• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن بادام زمینی ‌ها (The peanuts)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2935 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «بادام‌زمینی‌ها» به سبک کمدی و طبق شخصیت‌های یک داستان مصور محبوب آمریکایی ساخته شده است. این انیمیشن داستان پسری به‌نام چارلی براون است که تلاش می‌کند تا توجه دختر تازه وارد مدرسه را جلب کند؛ اما هربار در نمایش دادن توانایی‌هایش شکست می‌خورد. درنهایت، آنچه توجه دختر را جلب می‌کند، مهربانی‌ها و صداقت چارلی براون است. کودکان می‌توانند اهمیت راستگویی و کمک به دیگران را یاد بگیرند و البته علاقه نداشتن به درس و مدرسه را هم به وضوح مشاهده می‌کنند.

سال 2015 88 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «بادام زمینی‌ها» داستان پسری به‌نام چارلی براون است که می‌خواهد با دختر تازه وارد کلاس، دوست شود. این انیمیشن به‌ویژه برای کودکانی که روابط تجتماعی‌شان درحال گسترده‌تر شدن است، می‌تواند مؤثر باشد. چارلی براون باعث خراب‌کاری‌هایی می‌شود و لوسی او را تحقیر می‌کند؛ از طرفی ویژگی‌های مثبتی دارد که باعث می‌شود دختر تازه وارد او را دوست داشته باشد. می‌توانید درباره ویژگی‌های خوب برای انتخاب یک دوست با کودک خود صحبت کنید و به او کمک کنید تا تأثیر منفی تمسخر یا تحقیر کردن را متوجه شود. با سوال کردن از کودکتان دربارۀ رفتارهای خوب چارلی براون، می‌توانید ارزشمند بودن صداقت و کمک کردن به دیگران را به او یاد بدهید.  با توجه به تسلیم نشدن چارلی براون و تلاش او در سراسر داستان برای اثبات توانایی‌هایش، کودکان می‌توانند رفتار درست هنگام شکست خوردن یا تحقیرشدن را یاد بگیرند. ممکن است کودک شما در سنی باشد که دوستی را تنها در بازی کردن و وقت گذراندن درک کند. با اشاره به رفتارهای دوستانۀ اسنوپی و کمک کردنش به چارلی، دربارۀ وظایف مهمتر دوستان نسبت به هم با کودک خود گفت‌وگو کنید. اگر احساس می‌کنید نمایش شادی بچه‌ها از تعطیلی مدرسه و ناراحتی آن‌ها از تکالیف، می‌تواند حس منفی نسبت به مدرسه در کودک شما ایجاد کند، با صحبت کردن دربارۀ این موضوع می‌توانید تاثیر منفی آن را کاهش دهید.

خلاصه: این انیمیشن می‌تواند اهمیت صداقت و  مهربانی و ویژگی‌‌های مهم برای دوستی را به کودکان یاد بدهد. دربارۀ پیام‌های مثبت داستان با کودکان گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا دختر تازه وارد چارلی را برای کار گروهی انتخاب کرد؟

اگر جای چارلی بودی حاضر می‌شدی دربارۀ اشتباه شدن نمره‌ات حقیقت را بگویی؟

اگر یکی از دوستان تو در کارهایش اشتباه کند او را مسخره می‌کنی؟ تحقیر کردن دیگران چه تأثیر منفی برآن‌ها دارد؟

اگر در کارهایت اشتباه کردی و دوستانت تو را مسخره کردند چه کار می‌کنی؟

خلاصه: چه ویژگی‌هایی در چارلی براون باعث شد دختر تازه وارد او را دوست داشته باشد؟

داستان اثر

پسربچه‌ای به‌نام چارلی براون که بین دوستان و هم‌کلاسی‌هایش به‌عنوان یک پسر خراب‌کار و بی‌عرضه شناخته می‌شود، تلاش می‌کند تا توانایی‌هایش را در معرض دید بگذارد تا بتواند توجه دختر تازه‌وارد مدرسه را جلب کند. او برای نمایش شعبده، جشن رقص زمستانی و تحقیق کلاسی تلاش خیلی زیادی می‌کند، اما هربار یک اتفاق، باعث خراب‌کاری و دردسر می‌شود. زمانی که چارلی براون از خودش ناامید شده، متوجه می‌شود که دختر تازه وارد، در یک گروه‌بندی کلاسی، چارلی را به‌عنوان هم‌تیمی انتخاب کرده. دختر تازه وارد که کمک‌های چارلی به دیگران و راستگویی او را دیده، به چارلی می‌گوید که صداقت و دلسوزی‌ او را دوست دارد.

جزئیات اثر

کارگردان: Steve Martino / استیو مارتینو

نویسنده: Craig Schulz, Bryan Schulz / برایان شولتز، کریگ شولتز

نام تهیه کننده: Craig Schulz, Bryan Schulz, Paul Feig / برایان شولتز، کریگ شولتز، پل فیگ

نام بازیگران: Noah Schnapp, Bill Melendez, Hadley Belle Miller / نوآ اشنپ، بیل ملندز، هدلی بل میلر

نام شخصیت ها:

چارلی براون: پسربچه‌ای دلسوز و راستگو که هم‌کلاسی‌هایش او را بی‌عرضه می‌دانند. او در پی ثابت کردن توانایی‌هایش برای جلب توجه دانش‌آموز تازه وارد کلاس است.

لوسی: یکی از هم‌کلاسی‌های چارلی براون که همیشه او را تحقیر می‌کند.

اسنوپی: دوست باوفای چارلی براون. او یک سگ باهوش است که به چارلی براون کمک می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: 20th Century Fox Animation / فاکس قرن بیستم

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۲۳ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 6 +

خوبع

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد بادام زمینی ‌ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!