• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اسکوبی دو، نبرد نهایی شگی (‏Scooby-Doo, Shaggy's Showdown)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2705 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

اسکوبی‌دو و دوستانش، این‌بار بعد از ورود به شهر سورگام، با بحران عجیبی مواجه می‌شوند. روح جک زرنگه، جد شگی، برگشته و درحال نابودکردن شهر است. گروه اسکوبی‌دو، درتلاش است که تا به واقعیت ماجرا پی ببرد و شهر سورگام را از نابودی نجات دهد. در این انیمیشن، کار گروهی و فداکاری به‌خوبی نمایش داده می‌شود.

سال 2017 77 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان این انیمیشن، حکایت مبارزه با روح فردی مرده است که اکنون بازگشته و درحال نابودی شهر است. روح شرور، جک زرنگه، جد بزرگ شگی، یکی از شخصیت‌های اصلی داستان است.

جک زرنگه، چهره‌ای ترسناک دارد که در نمای نزدیک و به‌صورت متعدد نمایش داده می‌شود. کودکان ممکن است تصویر ترسناک جک زرنگه را تا مدت‌ها به‌خاطر بسپارند و از آن بترسند. این نکته حائز اهمیت است که سرو‌کله‌ی جک زرنگه شب‌ها پیدا می‌شود و همین مسئله می‌تواند منجر به ترس کودکان از شب شود. البته درنهایت معلوم می‌شود که روح جک زرنگه، چیز غیرواقعی بوده است که کایل و ریف به‌خاطر کسب سود، از آن سوءاستفاده می‌کردند. خوب است انتهای داستان را برای کودکان خود یادآوری کنید و به آن‌ها بگویید که روح جک زرنگه غیرواقعی بوده است و برخاستن روح مردگان و شرارت از جانب آن‌ها در واقعیت اتفاق نمی‌افتد.

ازطرفی اسکوبی‌دو و شگی، شخصیت‌های اصلی داستان بسیار پرخور، ترسو و تنبل هستند؛ اما هیچ‌گاه از این رفتارها دست برنمی‌دارند و پشیمان نمی‌شوند. همین ویژگی‌های شخصیتی، صحنه‌های خنده‌داری می‌سازد که می‌تواند در ذهن کودکان اثرگذار باشد. بنابراین باتوجه به شناختتان از کودک خود، با او درباره‌ی مضرات پرخوری، تنبلی و ترسوبودن صحبت کنید.

خلاصه: انتهای داستان را برای کودکان خود یادآوری کنید و به آن‌ها یادآوری کنید که روح جک زرنگه غیرواقعی بوده است و برخاستن روح مردگان و شرارت از جانب آن‌ها در واقعیت اتفاق نمی‌افتد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا در واقعیت امکان دارد که ارواح مردگان به دنیای زندگان ورود کنند و با شرارت، دست به نابودی آن بزنند؟

عواقب پرخوری و تنبلی چیست؟ اسکوبی‌دو و شگی با وجود این دو ویژگی شخصیتی، با چه مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند؟

کار ریف و کایل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ سودجویی بی‌حدوحصر، چه عواقبی دارد؟

آیا امکان نداشت کلانتر بدون توطئه علیه جک زرنگه، به شخصیتی محبوب نزد مردم بدل شود؟ اگر در مدرسه یا جمعِ دوستی، فردی از ما محبوب‌تر باشد، چگونه باید رفتار کنیم؟

خلاصه: آیا امکان نداشت کلانتر بدون توطئه علیه جک زرنگه، به شخصیتی محبوب نزد مردم بدل شود؟ اگر در مدرسه یا جمعِ دوستی، فردی از ما محبوب‌تر باشد، چگونه باید رفتار کنیم؟

داستان اثر

«اسکوبی‌دو»، سلسله انیمیشن‌های محبوب و قدیمی است که گاه به‌صورت سریالی و گاهی به‌صورت فیلم، منتشر شده است. شخصیت اصلی داستان، سگی شکمو به نام «اسکوبی‌دو» است که به همراه صاحبش، «شگی»، «دفنه»، «ولما» و «فرد» داستان‌ها و دردسرهای متعددی را تجربه می‌کنند. در «اسکوبی‌دو، نبرد نهایی شگی»، گروه به دعوت دخترعموی شگی، «تانی»، به شهر «سورگام» می‌روند. آن‌ها در ابتدای ورود به سورگام، متوجه می‌شوند که مدتی است روح «جک زرنگه»، جد شگی، که بسیار به او شبیه است، به شهر بازگشته است و مردم را می ترساند. آن‌ها در «کریزی‌کیو»، مزرعه‌ی تانی، با «لری»، «کایل»، «ریف»، «دیو» و «دیوید» آشنا می‌شوند، دیو و دیوید دو کارگردان هستند و کایل و ریف، خدمتکاران مزرعه. از طرفی آن‌ها متوجه می‌شوند که شرکتی به نام «بلک‌راتلر»، درحال خریدن خانه‌های شهر است. آن‌ها متوجه می‌شوند که جک زرنگه، فردی خلافکار بوده که به دست کلانتر شهر کشته شده است. شگی و دوستانش شب‌ها با روح جک زرنگه که از اسلحه‌اش، آتش سبز شلیک می‌کند، درگیر می‌شوند و هربار از دست او فرار می‌کنند. به‌خاطرهمین، تصمیم می‌گیرند درباره‌ی جک زرنگه و زندگی او تحقیق کنند. آن‌ها بعد از تحقیقات خود به این نتیجه می‌رسند که روح جک زرنگه واقعاً به شهر بازنگشته است و عده‌ای دنبال ترساندن مردم هستند. درنهایت گروه، درحین مسابقه‌ی سوارکاری «اسب‌های وحشی» با جک زرنگه درگیر و متوجه می‌شوند که کایل و ریف که صاحبان بلک‌راتلر هستند، سعی داشتند با ترساندن مردم، تمام زمین‌ها و مزارع شهر را بخرند. بنابراین این دو را دستگیر می‌کنند و بعد از پیداکردن دفترچه خاطرات کلانتر، متوجه می‌شوند که جک زرنگه، درواقع فردی نیکوکار و قهرمان شهر بوده است که کلانتر به‌خاطر حسادت به او، علیه او توطئه کرده و درنهایت او را کشته است، نامش را نیز به‌عنوان فردی شرور در اذهان مردم ثبت کرده است.

جزئیات اثر

کارگردان/ مؤلف: مت پیترز

نویسنده/ مترجم: ویلیام‌ هانا، کندی لانگدال، داگ لانگدال

نام تهیه‌کننده: برندون ویتی

نام بازیگران: فرانک ولکر، گری گریفین، متیو لیلارد، کیت میسوکی

نام شخصیت‌ها:

شگی: او نواده‌ی جک راجرز، پسری شکمو، شلخته و ترسوست که بسیار به جدش شباهت دارد،

اسکوبی‌دو: سگ شگی است که مثل او بسیار پرخور و ترسوست،

ولما: دختری تیزبین است که به جزئیات، مثل فونت نوشته‌ها، بسیار حساس است،

جک راجرز: جد شگی است که افسانه‌ها درباره‌ی او می‌گویند انسانی بسیار شروری بوده که درنهایت توسط کلانتر شهر کشته شده و حالا روحش به شهر بازگشته است،

دفنه: دختری دست‌وپاچلفتی، علاقه‌مند به مد و زیرک که یکی از اعضای اصلی گروه است،

تانی: دخترعموی شگی و صاحب مزرعه کریزی‌کیوست،

فرد: رئیس گروه است که تورها و تله‌های متعددی دارد که برای گیرانداختن جک راجرز، از آن‌ها استفاده می‌کند.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: برادران وارنر

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسکوبی دو، نبرد نهایی شگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!