• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اژدهای یخی:افسانه بابونه های آبی ( ice dragon:legend of the blue daisies)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3073 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«اژدهای یخی: افسانه‌ی بابونه‌های آبی» انیمیشنی ماجراجویانه و فانتزی درباره‌ی ملودی است. ملودی، دختری شجاع و مهربان است که همراه پدربزرگش، نیکولاس، در مکان مقدس زندگی می‌کنند. اهالی دهکده درست زمانی‌که دیگر باور کرده‌اند اژدهای یخی وجود ندارد و اعتقادشان را به سرود مقدس از دست داده‌اند، با اژدهای یخی روبه‌رو می‌شوند و اهالی دهکده سعی می‌کنند با اتحاد و همدلی و اعتقاد به سرود مقدس اژدهای یخی را شکست دهند.

سال 2018 56دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

زمانی‌که اهالی دهکده به این موضوع ایمان آورده بودند که دیگر اژدهای یخی وجود ندارد، اژدها از دل کوه بیرون می‌آید. اگر فکر می‌کنید این ماجرا ممکن است کودک شما را بترساند، بهتر است در انتخاب اثر دقت کنید. اگر کودک شما با تماشای این انیمیشن دچار ترس شد، سعی کنید برای غلبه بر ترسش به او راه‌حل ارائه دهید. او را در آغوش بگیرید و از او دعوت کنید تا پایان خوش داستان را مشاهده کند.

قسمتی از فیلم روی جادو و افسانه بنا شده، بهتر است درباره‌ی خیالی‌بودن سِحر و جادو و وجود اژدها با کودکان صحبت کنید. لیف برای اینکه دربرابر ملودی شجاع و قوی جلوه کند، دعوت ملودی را قبول می‌کند و به کوه اژدها می‌روند و باعث بیدارشدن اژدهای یخی می‌شوند، با کودکتان درباره‌ی مزایای نه‌گفتن در هرشرایطی صحبت کنید. زمانی‌که اهالی دهکده با نظر نیکولاس موافق نیستند، او را مسخره می‌کنند و باعث می‌شوند که نیکولاس به دریاچه بیافتد، بهتر است با کودکانتان درباره‌ی احترام به بزرگترها صحبت کنید.

به‌طور کلی فیلم صحنه‌های خشن و ترسناک زیاد دارد، برای کم‌کردن بار منفی این صحنه‌ها بهتر است با کودکانتان صحبت کنید. ملودی دختری شجاع و مهربان است، او به همه اهالی دهکده کمک می‌کند و همه‌ی اهالی نیز او را دوست دارند. برای کودکان هفت‌سال به پایین که توانایی تشخیص واقعیت از خیال را ندارند، این انیمیشن نمی‌تواند مناسب باشد.

خلاصه: صحنه‌های ترسناکی مانند بیدارشدن اژدهای یخی و حمله به مردم دهکده در انیمیشن وجود دارد که ممکن است کودکان را بترساند. برای انتخاب اثر به وجود صحنه‌های ترسناک و وجود جادو و اژدها در انیمیشن دقت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودکتان بخواهید داستان انیمیشن را برای شما تعریف کند، ببینید آیا متوجه پیام داستان شده است یا خیر؟

 با کودکتان درباره‌ی اهمیت کار گروهی و اتحاد با یکدیگر صحبت کنید.

درباره‌ی احترام به بزرگترها با کودکتان صحبت کنید.

خلاصه: درباره‌ی موضوع داستان و پیام انیمیشن با کودکتان صحبت کنید.

داستان اثر

«ملودی» دختری شجاع و مهربان است. او همراه پدربزرگش، «نیکولاس»، در دهکده‌ای زیبا زندگی می‌کند. نیکولاس با حفاری در مکان مقدسی، سعی می‌کند داستان افسانه‌ها را کشف کند و کلید پیروزی دربرابر «اژدهای یخی» را بیابد. نیکولاس سعی می‌کند افسانه‌ها را با نقل‌کردن برای کودکان نگهداری کند؛ اما مردم دهکده داستان‌های او را دروغ می‌دانند و هیچ اعتقادی به وجود اژدهای یخی ندارند، تا اینکه اژدهای یخی از خواب بیدار می‌شود و به دهکده می‌آید. سپس اهالی دهکده با کمک هم و ایمان به «سرود مقدس» اژدهای یخی و گرگ‌هایش را شکست می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: Bruce w.stacey / بروس دبلیو استاسی

نویسنده / مترجم: Bruce w.stacey / بروس دبلیو استاسی

نام تهیه‌کننده: Bruce w.stacey / بروس دبلیو استاسی

نام بازیگران: Rheal rees, Justin dube, Bill bray / ریال ریز، جاستین دوب، بیل بری

نام شخصیت‌ها:

ملودی: دختر شجاع و مهربانی که همراه پدربزرگش در دهکده‌ای زیبا زندگی می‌کند و او با کمک مردم دهکده اژدها را شکست می‌دهد،

نیکلاس: پدربزرگ ملودی است، او سعی می‌کند رموز مکان مقدس را کشف کند و سرود مقدس را به یاد اهالی دهکده بیاورد،

لیف: دوست ملودی است، او پسر بازیگوش و باهوشی است و در نبرد با اژدها همراه ملودی می‌جنگد.

 

کشور سازنده: کانادا

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اژدهای یخی:افسانه بابونه های آبی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!