عشق و شجاعت دربرابر نیروهای اهریمنی و شیطانی می‌پردازد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید آیا اگر جای آنیکا بود خود را به‌خاطر دیگران به چنین خطراتی می‌انداخت؟ اگر قدرت و عصای جادویی ونلاک را داشت با آن چه می‌کرد؟  با آنان راجع‌به قدرت و نیروی عشق در برابر نفرت و بدی گفت‌وگو کنید.

خلاصه: اگر عصای جادویی داشتید چه کارهایی با آن می‌کردید؟

داستان اثر

روز تولد آنیکا، جادوگری به نام ونلاک می‌آید و از خواستگاری می‌کند. پادشاه و ملکه برای مقابله با ونلاک می‌آیند، اما او با عصبانیت به آنان سرنوشت «دختر دیگرشان» را یادآوری می‌کند. هنگامی که آنیکا از پیشنهاد وی امتناع می‌ورزد، ونلاک همه‌ی افراد شهر را تبدیل به سنگ می‌کند.

آنیکا توسط یک اسب بالدار نجات می‌یابد و ونلاک به او هشدار می‌دهد که سه روز فرصت دارد با او ازدواج کند، درغیراین‌صورت طلسم دائمی خواهد شد. بریتا او را به سرزمین ابرها می‌برد. آنیکا درمی‌یابد که اسب بالدار خواهرش است که توسط ونلاک طلسم شده است.

ملکه‌ی ابرها به آنیکا می‌گوید تنها چیزی که می‌تواند ونلاک و طلسم وی را شکست دهد عصای نور است که از شجاعت، حلقه‌ای از عشق و گوهر یخی که با شعله‌ی ابدی امید روشن شده ساخته شده باشد.

آن‌ها به جنگل ممنوع سفر می‌کنند و در آنجا با آیدن ملاقات می‌کنند. هنگامی‌که شیبر و آنیکا در دیگ خورش غول‌پیکر می‌افتند، آنیکا از روبان خود برای فرار استفاده می‌کند. روبان اندازه‌گیری شجاعت است و به عصایی تبدیل می‌شود. آن‌ها یک غار بزرگ پیدا می‌کنند که پر از سنگ‌های قیمتی است. بریتا تاج خود را برای حلقه‌ی عشق پیشنهاد می‌کند. با این سه شی‌ء، آیدن عصای نور را می‌سازد و آنیکا از آن استفاده می‌کند تا بریتا را دوباره به یک انسان تبدیل کند.

در بازگشت، آن‌ها توسط ونلاک تعقیب می‌شوند. آنیکا که عصبانیست، به عصا دستور می‌دهد تا ونلاک را نابود کند، اما نتیجه‌ای ندارد. او سرانجام حاضر می‌شود با ونلاک ازدواج کند. ونلاک امتناع می‌کند؛ عصا را می‌گیرد و می‌رود. آنیکا عصا را پیدا می‌کند، اما گوهر شکسته می‌شود و به دریا می‌افتد. خوشبختانه آیدن گوهر خود را می‌دهد. سرانجام با درک اینکه از عصا نمی‌توان برای انتقام استفاده کرد، جادوهای ونلاک، با عشق آنیکا به خانواده و مردمش شکسته و قدرت ونلاک سلب شده و طلسم‌ها برداشته می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان:Greg Richardson

نویسنده: Elana Lesser / CliffRuby

تهیه کننده: Luke Carrol

بازیگران:

Kelly Sheriden. Kathileen Barr

Lalainia Lindbjerg

Colin Mardock

Mark Hildreth

Brian Drummond

Russell Roberts

Johan Desantis

Chantal Strand

Jessica Libman

Stevie Vallance

Russell Arons

شخصیت‌ها:

پرنسس آنیکا: یک شاهزاده خانم که عاشق اسکیت روی یخ است. در ابتدا، آنیکا نمی‌فهمد که چرا والدینش بیش‌ازحد از او محافظت می‌کنند. اما پس از اطلاع از داستان‌های خواهرش، متوجه می‌شود که اشتباه می‌کند و تصمیم می‌گیرد همه‌چیز را درست کند.

پرنسس بریتا: خواهر بزرگ‌تر آنیکا که در روز تولد توسط ونلاک هنگامی‌که حاضر به ازدواج با او نشد، به پگاسوس (اسب بالدار) تبدیل شد. او وقتی پگاسوس است، هنوز وقتی خود را در آینه می‌بیند، می‌تواند ظاهر انسانی خود را ببیند.

ونلاک: یک جادوگر قدرتمند و بدجنس. او سه بار ازدواج کرده است، اما همسران قبلی خود را به موجودات زشت تبدیل کرده است تا به‌عنوان خادم به او خدمت کنند. هنگامی‌که او به‌دنبال زیباترین دختر برای ازدواج می‌رود، متوجه می‌شود آنیکا فرد مناسب اوست. او یک اژدهای بالدار دارد که بر آن سوار می‌شود.

 آیدن: آهنگری است که از پدر و مادرش پول دریافت کرده بود اما در یک بازی همه‌ی آن را از دست داد. او با شرمندگی در عمیق‌ترین قسمت جنگل ممنوع پنهان می‌شود. وضعیت آنیکا روح او را روشن می‌کند و او تصمیم می گیرد به آنیکا کمک کند تا عصای نور را ایجاد کند و مردم خود را نجات دهد.

پریس: یک سارق حریص که تجارت جواهر انجام می دهد. او یکی از آشنایان قدیمی آیدن است و نقشه‌ای به آنیکا و آیدن می‌دهد که گویا به آن‌ها کمک می‌کند تا جواهری برای تکمیل عصای نور پیدا کنند. او پس از اطلاع از محل زندگی آنیکا و آیدن، توسط ونلاک به یک پادری تبدیل می‌شود. در آخر دیده نشد که آیا او از طلسم ونلاک رها شد یا خیر.

کشور سازنده: آمریکا

جوایز و افتخارات: باری لارسون آهنگی را با عنوان "Hope Has Wings" برای زو این انیمیشن ضبط کرد و DVD شامل موسیقی انیمیشن به عنوان یک ویژگی پاداش است. نامزدجایزه ی DVDX به عنوان بهترین ویدیوی اصلی موسیقی.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد باربی و جادوی اسب بالدار

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!