• امروز : 4 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن افسانه‌های مورتال کامبت: نبرد قلمروها (Mortal Kombat Legends: Battle of the Realms)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2566 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 17 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«افسانه‌های مورتال کامبت: نبرد قلمروها» دومین فیلم پویانمایی است که بر اساس بازی ویدویی مورتال کامبت ساخته شده؛ در این سری، قهرمانان برای محافظت از قلمرو زمین و به عنوان آخرین تورنمنت، راهی جهان دیگر می‌شوند. این انیمیشن محصول مشترک شرکت دی‌سی و برادران وارنر است و می‌توان قتل‌های خونین و وحشیانه و همینطور استفاده‌ از الفاظ زشت و رکیک را از ویژگی‌های منفی آن عنوان کرد.

ژانر : اکشن

سال 2021 79 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 11 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«افسانه‌های مورتال کامبت: نبرد قلمروها» دنباله‌ی انیمیشن «انتقام اسکورپین 2020»  است. این مجموعه اقتباسی از یک بازی ویدئویی به همین نام است و به خاطر خشونت بالای گرافیکی شهرت دارد. البته این اثر،‌ طرفداران خاص خود را دارد و بیشتر به عنوان انیمیشن بزرگسالان شناخته می‌شود.

شخصیت‌های بسیار زیادی در انیمیشن وجود دارند و از طرف دیگر خط داستان در ادامه‌ی بازی ویدئویی‌هاست، برای همین باعث سردرگمی افرادی می‌شود که تاکنون با مجموعه‌ی مورتال کامبت آشنا نبوده‌اند.

داستان در یک جهان خیالی رخ می‌دهد؛ دنیای مورتال کامبت شش قلمرو دارد و هر قلمرو توسط یک خدای بزرگ اداره می‌شود. هر کدام از این قلمروها یک کامیدوگوی منحصر به فرد دارد که نشان‌دهنده‌ی ماهیت قلمرو است. بر اساس این داستان، کامیدوگو بقایای موجود یگانه است که توسط خدایان شکست خورده است؛ این موجود یگانه به صورت نور نشان داده می‌شود. اسم و ماهیت این شخصیت نورمانند، ممکن است ذهن مخاطب را به سمت «خداوند یکتا» پیش ببرد؛ اگر این شخصیت که نمودی منفور نیز دارد، به خداوند یکتا اشاره داشته باشد، اهانت‌‌آمیز قلمداد می‌شود.

کل این انیمیشن بر روی «نبرد» متمرکز شده و در نتیجه مرگ‌های متعددی را شاهد خواهیم بود؛ صحنه‌های کشتار و خونریزی، صدای ضربات مشت‌ها، شکستن استخوان‌ها و بریده شدن سر به وضوح نشان داده شده، این موارد در قسمت خشونت با جزئیات ذکر شده است. اگر فرزند نوجوانتان از طرفداران بازی‌های مورتال کامبت است، مطمئنا از این انیمیشن استقبال خواهد کرد. توصیه می‌شود که فرزندتان را هنگام تماشای این محصول همراهی کنید. تماشای مشترک، به والدین این اجازه را می‌دهد تا در مورد غیرواقعی بودن داستان، انگیزه‌ی شخصیت‌ها و مفاهیم اهانت‌آمیز آن و... با فرزند خود گفتگو و تعامل داشته باشند. حتی بدون صحبت‌های خاص، صرفا همراهی کردن فرزندتان هنگام تماشا به صورت دوستانه و صمیمی از میزان تاثیرات منفی انیمیشن کم خواهد کرد.

به دلیل وجود برخی ناهنجاری‌ها به ویژه استفاده‌ی مکرر از کلمات زشت توسط کاراکترها، بهتر است برای نوجوانان از نسخه‌های دوبله و اصلاح شده استفاده شود.

خلاصه:

این محصول بر روی نبرد متمرکز شده و از خشونت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه داستان و شخصیت‌ها دنباله‌ی بازی ویدئویی مورتال کامبت است، برای افرادی که تاکنون با مورتال کامبت آشنایی ندارند، پیچیده به نظر خواهد رسید. توهین به خداوند به طور غیر مستقیم وجود دارد. همراهی والدین هنگام تماشای این محصول توصیه می‌شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید به طور کلی در مورد مجموعه فیلم‌های مورتال کامبت با فرزندتان گفت‌و‌گو کنید: فیلم‌هایی که براساس این بازی ویدئویی ساخته شده‌اند، چگونه نظر مخاطبان را جلب می‌کنند؟ آیا سیر داستان مورتال کامبت جذابیت دارد؟ نظر فرزند خو را در مورد میزان خشونت داستان جویا شوید. به غیر از جنگ و کشتار، چه عوامل دیگری در جذابیت مورتال کامبت دخیل هستند؟ هدف سازندگان برای واضح نشان دادن خشونت‌ها چیست؟ (تنها جذابیت مورتال کامبت از نگاه طرفداران صرفا واضح بودن خشونت‌ها و بی‌رحمانه بودن آن‌هاست.) به نظرت انگیزه‌ی شخصیت‌های داستان برای کشتن یکدیگر و حس انتقام و کینه نسبت هم، چه بود؟   خلاصه: به طور کلی در مورد عوامل جذابیت مجموعه فیلم‌های مورتال کامبت، با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

سال‌ها پس از مسابقات مورتال کامبت، شائوخان به همراه نیروهایش به قلمرو زمین حمله می‌کند اما با مقاومت لرد رایدن و جنگجویانش روبه‌رو می‌شود. شائوخان به رایدن پیشنهاد می‌دهد برای پایان دادن به این همه خشونت، یک مسابقه‌‌ی نهایی برگزار شود. آن دو نفر به نزد خدایان بزرگ می‌روند و موافقت آن‌ها را برای آخرین تورنمنت می‌گیرند؛ به علاوه لرد رایدن از خدایان بزرگ درخواست می‌کند تا اجازه دهند برای شرکت در مسابقه از قدرت خدایی خود دست بکشد. به این ترتیب، رایدن و دیگر جنگجویان برای محافظت از زمین راهی یک سفر پرمخاطره به جهان دیگر می‌شوند.

در طرف دیگر داستان، اسکورپین متوجه می‌شود روحش با کلید آخرین کامیدوگو (بقایای یک موجود) ادغام شده، او به توصیه‌ی رایدن تلاش می‌کند تا از دست نیروهای شینوک فرار کند. قضیه از این قرار است که سال‌ها قبل، خدایان باستانی، بعد از شکست یک موجود، او را تکه تکه می‌کنند، هر تکه در قسمتی از عالم پنهان شده است. اگر شینوک موفق شود اسکورپیون را دستگیر کند، در نتیجه به آخرین تکه‌ دست می‌یابد و به این ترتیب با احیای او، کل جهان را نابود می‌کند. با این حال در ادامه شینوک موفق به دستگیری آسکورپیون می‌شود و با به دست آوردن قدرت این موجود، شروع به نابودی کل دنیا می‌کند.

در طرف دیگر داستان یعنی در جهان دیگر، اکثر جنگجویان از جمله رایدن توسط نیروهای شائوخان از پا درآمده‌اند. اما به طور غیرمنتظره‌ای یکی از جنگجویان به نام لیو کانگ، شائوخان را می‌کشد؛ خدایان بزرگ، به پاس قدردانی، قدرت‌های خود را به قهرمان مسابقات می‌دهند. با قدرت خدایان، لیوکانگ به یک اژدها تبدیل می‌شود و بر شینوک (که نیروی یک موجود خاص و قدرتمند را در درون خود دارد) برتری می‌یابد و درنهایت قلمروها نجات پیدا می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان:Ethan Spaulding/ اتان اسپولدینگ

نویسنده:Jeremy Adams/ Ed Boon/ John Tobias

جرمی آدامز/ اد بون/ جان توبیاس

نام تهیه کننده:Kip Brown/James Krieg/ Dawn Merkel/ Rick Morales/ Alyessa Ornelas/ Sam Register

کیپ براون/ جیمز کریگ/ داون مرکل/ ریک مورالس/ آلیسا اورنلاس/ سام رجیستر

نام بازیگران:Jennifer Carpenter/ Joel McHale/ Ike Amadi/ Artt Butler

جنیفر کارپتنر/ جوئل مک هیل/ آیک آمادی/ آرت باتلر

نام شخصیت ها:

لرد رایدن: او در اساطیر ژاپنی به عنوان خدای رعد و برق شناخته می‌شود؛ در این سری او برای محافظت از قلمرو زمین، جاودانگی خود را واگذار کرده و به یک فانی تبدیل می‌شود.

جانی کیج: او یکی از جنگجویان قلمرو زمین و از شخصیت‌های محبوب داستان است. کاراکتر کارتونی جانی کیج از ستاره‌ی مشهور فیلم‌های اکشن و رزمی کار به نام «جاناتان کارلتون»  گرفته شده که بیشتر با نام هنری جانی کیج شناخته می‌شود.

سونیا بلید: او یکی از جنگجویان قلمرو زمین و اولین مبارز زن در سری بازی‌های مورتال کامبت است. این شخصیت از هنرمند رزمی «سینتیا روتروک» که یک افسر نظامی در نیروهای ویژه بود، گرفته شده است.

کانگ لیو: او شاگرد لرد رایدن است، کانگ لیو، والدینش را هنگامی که یک نوزاد بود از دست می‌دهد و خودش توسط لرد رایدن نجات می‌یابد.

آسکورپیون: هانزو هاساشی که بعدا به آسکورپیون ملقب شد؛ او قهرمان اصلی سری قبل بود.

شینوک: او به عنوان خدای بزرگ زیرین شناخته شده و به دنبال مرگ و نابودی در تمام قلمروهاست. او و شائوخان از اصلی‌ترین شخصیت‌های اصلی و منفی سری بازی‌های کامبت مورتال هستند.

شائوخان: اوبه عنوان امپراطور جهان دیگر شناخته می‌شود و شخصیتی قدرتمند و ظالم دارد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: DC Entertainment/Midway Games/ Warner Bros. Animation

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد افسانه‌های مورتال کامبت: نبرد قلمروها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!