• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اسکوبی دو: شجاع و جسور (Scooby-Doo: The Brave And The Bold )

author-img

توسط : نفیسه عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1500 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 3 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

بتمن کارآگاه و ابرقهرمانی است که به دنبال مجرمان و تبهکاران شهر گاتهام است و بعد از آشنایی با تعدادی جوان که به ماجراجویی علاقه‌مند هستند، آن­ها را عضو مجمع کارآگاهان گاتهام می­کند و با هم برای حل پرونده‌ی شبح شنل­پوش متحد می­شوند. میزان خشونت و نمایش درگیری در انیمیشن زیاد است.

سال 2018 71 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن«اسکوبی دو، شجاع و جسور» دارای صحنه­های خشونت­آمیزی است که تماشای آن­ بدون درک عواقب استفاده از خشونت، مناسب کودکان کم‌سن‌تر نمی­باشد. بتمن ابرقهرمانی است که شخصیت محبوبی بین کودکان دارد و ممکن است کودکان آن را الگوی خود قرار دهند؛ اما او از خشونت برای رسیدن به موفقیت و دستگیری مجرمان استفاده می­کند. توصیه می‌شود درباره‌ی علت استفاده‌ی بتمن از خشونت با فرزندتان گفت‌وگو کنید و امکان تفکر درباره‌ی علت بکارگیری این خشونت و مناسب یا نا‌مناسب‌بودن آن را برای فرزندتان فراهم کنید، سعی کنید در این گفت‌وگو نقش راهنمای بحث را داشته باشید و شنونده‌ی نظرات فرزندتان باشید.

خلاصه: درباره‌ی علت استفاده از خشونت و عواقب آن با فرزندتان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا تو هم مانند کارآگاهان جوان، به ماجراجویی علاقه‌مند هستی؟

درباره‌ی تخیلی‌بودن رفتار بتمن و کمک‌کردن به دیگران در دنیای واقعی با فرزندتان گفت‌وگو کنید.

دلیل استفاده‌ی بتمن از خشونت چیست؟ چه راه­های دیگری برای کمک‌کردن به دیگران وجود دارد؟

آیا ما نیز گاهی مجاز به استفاده از خشونت خواهیم بود؟ در چه شرایطی؟

خلاصه: دلیل استفاده‌ی بتمن از خشونت چیست؟

داستان اثر

«بتمن» بعد از آشنایی با تعدادی از «کارآگاهان جوان»، آن­ها را عضو مجمع کارآگاهان «گاتهام» می­کند و از آن­ها برای حل پرونده­ای کمک می­خواهد. بتمن در جوانی خود یک پرونده‌ی حل‌نشده دارد که مربوط به مجرمی به نام «تام ریدلر» است. ریدلر دانشمندی است که با نقشه «ماشین زمانی» طراحی می­کند تا دنیا را از بین ببرد و حاکم شهر گاتهام بشود. بتمن سراغ آن­ها می­رود و او را دستگیر می­کند؛ اما موفق به نجات دستیار ریدلر، «لئو اسکارلت»، نمی­شود و او وارد ماشین زمان می­شود، بتمن هم بابت این اتفاق ناراحت است. در یکی از شب­ها شبحی با شنل قرمز به سراغ بتمن می­آید و می­خواهد که از او انتقام بگیرد؛ اما بتمن نمی­تواند حدس بزند او کیست. بتمن بعد از مشورت با کارآگاهان جوان متوجه می­شود ممکن است روح لئو اسکارلت به‌خاطر کمک‌نکردن بتمن به او، برای انتقام آمده باشد. بتمن با کمک کارآگاهان جدید شروع به حل پرونده می­کنند و متوجه می­شوند که «شبح شنل­پوش» از طرف تام ریدلر است و می­خواهد دوباره ماشین زمان را فعال کند؛ اما بتمن مانع او می‌شود و بعد از فعال‌شدن ماشین زمان موفق می­شود لئو اسکارلت را نجات دهد.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Jake Castorena / جک کاستورینا

نویسنده / مترجم: James Tucker, Paul Giacoppo / جیمز تاکر، پائول جیاکوپی

نام تهیه کننده: Michael Jelenic / میکائیل جلنیک

نام شخصیت‌ها:

بتمن: کارآگاه و ابرقهرمانی که به‌دنبال مجرمان و تبهکاران شهر گاتهام است و برای لئو اسکارلت تلاش زیادی می­کند،

کارآگاهان جوان: تعدادی جوان که به ماجراجویی و حل پرونده­های مجرمان علاقه دارند و با هوش و شجاعت خود به کمک بتمن می­رود تا معمای پرونده‌ی ریدلر، مجرم باسابقه را، حل کنند،

تام ریدلر: دانشمندی که با نقشه، ماشین زمانی طراحی می­کند تا دنیا را از بین ببرد و حاکم شهر گاتهام بشود.

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : زردآلو نارنجی

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

مناسب سن 8 +

محتوای تخیلی در سنین زیر 7 سال ممنوعه. از طرفی شدت معیار خشونتر هم بالاست و با توجه به تقلید پذیری کودکان از خشونت های کمدی و طنز و خشونت از جانب شخصیت های دوست داشتنی اثر گزار، مخصوصا در سنین زیر نه سال باید به این موضوع دقت بیشتری کرد.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسکوبی دو: شجاع و جسور

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!