• امروز : 30 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اسکوبی دو نقاب شاهین آبی ( Scooby-Doo! Mask Of The Blue Falcon)

author-img

توسط : امیرحسین کهوندی فاضل ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2378 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
سفر برای حضور در نمایشگاه قهرمان‌های کتاب‌های مصور، شگی و دوستانش را وارد ماجرای پیچیده‌ای می‌کند که درنهایت با موفقیت آن‌ها همراه می‌شود. این انیمیشن محصول سال 2012 کشور آمریکاست.
سال 2012 72 دقیقه جزئیات کامل اثر
11 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن دارای یک شخصیت منفی به نام هاید است که به قصد انتقام و دزدی، مردم را می‌ترساند و به برخی مکان‌ها آسیب می‌رساند، بااین‌وجود خشونت انیمیشن شدت بالایی ندارد و بعید است مخاطبان را آزار دهد. محتوای ترسناک یا ناهنجار نیز در این اثر دیده نمی‌شود. روایت ساده، فضای طنز و ریتم مناسب داستان، این اثر را برای کودکان جذاب و دوست‌داشتنی‌تر کرده است.

شخصیت‌های اصلی با همکاری و کار گروهی از موقعیت‌های سخت عبور می‌کنند و تجربه‌ی شیرینی از دوستی را به نمایش درمی‌آورند. بنابراین لازم است والدین بدانند این اثر حاوی مفاهیم مثبت و آموزنده‌ای هم‌چون همکاری، کار گروهی و اهمیت گروه دوستی است. گفت‌وگو با کودکان درباره‌ی شخصیت‌ها و ویژگی‌هایشان، باعث درک بهتر این مفاهیم توسط آن‌ها می‌شود. لازم است والدین در گفت‌وگوهایشان نظر فرزندشان را درباره‌ی کلیت داستان و پیام آن بپرسند.

خلاصه: لازم است والدین بدانند این اثر حاوی مفاهیم مثبت و آموزنده‌ای مانند همکاری، کار گروهی و اهمیت گروه دوستی است.

خلاصه: لازم است والدین بدانند این اثر حاوی مفاهیم مثبت و آموزنده ای چون همکاری، کارگروهی و اهمیت گروه دوستی است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

نظر فرزندتان درباره‌ی کلیت داستان چیست؟ فرزند شما کدام شخصیت را بیشتر دوست دارد؟ درباره‌ی ویژگی‌های آن شخصیت بیشتر صحبت کنید. عامل موفقیت شگی و دوستانش چیست؟ به اهمیت همکاری و گروه دوستی اشاره کنید. خلاصه: فرزند شما کدام شخصیت را بیشتر دوست دارد؟

داستان اثر

«شگی» و دوستانش برای شرکت در نمایشگاه ابرقهرمانان و کتاب‌های مصور به شهر دیگری سفر می‌کنند. در آنجا متوجه می‌شوند قهرمان دوست‌داشتنی‌شان، «فالکون آبی»، دیگر محبوبیتی ندارد و قرار است نقش او را به فرد دیگری بدهند. در همین زمان یکی از شخصیت‌های شرور کتاب‌های مصور به نام «هاید»، ناگهان ظاهر و باعث ترس مردم می‌شود. شگی و دوستانش تلاش می‌کنند تا هاید را دستگیر کنند. یکی از مظنونین اصلی، «گریسون»، بازیگر نقش فالکون آبی، است؛ اما شگی و «اسکوبی» چنین مسئله‌ای را باور نمی‌کنند. هاید براساس داستان کتاب‌های مصور چندین‌بار ظاهر می‌شود و به مردم صدمه می‌زند و آن‌ها را می‌ترساند. درنهایت در روز نمایش فیلم جدید فالکون آبی که با بازیگران جدیدی ساخته شده است، هاید دوباره ظاهر می‌شود. شگی و اسکوبی با شجاعت او را شکست می‌دهند و متوجه می‌شوند رباتِ هاید را گریسون کنترل می‌کرده است؛ اما گریسون ادعا می‌کند که بی‌هوش بوده و فرد دیگری او را داخل ربات قرار داده است. درنهایت با کمک شگی، اسکوبی و گریسون، هاید اصلی دستگیر و هویتش فاش می‌شود. او فردی به نام «ربل»، قهرمان سابق مسابقات ربات است که قصد انتقام‌گرفتن از فالکون آبی و دزدی از نمایشگاه را داشته است.

جزئیات اثر

نام اثر: scooby-doo! mak of the blue falcon / اسکوبی‌دو! نقاب شاهین آبی

قالب اثر: انیمیشن

ژانر اثر: ماجراجویی

کارگردان/ مؤلف: Michael Goguen/ مایکل گاگن

نویسنده / مترجم: Marly Halper-Graser, Michael Ryan / مارلی هالپر گریسر، مایکل رایان

نام تهیه‌کننده: James Tucker/ جیمز توکر

نام بازیگران: Matthew Lillard, ,Frank Welker, Mindy Cohn, Grey DeLisle / جری دی‌لیس، میندی کوهن، فرانک ولکر، متیو لیلارد

نام شخصیت‌ها:

شگی: پسری نوجوان است که سگی به نام اسکوبی دارد. شگی عاشق کتاب‌های مصور و ابرقهرمانی به نام فالکون آبی است. شگی و دوستانش گروهی را برای حل معماها و مشکلات تشکیل داده‌اند،

اسکوبی: سگی سخنگوست که همراه با شگی زندگی می‌کند،

فالکون آبی: (گریسیون) او بازیگر نقش فالکون آبی است که به دلیل قدیمی‌شدن فیلم و پیرشدن او، از کار کنار گذاشته شده است. او درنهایت موفق به دستگیری هاید می‌شود،

ربل: او قهرمان سابق مسابقات ربات است که به دلیل توجه مردم به فالکون آبی، عصبانی و ناراحت است. او برای انتقام و سرقت پول از نمایشگاه، خود را به شکل هاید، شخصیت شرور کتاب‌های مصور، درمی‌آورد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros. Animation

سال تولید: 2012

زمان اثر: 72 دقیقه

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسکوبی دو نقاب شاهین آبی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!