• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اسکوبی‌دو مستقیم به ناکجا آباد: ملاقات با سگ ترسو (Straight Outta Nowhere: Scooby-Doo! Meets Courage the Cowardly Dog)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2255 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

انیمیشن «ملاقات با سگ ترسو» محصول سال 2021 و سی و ششمین سری از فیلم‌های اسکوبی‌دو است. در این قسمت اسکوبی‌دو به‌طور اتفاقی سر از شهر ناکجا آباد در می‌آورد و با سگی ترسو به نام کارج ملاقات می‌کند. این اثر در ژانر کمدی ساخته شده و کاراکترها با اتفاقات ترسناک اما فانتزی مواجه می‌شوند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2021 76 دقیقه جزئیات کامل اثر
13 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«اسکوبی‌دو» طولانی‌ترین مجموعه تلویزیونی انیمیشنی آمریکاست. ‌پنج شخصیت اصلی داستان برای افرادی که تاکنون انیمیشن‌ها و سریال‌های اسکوبی‌دو را تماشا کرده‌اند، آشناست. آن‌ها با یک ون به نام «ماشین رمز و راز» به سراسر جهان رفته و رازهایی را حل می‌کنند که شامل داستان‌های ارواح و نیروهای ماوراءطبیعی است. مخاطب با دنبال کردن سرنخ‌ها و کنار هم قرار دادن آن‌ها با اسکوبی‌دو همراه می‌شود تا معما را حل کند. در کل مجوعه‌ی اسکوبی‌دو با هدف سرگرم کردن مخاطب طراحی شده است. شاید در خلال داستان به موضوعات علمی هم اشاره ‌کند اما این کار به شیوه‌ی آموزشی انجام نمی‌شود.

وجود کاراکتر اسکوبی و کارج (دو سگ بازیگوش)، تم کودکانه‌ای به این انیمیشن داده، این در حالی است که فهم برخی دیالوگ‌هایی که بین نوجوانان رد و بدل می‌شود ممکن است برای رده‌ی سنی خردسال نامفهوم باشد. این انیمیشن حاوی صحنه‌های ترسناکی مانند حشره‌های سیاه غول‌پیکر، صندلی‌هایی با دهان بزرگ و دندان‌ تیز است اما میزان طنز محصول بالاست و مطمئنا برای بچه‌ها خنده‌دار و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در یک صحنه، کارج و اسکوبی‌ از دیدن اشباح بزرگ و عجیب، به شدت می‌ترسند. بعدا مشخص می‌شود این‌ها چیزی جز سایه‌ی دوستانشان نیست. اگر فرزندتان از تاریکی می‌ترسد می‌توانید هنگام شب‌ با روشن کردن شمع، با کمک دست یا اشیای دیگر سایه‌های بامزه یا ترسناک درست کنید. این کار می‌تواند هم به عنوان بازی باشد و هم اینکه کودکان را متوجه این نکته کند که سایه‌ها به آن اندازه‌ای که به نظر می‌رسند، ترسناک نیستند.

در صورت صلاحدید می‌توانید رده سنی را 5+ نیز در نظر بگیرید.

خلاصه:

والدین باید بدانند در اغلب صحنه‌ها، اسکوبی دو و دوستانش از دیدن حشره‌های غول‌پیکر وحشت دارند. اما به خاطر صحنه‌های خنده‌دار، میزان ترس کاهش پیدا کرده و می‌تواند برای مخاطب سرگرم‌‌کننده و جذاب باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

داستان این انیمیشن غیر از یک پیام صریح و مستقیم در مورد شجاعت و غلبه بر ترس، مورد خاصی برای ارائه به مخاطب ندارد. می‌توان در مورد این موضوع با فرزندان صحبت کرد:

فکر میکنی چرا کارج با وجود اینکه از حشره‌ی غول‌پیکر می‌ترسید، با او مبارزه کرد؟ عشق و محبت و نجات دوستان و نزدیکان تنها دلیل کارج برای مبارزه با این موجود ترسناک بود.

آیا شده تا به حال مانند کارج از چیزی بترسی اما بر ترست غلبه کنی؟ چه عاملی باعث شد تا ترست را کنار بگذاری؟

آیا احساس ترس می‌تواند مفید باشد؟ در مورد اینکه ترس همیشه بد نیست و برعکس گاهی می‌تواند مفید باشد نیز می‌توانید با فرزندتان صحبت کنید. اگر ترس عاقلانه باشد می‌تواند انسان را از خطرات و عواقب آن حفظ کند. گاهی باید از احساس پشیمانی و افسوس در آینده ترسید تا با استفاده‌ی درست از فرصت‌ها به موفقیت رسید.

خلاصه:

در مورد ترس و راهکار مقابله با آن، با فرزندتان صحبت کنید

داستان اثر

اسکوبی‌دو و دوستانش شگی، فرد، دافنه و ولما یک سارق دلقک را دستگیر می‌کنند، اما در همین حین اسکوبی به خاطر هیپنوتیزم شدن ناپدید می‌شود. گروه، توسط تراشه‌ی ردیابی که در قلاده‌ی اسکوبی جاساز شده بود، به راحتی رد اسکوبی را می‌زنند. آن‌ها اسکوبی را در شهر ناکجا آباد کنار یک سگ ترسو به نام کارج پیدا می‌کنند. صاحبان کارج یک زن و مرد مسن هستند. اسکوبی‌دو و دوستانش زنجره‌های بزرگی می‌بینند و به زودی متوجه می‌شوند که شهر ناکجا آباد عجیب‌ترین نقطه‌ی کره‌ی زمین است.

در ادامه آن‌ها با شهردار عجیب شهر ملاقات می‌کنند. خانه‌ی شهردار یک زنجره‌ی غول‌پیکر دارد. از طرف دیگر، ثروتمندان هیپنوتیزم شده کلی پول و طلا را به این شهر منتقل می‌کنند.

در نهایت بعد از کلی ماجراجویی آن‌ها به راز این اتفاقات پی می‌برند؛ دو نفر به نام‌های «گربه» و «کواک خان» متوجه می‌شوند یک شهاب‌سنگ زیر شهر ناکجا آباد دفن شده است. آن دو با همکاری هم خود را به شکل انسان در می‌آورند و در انتخابات شهرداری پیروز می‌شوند و به این ترتیب با دسترسی به اسناد شهرداری، مکان دقیق شهاب‌سنگ را پیدا کرده و از قدرت آن برای هیپنوتیزم کردن افراد ثروتمند استفاده می‌کنند. در همین زمان معلوم می‌شود، این شهردار قلابی بود که خود را به شکل زنجره‌ی غول‌پیکر در می‌آورد تا اسکوبی و دوستانش را فراری دهد.

جزئیات اثر

ژانر اثر: ماجراجویی

کارگردان:

Cecilia Aranovich/ سیسیلیا آرانوویچ

نویسنده:

Michael Ryan/ William Hanna/ Joseph Barbera/ John Dilworth

مایکل ریان/ ویلیام هانا/ جوزف باربارا/ جان دلورث

نام تهیه کننده:

Cecilia Aranovich/ Kip Brown/ Jennifer Coyle/ Dawn Merkel/ Sam Register

سیسیلیا آرانوویچ/ کیپ براون/ جنیفر کویل/ داون مارکل/ سام رجیستر

نام بازیگران:

Frank Welker/ Grey Griffin/ Matthew Lillard/ Kate Micucci/ Jeff Bergman

فرانک ولکر/ گری گریفین/ متیو لیلارد/ کیت میکوچی/ جف برگمن

نام شخصیت ها:

اسکوبی‌دو: او یک سگ قهوه‌ای با لکه‌های سیاه است. اسکوبی گاهی مانند انسان‌ها بر دو پا راه می‌رود و می‌تواند از پنجه‌های جلویی خود مانند دست استفاده کند. او بسیار خوش خوراک است و بیشتر اوقات احساس گرسنگی می‌کند.

کارج (شجاعت): یک سگ کوچک صورتی با گوش‌های بلند مشکی است. او بسیار ترسوست اما سعی می‌کند بر ترسش غبه کند. کارج قهرمان اصلی این انیمیشن است.

شگی: شگی بهترین دوست اسکوبی‌دو است و مانند او اشتهای سیری‌ناپذیری دارد. شگی شخصیت ساده و بامزه‌ای دارد.

دافنه: او موهای قرمزی دارد و ویژگی اصلی‌اش این است که از خطر نمی‌ترسد.

فرد: او رهبر گروه «رمز و راز» و راننده‌ی ون است.

ولما: او نابغه‌ی گروه بوده و اکثر معما‌ها را رمزگشایی می‌کند.

اوستاس: مرد مسنی که در شهر ناکجا آباد زندگی می‌کند. او و همسرش، خانم موریل صاحبان کارج هستند. اوستاس اخلاق تندی دارد و بسیار شیفته‌ی پول است.

خانم موریل: پیرزنی مهربان که عاشق آشپزی و شیرینی‌پزی است.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros. Animation/ Cartoon Network Studios

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسکوبی‌دو مستقیم به ناکجا آباد: ملاقات با سگ ترسو

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!