• امروز : 5 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اسکوبی‌دو: شمشیر و اسکوب (Scooby-Doo! The Sword and the Scoob)

author-img

توسط : معصومه جویباری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3831 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «اسکوبی‌دو: شمشیر و اسکوب» توسط کمپانی برادران وارنر در سال 2021 ساخته شده است. این اثر معمایی و اکشن براساس انیمیشن‌های «اسکوبی‌دو» و رمان «شمشیری در سنگ» به قلم تی.اچ.وایت ساخته شده است. داستان از این قرار است که جادوگری به نام مورگان فلی شخصیت‌های اصلی گروه اسکوبی را به دنیای گذشته منتقل می‌کند؛ جایی که شاه آرتور و ساحره بر سر پادشاهی کشمکش دارند و اعضای گروه اسکوبی باید با تکیه بر دانش و توانایی‌شان خود را از این مخمصه نجات دهند. این اثر از نظر پیچیدگی‌های داستانی مناسب کودکان بالای 12 سال است.

ژانر : انیمیشن ماجراجویی معمایی

سال 2021 76 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در جریان این انیمیشن، همه‌ی وقایع جادویی درواقع در یک نمایش ازپیش‌برنامه‌ریزی‌شده رخ می‌دهد و ثابت می‌شود که آنچه به‌عنوان سحر و جادو دیده می‌شود همگی با استفاده از تجهیزاتی بوده که برای واقعی‌به‌نظررسیدن نمایش به کار گرفته شده بود، اما مرلین که یک جادوگر پیر است و می‌تواند از دهان خود آتش بسازد یا خودش را به قورباغه تبدیل کند درنهایت به شکل همان قورباغه درمی‌آید و ولما شک می‌کند که آیا واقعاً سحر و جادو وجود دارد یا خیر.

این پیچیدگی در روند داستان ممکن است کمی گیج‌کننده باشد و البته بدون پاسخ رها می‌شود. توصیه می‌شود به فرزند خود توضیح دهید که سحر و جادو به این صورت وجود ندارد و این سؤالی است که ولما باید درادامه پاسخ آن را بیابد.

استفاده از نظریات شبه‌علمی مانند اینکه (واقعیت یک شبیه‌سازی است و جهان واقعی نیست) کمی سؤال‌برانگیز و پیچیده است و درکل برای کودکان غیرقابل‌درک است. به‌علاوه، دیالوگ‌ها در این اثر پیچیده است و احتمالاً پس از دیدن این انیمیشن، کودک شما سؤالات زیادی خواهد داشت که لازم است خود را برای پاسخ به آن‌ها آماده کنید.

خلاصه: استفاده از برخی نظریات شبه‌علمی و زبان پیچیده باعث می‌شود که کودکان در مواجهه با برخی حقایق دچار سردرگمی شوند یا حداقل سؤالات بسیاری داشته باشند. لازم است در پایان درمورد تقابل علم با سحر و جادو با فرزند خود صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید آیا سحر و جادو را واقعی می‌داند؟ علم را ترجیح می‌دهد یا جادو؟ به نظر شما می‌توان با اتکا به علم به تمامی سؤال‌های انسان پاسخ داد؟ کدام شخصیت نقش موثرتری در جریان داستان داشت؟

خلاصه: دوست دارید میان جادو و علم به کدام یک مجهز می‌شدید؟ چرا؟

داستان اثر

گروه اسکوبی شامل دافنه، فرد، ولما، اسکوبی‌دو و شگی به شهری به نام نورویل می‌روند تا از اسرار این شهر رمزگشایی کنند. اجداد شگی متعلق به این شهر هستند و در افسانه‌ها گفته می‌شود که در قدیم شاه آرتور و ساحره‌ی شروری به نام مورگان فلی بر سر پادشاهی این قلمرو کشمکش داشته‌اند و شوالیه‌ای به نام نورویل ساحره را شکست می‌دهد و پادشاه برحق می‌شود.

ناگهان مورگان فلی اعضای گروه اسکوبی را به گذشته و زمان پادشاهی آرتور برمی‌گرداند و گروه اسکوبی می‌فهمند که برای برگشت به زمان خودشان باید همه‌چیز را طبق افسانه‌ها پیش ببرند و شگی نیز باید نقش نورویل را بازی کند.

در میانه‌ی ماجرا اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد و مورگان فلی بارها از آسمان فرود می‌آید تا مانع رسیدن پادشاهی به نورویل یا همان شگی شود. مسابقاتی میان شوالیه‌ها از طرف شاه آرتور و نورویل شکل می‌گیرد که درنهایت نورویل برنده می‌شود و مورگان فلی نورویل را می‌دزدد و گروه اسکوبی او را نجات می‌دهند و مورگان فلی را دستگیر می‌کنند.

درنهایت همگی متوجه می‌شوند که تمامی اتفاقات یک نمایش بوده و همه‌ی افراد حاضر بازیگر بوده‌اند و این بخشی از جشن سالانه‌ی شهردار نورویل برای معرفی شهر خود بوده است.

جزئیات اثر

کارگردان: مکسول اتمز و کریستینا سوتا

 نویسنده: جرمی اَدامز

بازیگران: گرگ الیس، نیک فراست، گری دلیسل، جیسون آیزکس، متیو لیلارد، کیت میکوچی، فرانک ولکر

شخصیت‌ها:

گروه اسکوبی: شامل فرد، دافنه، ولما، شگی و اسکوبی‌دو است که همواره به‌دنبال رمزگشایی از معماها هستند. آن‌ها معتقدند جادو و سحر وجود ندارد و علم پاسخ همه‌ی پرسش‌ها را می‌دهد.

اسکوبی‌دو: یک سگ سخنگوست که همراه با دوستانش به سفر می‌رود.

شگی: او و اسکوبی همیشه با هم هستند و دائم مشغول غذاخوردن‌اند. شگی از نظر ژنتیکی اصالتش به نورویل، قسمت مشکوکی از شهر باستانی کاملوت در انگلستان برمی‌گردد و درادامه، گروه اسکوبی به آنجا می‌روند تا از حقیقت این شهر پرده بردارند.

شاه آرتور: پادشاهی که بر کاملوت فرمانروایی می‌کرده و با جادوگر خبیثی به نام مورگان فلی بر سر فرمانروایی کشمکش دارد.

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

کمپانی سازنده:  کمپانی برادران وارنر

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسکوبی‌دو: شمشیر و اسکوب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!