• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن الکانو و ماژلان: اولین سفر دور دنیا (Elcano & Magallanes: First Trip Around the World)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1993 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «الکانو و ماژلان: اولین سفر دور دنیا» یک ماجراجویی از سفر دریانورد پرتغالی، به‌نام ماژلان است که برای اولین بار از سمت غرب به آسیا سفر کرد و دنیا را دور زد. این انیمیشن یک داستان ماجراجویانه را روایت می‌کند که بر اساس واقعیت شکل گرفته و با داستانی رمانتیک همراه می‌شود. اهمیت کار تیمی، شجاعت، صبر و وفاداری از پیام‌های مثبتی است که در این انیمیشن به نمایش درآمده است.

سال 2019 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «الکانو و ماژلان» بر اساس واقعیت ساخته شده و به اولین سفر دور دنیا توسط دریانورد مشهوری به‌نام ماژلان پرداخته؛ در نتیجه ارزش آموزشی بالایی برای مخاطبان دارد. اگر فرزندتان به دانستن تاریخ علاقه نشان داد، می‌توانید برای او داستان‌های تاریخی بخوانید. در سفر دریایی ماژلان و الکانو، پیام‌های مثبتی از رفتارهای گروهی و پیروی از دستورات کاپیتان گروه وجود دارد. برای کمک به کودکان در فهم پیام‌های ضمن داستان، می‌توانید دربارۀ عاقبت رفتارها و تصمیمات گروه دریانوردان، از آنان سؤال کنید. اگر کودکان شما در سنی هستند که اعتماد به نفس‌شان کمتر شده، اشاره به تأثیر شجاعت و استقامت در موفقیت دریانوردان اسپانیایی، می‌تواند مؤثر باشد. کودکان می‌توانند در این انیمیشن تأثیر صبر، شجاعت، مقاومت و همکاری را برای رقم زدن کارهای بزرگ تماشا کنند. به کودکان در تشخیص برخی رفتارهای نادرست (دروغ گفتن و دزدی کردن از پرتغالی‌ها) از جانب شخصیت‌های مثبت داستان کمک کنید. ممکن است کودکان پیش‌بینی آینده به وسیلۀ گیاه را باور کنند. به آن‌ها توضیح دهید که این واقعیت ندارد. جنگ و درگیری‌هایی در سفر اسپانیایی‌ها نمایش داده می‌شود که اغلب برای دفاع در برابر دشمنان و بدون نمایش آسیب‌دیدگی و خونریزی است؛ اما نمایش به موفقیت رسیدن از طریق جنگ ممکن است بر کودکان اثر نامناسبی داشته باشد؛ در این مورد با آنان گفت‌وگو کنید. لازم است والدین برای انتخاب نسخۀ مناسب انیمیشن، به نمایش برخی صحنه‌های عاشقانه میان سمر و الکانو و برهنگی افراد بومی سرزمین‌ها دقت کنند.

خلاصه: این انیمیشن به‌دلیل روایت یک داستان واقعی ارزش آموزشی بالایی دارد. گفت‌وگو دربارۀ عوامل موفقیت دریانوردان، به کودکان کمک می‌کند تا پیام‌های ضمن داستان را دریافت کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چه ویژگی در الکانو باعث شد کاپیتان موفقی شود؟

شورش کاپیتان‌ها علیه ماژلان چه عاقبتی داشت؟ اگر در این سفر طبق دستورهای ماژلان عمل نمی‌کردند عاقبتشان چه می‌شد؟ چرا بعد از غرق شدن کشتی، همه  تصمیم گرفتند به ماژلان اعتماد کنند؟

چه ویژگی‌هایی باعث شد دریانوردان از پس سختی‌های راه بربیایند و به موفقیت برسند؟

رفتار ماژلان و افرادش چه تأثیری در کمک مردم سرزمین‌ها به آن‌ها داشت؟ چرا پادشاه مولوکا حاضر شد از افراد ماژلان دربرابر پرتغالی‌ها حمایت کند؟ (دربارۀ تعامل دوستانه با کشورهای دیگر می‌توانید گفت‌وگو کنید)

خلاصه: چه ویژگی‌هایی باعث شد دریانوردان از پس سختی‌های راه بربیایند و به موفقیت برسند؟

داستان اثر

«ماژلان» یک کاپیتان پرتغالی است که از جانب حکومت اسپانیا، سفری به سمت آسیا را آغاز می‌کند. او به دلیل نارضایتی پرتغالی‌ها از این سفر، مجبور می‌شود از سمت غرب به آسیا برود و دنیا را دور بزند. دریانوردان اسپانیایی، طوفان، قحطی، زمستان سرد و جنگ با قبایل را پشت سر می‌گذارند و بالاخره پس از مدت‌ها موفق می‌شوند به جزیرۀ موردنظرشان یعنی جزیرۀ مولوک برسند و ادویۀ زیادی از آن‌جا بیاورند. در این مسیر کاپیتان ماژلان کشته می‌شود اما این سفر طولانی و پرخطر به دست جوان شجاعی به‌نام الکانو ادامه پیدا می‌کند و او موفق می‌شود دریانوردان را به اسپانیا بازگرداند. به این ترتیب از پنج کشتی ماژلان یک کشتی به همراه ادویه به کشور بازمی‌گردد و سفر به دور دنیا را که ماژلان آغاز کرده بود، الکانو با موفقیت به پایان می‌رساند.

جزئیات اثر

کارگردان: Ángel Alonso / آنخل آلانسو

نویسنده: Garbiñe Losana, José Antonio Vitoria / گربیشی لوزانا، خوزه آنتونی ویتریا

نام تهیه کننده: Ricardo Ramón / ریکاردو رامون

نام بازیگران: Kiko Jáuregui, Iñaki Beraetxe, Aintzane Krujeiras / کیکوجورورگی، اینیاکی برتاکس، آینتان کروژیراس

نام شخصیت ها:

ماژلان: دریانورد معروف پرتغالی که یک سفر طولانی و پر خطر را به سمت شرق آغاز می‌کند و مسیرهای جدیدی را کشف می‌کند. او در این سفر کشته می‌شود.

الکانو: دریانورد جوان و شجاعی که سفر پرخطر ماژلان را به پایان می‌رساند.

سمر: دختری از یک جزیرۀ ناشناخته که مدتی با دریانوردان اسپانیایی همراه می‌شود تا آن‌ها را برای رسیدن به مولوک راهنمایی کند. الکانو به سمر علاقه‌مند می‌شود.

کشور سازنده: اسپانیا

کمپانی سازنده: Dibulitoon studio / الکانو دیبولیتون

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد الکانو و ماژلان: اولین سفر دور دنیا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!