• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ایوا جغد کوچولو (Eva the Owlet)

author-img

توسط : مهدیه جعفری ارزیاب کدومو

11 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

2233 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن سریالی ایوا، جغد کوچولو به کارگردانی دیمین اوکانور در سال 2023 ساخته‌شده است. این مجموعه محصول کشور آمریکا و در ژانر انیمیشن و خانوادگی است. این انیمیشن داستان بچه جغدی است که سعی می‌کند در هر قسمت یک پیام اخلاقی را به مخاطب کودک منتقل کند.

 

ژانر : ماجراجویی

سال 2023 1 فصل 8 قسمتی، هر قسمت 10 دقیقه جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 13 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این محصول به دلیل اینکه مفاهیم اخلاقی و اجتماعی ابتدایی را ساده و روان بیان می‌کند، برای مخاطب کودک بسیار مناسب است و فاقد هرگونه خشونت و ترس است.

اگر فرزندتان به مدرسه می‌رود می‌توانید به او دفترچه‌ای همانند دفتر خاطرات ایوا هدیه دهید و از او بخواهید خاطرات هرروزش را در آن بنویسد و اگر به مدرسه نمی‌رود می‌توانید به او دفترچه نقاشی هدیه دهید و از او بخواهید خاطرات هرروزش را نقاشی کند. با این کار قوه تفکر و خلاقیت فرزندتان تقویت می‌شود.

سعی کنید هر قسمت این سریال را با کودکتان ببینید و نتیجه اخلاقی که در آن وجود دارد را بیان کنید تا فرزندتان متوجه مفاهیم آن شود حتی مثال‌های عینی از رفتارهای خودش بزنید تا بیشتر متوجه شود.

دریکی از قسمت‌های این سریال به حیوان خانگی اشاره‌شده است. سعی کنید در مورد مزایا و معایب این کار با او صحبت کنید و اگر تمایل به انجام این کار داشت می‌توانید برای او پرنده‌ای بگیرید و مسئولیت غذا دادن را به عهدش بگذارید.

خلاصه: مفاهیم موجود در این سریال را با فرزندتان به اشتراک بگذارید.  

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید بعد از تماشای هر قسمت خلاصه آنچه را دیده بیان کند و اگر نمی‌تواند او را همراهی کنید. از فرزندتان بخواهید ایوا و دوستانش را نقاشی کند. در پایان هر قسمت از فرزندتان سؤال کنید اگر جای ایوا بود چه‌کاری انجام می‌داد؟ خلاصه: از فرزندتان بخواهید شخصیت‌های این سریال را نقاشی کند.  

داستان اثر

ماجرای جغدی به نام ایواست که به مدرسه می‌رود و سعی می‌کند به دوستانش کمک کند و در هر قسمت تجربه‌ای که از آن روز به دست می‌آورد را در دفترچه‌ای یادداشت‌برداری می‌کند. مثلاً یک روز برای مسابقه بهترین کیک جغدی تمام تلاشش را می‌کند تا رقیبش را شکست دهد اما در پایان متوجه می‌شود که نباید فقط به فکر شکست دادن رقیبش باشد بلکه باید تمرکزش را بر روی کارش می‌گذاشت و تمام تلاشش را در این جهت صرف می‌کرد.

 

جزئیات اثر

کارگردان: Damien O'Connor نویسنده:  Rebecca Elliott نام تهیه کننده: Kori Adyaning نام بازیگران: Jessica DiCicco،Dino Andrade،Vivienne Rutherford،Sascha Yurchak نام شخصیت‌ها: ایوا: جغد ماجراجویی است که به نویسندگی علاقه زیادی دارد و سعی می‌کند از هر اتفاقی درس بگیرد. کشور سازنده: امریکا کمپانی سازنده: Apple TV  

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مریم محبی

۱۱ دی ۱۴۰۲

مناسب سن 5 +

در کنار کلی نکته مثبت اما تو انیمیشن مثل فرهنگ غربی تاکید زیادی روی حیوون خونگی هست که با فرهنگ ما سازگار نیست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ایوا جغد کوچولو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!