• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اوگی و سوسک‌ها (Oggy and the Cockroaches)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4292 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن اوگی و سوسک‌ها ماجراجویی گربه‌ای آبی‌رنگ و سه سوسک به نام‌های «جویی»، «دی‌دی» و «مارکی» است. این سه سوسک پیوسته درحال آزار و اذیت اوگی هستند و اوگی نیز سعی می‌کند که با آن‌ها مقابله کند. این انیمیشن تنهافیلم سینمایی اوگی است و بقیه ماجراجویی‌های اوگی و سوسک‌ها در قالب سریال به نمایش درآمده است. این انیمیشن به داستان تکامل انسان و جهان می‌پردازد که اوگی و سوسک‌ها در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.
سال 2013 75 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 1 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن اوگی و سوسک‌ها از جهاتی مانند «تام و جری» است با همان ماجراجویی‌ها و خشونت‌های فانتزی؛ به‌عنوان مثال در فیلم یک تنه‌ی چوب روی جک فرود می‌آید و چکشی سوسک‌ها را له می‌کند؛ اما آن‌ها دوباره بلند می‌شوند. در این حال باید درنظر گرفت خشونت فانتزی تأثیر بیشتری بر کودک دارد، به‌خصوص اگر در سن پنج تا هفت سالگی قرار داشته باشد، ممکن است اذیت‌های بی‌هنگام سوسک‌ها فرزند شما را عصبانی کند. بهتر است با او صحبت کنید و در برابر این اتفاق از او راه‌حل بخواهید.

به کودکان گوشزد کنید مبارزه و پرت‌کردن اشیاء (که در این انیمیشن بسیار رایج است) راهکاری برای حل مشکل نیست و باید مشکلات را به‌گونه‌ای دیگر حل کنند. غلو و بزرگ‌نمایی در داستان‌ها همیشه وجود دارد؛ یکی از این نمونه‌ها گل‌های گوشت‌خوار هستند، بهتر است درباره‌ی این گیاه اطلاعات صحیحی را در اختیار کودکان قرار دهید و درباره‌ی ضرورت وجودش صحبت کنید.

انیمیشن به طرحِ موضوع خوبی پرداخته است و داستان تکامل بشریت را بازگو می‌کند، بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و درباره‌ی تکامل انسان‌ها با کودکان صحبت کنید و پاسخ‌گوی سؤالات احتمالی آن‌ها باشید.

سوسک‌ها معمولاً برای مقابله با اوگی اشیاء باارزش او را می‌دزدند، درباره‌ی این کار با کودکان خود صحبت کنید و بگویید هرچیزی را که از داشتن آن محروم هستید، نباید بی‌اجازه‌‌ی صاحبِ مال، برای خودتان کنید. درمجموع خشونت انیمیشن کم نیست، باید برای کم‌کردن اثر این خشونت با کودکان صحبت شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودکتان بپرسید زمانی‌که عصبانی می‌شود، چه کاری انجام می‌دهد و سعی کنید اعمال منفی‌اش را اصلاح کنید.

درباره‌ی خطرات پرت‌کردن اشیاء به سمت یکدیگر با کودکتان صحبت کنید.

درباره‌ی حکمت‌داشتنِ آفرینش موجودات مختلف، با کودکتان خود صحبت کنید.

خلاصه: با کودک خود درباره‌ی رفتار مناسب در هنگام عصبانیت صحبت کنید.

داستان اثر

انیمیشن «اوگی و سوسک‌ها» داستان گربه‌ای آبی‌رنگ و شاد به نام «اوگی» است که در دریچه‌ کولر خانه‌ی او سه «سوسک» زندگی می‌کنند و همیشه در حال ماجراجویی و رقابت با اوگی هستند. این انیمیشن از چهار دوره تشکیل شده است که در دوره‌ی اول انسانِ نخستین و آتش‌پرستی را به نمایش می‌گذارد. اوگی در این دوره نقش نگهبان آتش را برعهده دارد. در دوره‌ی دوم سلطنت‌ها و پادشاهی‌ها به نمایش کشیده می‌شود و اوگی در آن شاهزاده‌ای اهل هنر است. در دوره‌ی سوم به سال 1900 می‌رود که در آن اوگی کارآگاه است و باید با «دزدهای کلید» که سوسک‌ها هستند، مقابله کند. در دوره‌ی آخر نیز اوگی و سوسک‌ها در فضا هستند و با وسایل نوین‌ باهم در حال ماجراجویی هستند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: olivier jean marie / اولیور جین ماری

نویسنده / مترجم: jean yves raimbaud, olivier jean marie / اولیور جین ماری، جین وِیز رمبود

نام تهیه‌کننده: Marc du Pontavice/ مارک دو پونتاویس

نام شخصیت‌ها:

اوگی: گربه‌ای شاد و آبی‌رنگ که در حال ماجراجویی و تلاش برای رسیدن به اهدافش است،

جویی: سردسته‌ی سوسک‌ها و مغز متفکر گروه است و دستوراتی صادر می‌کند. او همه تلاشش را می‌کند تا اوگی را آزار دهد،

دی‌دی: سوسکی چاق و تنبل که همیشه در گرسنگی به سر می‌برد،

مارکی: یکی از افراد گروه سوسک‌ها. او از دی‌دی عاقل‌تر است و سعی می‌کند دستورات را به خوبی انجام دهد،

جک: گربه‌ای سبزرنگ و عبوس. او همراه اوگی در ماجراجویی و مشکلات است. جک نیز از گزند سوسک‌ها درامان نیست.

کشور سازنده: فرانسه

کمپانی سازنده: Xilam

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مریم نادری

۱۱ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

عالی بود

بزرگسال

توسط : مریم نادری

۱۱ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

عالی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اوگی و سوسک‌ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!