• امروز : 29 اسفند 1402
logo

نقد و بررسی انیمیشن اسکوبی دو: بازگشت به جزیره زامبی ها ( Scooby-Doo: Return to Zombie Island)

author-img

توسط : فاطمه سادات میرشریفی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2347 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در این قسمت از ماجراهای اسکوبی‌دو، کاشفان معما برای تعطیلات به جزیره‌ی زامبی‌ها بازمی‌گردند. آنان این‌بار هم معمای زامبی‌ها و آدم‌های گربه‌ای را حل می‌کنند و به گنجِ جزیره می‌رسند. این انیمیشنِ ماجراجویانه، همراه با کمدی و صحنه‌های هیجان‌انگیز است و می‌تواند ترسِ کودک از موجوداتی مثل زامبی را برطرف کند.

سال 2019 ۷۵ دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اگر فرزندتان به ژانر معمایی و ترسناک علاقه دارد، این انیمیشن می‌تواند به میزان قابل قبولی او را هیجان‌زده کند و بعد با حل معماها، ترس او را رفع کند. اعضای گروه کاشفان معما، به‌خصوص ولما، دافنه و فِرِد، با دقت و خلاقیتی که دارند، می‌توانند الگوهای خوبی برای فرزندتان باشند و توصیه می‌شود ویژگی‌های آنان را برای فرزندتان پررنگ‌تر کنید؛ ویژگی‌هایی مثل پای‌بندی و تعهد به قولی که داده‌اند، حقیقت‌جویی، دقت و خلاقیت. ولما نیز به‌عنوان دختری دانشمند و در پیِ حقیقت، ویژگی‌های قابل توجهی دارد. شگی و اسکوبی هم با روحیه طنزی که دارند، ممکن است تأثیر بیشتری روی فرزندتان داشته باشند. آن دو با یکدیگر صمیمی‌تر از سایرین هستند و درهمه‌حال، برای پرخوری حاضرند؛ اما آلن، کارگردانی که حاضر است از همه استفاده کند تا به اهدافش برسد! او کشتی‌ای را که تنها راه نجات همه بود، ‌سوزاند تا کسی از جزیره خارج نشود و بتواند فیلمش را به پایان برساند. او بعد از اینکه گنج جزیره پیدا می‌شود، همه‌ی آن را برای خود برمی‌دارد و می‌رود. آلن درهمه‌حال هدفش را مهم‌تر از هرچیز دیگری می‌داند و این باعث می‌شود دیگران را در موقعیت‌های خطرناک قرار دهد. توصیه می‌شود والدین عزیز، درباره‌ی ویژگی‌های شخصیتی افراد اثرگذار داستان با فرزند خود صحبت کنند و او را از پیامدهای رفتارها آگاه نمایند.

نکته‌ی قابل توجه دیگر، مظلوم‌نمایی و رسیدن به اهدافمان با گریه است. در دو جا از انیمیشن (یک‌بار آلن برای راضی‌کردن گروه کاشفان معما برای ادامه‌دادن فیلم و یک‌بار دافنه و ولما برای راضی‌کردنِ کلانتر) راه رسیدن به هدف، گریه‌کردن و مظلوم‌نمایی معرفی می‌شود و کسی که از این روش استفاده کرده است، موفق هم می‌شود. این نکته ممکن است برای فرزندتان هم به‌عنوان راه‌حل قلمداد شود و بخواهد این روش را پیاده کند، برای همین به والدین محترم توصیه می‌شود اگر متوجه شدید فرزندتان با تماشای این انیمیشن، راهکار مظلوم‌نمایی را تقلید می‌کند، با او گفت‌وگو کنید و به او بگویید همه متوجه مظلوم‌نمایی می‌شوند و هیچ راهکاری بهتر از گفت‌وگو و قانع‌کردن یکدیگر نیست. به علاوه اگر عنایت داشته باشید که فرزندتان را با روش مظلوم‌نمایی موفق نکنید و با آرامش از او بخواهید تا به‌جای این کار، از راه‌حل دیگری برای قانع‌کردن شما استفاده کند، بهتر و مناسب‌تر است.

خلاصه: برای فرزندتان توضیح دهید که مظلوم‌نمایی برای رسیدن به اهدافش، روش مقبولی نیست. از او بخواهید تا نظرش را درباره‌ی راه‌های رسیدن به اهدافش بگوید. به‌علاوه، پرداختن به ویژگی‌های هرکدام از شخصیت‌ها نیز مؤثر است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بپرسید که چه زمانی می‌توانیم قولی را که دادیم بشکنیم؟ به نظرت بهتر نبود کاشفان معما از همان لحظه که به جزیره رسیدند، در پی معما باشند. از او بخواهید درباره شخصیت‌های داستان با شما صحبت کند و بگوید در هر کدام، چه ویژگی‌هایی را می‌پسندید؟ از فرزندتان بخواهید داستان را برایتان تعریف کند و در تکمیل ماجرا به او کمک کنید. با این کار متوجه می‌شوید که کدام بخش انیمیشن بر فرزندتان تاثیر بیشتری داشته و بیشتر برایش مهم بوده؟

 

خلاصه: از فرزندتان بخواهید که ویژگی‌های مثبت و منفی شخصیت‌ها را برایتان بگوید و بگوید کدام ویژگی را بیشتر می‌پسندد؟

داستان اثر

در این قسمت از «اسکوبی‌دو»، گروه ماجراجویان به جزیره‌ی «زامبی‌ها» بازمی‌گردند. این‌بار هم با معماهای هیجان‌انگیزی روبه‌رو می‌شوند. انگار باز هم زامبی‌ها وجود دارند و وقتی که ماه کامل شد، «آدم‌های گربه‌ای» می‌خواهند انرژی وجود آنان را از آنِ خود کنند؛ اما «ولما»، «دافنه» و «فِرِد»، متوجه می‌شوند که در صحنه‌ی نمایشی قرار دارند و مدیر هتل، کارگردان فیلمی است که آنان ناخواسته داشتند در آن بازی می‌کردند. بعد از حل معمای زامبی‌ها که بازیگرانِ گریم‌‌شده بودند، نوبت به معمای آدم‌های گربه‌ای می‌رسد و آن‌ها با همکاری و کمک یکدیگر موفق می‌شوند تا رازِ این معما را نیز فاش کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Cecilia Aranovich, Ethan Spaulding سیسیلیا آرانویچ، ایتان اسپلدینگ

نویسنده: Jeremy Adams جرمی آدامز

نام تهیه کننده: Amy McKenna, Rich Morales امی ام.سی.کنا، ریچ مورالز

نام بازیگران: Frank Welker, Grey Giffin, Matthew Lillard, Kate Micucci, John Michael Higgins

نام شخصیت ها: اسکوبی‌دو: سگ بزرگ و شکمویی است که با شگی راجرز رابطه خوبی دارد و از اعضای تیم ماجراجویی است./ شگی راجرز: یکی از اعضای تیم ماجراجویی است که از حل معما خسته شده و از دوستانش می‌خواهد به تعطیلات بروند و کسی معما حل نکند./ دافنه بلیک: دختر باهوشی است که به قولش پایبند است و عاشق حل معماست./ ولما دینکلی: دختر دانشمند، ماجراجو و باهوشی است که عاشق حل کردن معماهاست و پرده از راز‌های ترسناک برمی‌دارد./ فرد جونز: پسر شجاعی است که با جسارت برای نجات جان دیگران از خودگذشتگی می‌کند و یکی از اعضای تیم ماجراجویی است که عاشق ماشین‌معما است.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسکوبی دو: بازگشت به جزیره زامبی ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!