• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اسپریت، سوارکار اسب آزاد (Spirit, Riding Free)

author-img

توسط : فاطمه سادات میرشریفی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6404 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

«اسپریت، سوارکار اسب آزاد»، انیمیشنی سریالی با قسمت‌های کوتاه است که در سال 2017 ساخته شده است و در فصل دوم آن به اتفاقات و ماجراهایی که برای لاکی و دوستانش رخ می‌دهد، می‌پردازد. لاکی در این فصل درگیر ازدواج مجدد پدرش می‌شود و این اتفاق در ابتدا برای او غیرقابل پذیرش است. این انیمیشن در ژانر ماجراجویی و خانوادگی ساخته شده است. ماجرای اصلی هرقسمت در کنار یکی از مراسم‌های اصلی و جمعی دهکده مثل کریسمس، هالووین و... روایت شده است و قهرمانان اصلی آن دختران نوجوان هستند.

سال 2017 فصل دوم، هفت‌قسمتِ 23 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
31 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

قهرمانان این انیمیشن، دختران نوجوانی هستند که برای موفق‌شدن در چالش‌هایی که برایشان رخ می‌دهد، با کمک و همکاری یکدیگر تلاش می‌کنند و می‌توانند با موفقیت از آن‌ها عبور کنند. هرقسمت این سریال، داستانی در حاشیه یکی از مراسم‌های جمعی شهر یا فرهنگ کشورشان است؛ مثل هالووین، کریسمس، جشن کیک‌خوری دهکده و ... . لازم است والدین بدانند ماجراجویی‌های شخصیت‌ها که در خلال جشن‌ها و مراسم‌های فرهنگ‌های دیگر، در انیمیشن نمایش داده می‌شود، برای کودکان جذاب است. آن‌ها دوست دارند کارهای ویژه‌ای انجام دهند و قهرمان آن باشند. اگر فرزندان صرفاً مراسم‌ها و آداب و رسوم فرهنگ‌های دیگر را ببینند، ممکن است به مرور مراسم‌ها و فرهنگِ خود‌مان را فراموش کنند. توصیه می‌شود والدین، جشن‌ها و آداب و رسوم فرهنگ کشورمان را برای فرزندشان به شکل جذابی رقم بزنند و به او مسئولیت‌هایی برای اجرای آن‌ها بدهند. هرچه مشارکت کودک در برگزاری مراسم‌هایی مثل عید نوروز، شب یلدا و جشن‌های متعدد دیگر بیشتر باشد، هم جذابیت آن‌ها‌ برایش بیشتر می‌شود و هم خاطره‌ی خوبی از آن اتفاق در یادش می‌ماند و سخت‌تر تعلقات فرهنگی‌اش را فراموش می‌کند.

خلاصه: قهرمانان این انیمیشن دختران نوجوانی هستند که در چالش‌ها با همکاری و خلاقیت، تلاش می‌کنند موفق شوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی ویژگی‌های هریک از شخصیت‌ها با فرزندتان گفت‌وگو کنید و او را در نتیجه‌گیری‌های دقیق‌تر، راهنمایی و کمک کنید.

از فرزندتان بپرسید هرقسمت چه داستانی داشته و از آن داستان، چه نتیجه‌ای گرفته است؟

درباره‌ی آداب و رسوم فرهنگمان با فرزند خود صحبت کنید و بخواهید علایقش را برایتان شرح دهد.

از فرزندتان بپرسید چه مراسم‌هایی را به یاد می‌آورد؟ اشتراکاتی که در جواب‌هایش پیدا می‌کنید، نشان می‌دهد ذهنیت او نسبت به آداب و رسوم فرهنگمان چگونه است و این به شما کمک می‌کند تا بتوانید برنامه‌های بهتر و هیجان انگیزتری برای فرزندتان ترتیب دهید و بخواهید در اجرای کارها مشارکت کند. (او دوست دارد قهرمان ماجراهایش باشد)

خلاصه: درباره‌ی ویژگی‌های شخصیت‌های داستان با فرزندتان صحبت کنید. درباره‌ی آداب و رسوم فرهنگمان با او به گفت‌وگو بنشینید.

داستان اثر

سریال «اسپریت، سوارکار اسب آزاد» قسمت‌های کوتاهی دارد که هرقسمت درباره‌ی ماجراجوییِ «لاکی» و دوستانش در یک مراسم مشخص مثل «هالووین»، «کریسمس»، «جشنِ کیک‌خوریِ دهکده»، «تعطیلات تابستانه» و... است. در هرقسمت، اتفاقاتی می‌افتد که لاکی و دوستانش برای بهترشدن شرایط و موفق‌شدن در کاری که به آن علاقه دارند، بسیار تلاش می‌کنند و با کار گروهی و حمایت از یکدیگر در همه شرایط، کمک می‌کنند تا مسئله‌ی پیش‌آمده را حل کنند. آن‌ها با تلاش و همکاری یکدیگر، ماجراجویی‌هایشان را با موفقیت پشت‌سر می‌گذارند.

جزئیات اثر

کارگردان: Sean Mullen, Beth Sleven / سین مولن، بث سلون

نویسنده: Katherine Nolfi, Laura Sreebny, Robert Taylor / کاترینا نولفی، لورا سریبنی، رابرت تایلور

نام تهیه‌کننده: Eric Vesbit / اریک وسبیت

نام بازیگران: Amber Frank, Bailey Gambertoglio, Sydney Park, Duncan Joiner / امبر فرانک، بیلی گمبرتوگلیو، سیدنی پارک، دانکن جوینر

نام شخصیت‌ها:

لاکی: دختر مهربان سوارکاری که اسم اسبش اسپریت است و با کمک دوستانش موفق می‌شود از ماجراهایی که برایشان رخ می‌دهد، به‌خوبی عبور کند،

ابی‌گیل: دوست لاکی که دوست دارد در روابط اجتماعی‌اش بیشتر موفق باشد و برای همین هم از مریسلا کمک می‌گیرد،

پرو: دختر دورگه‌ای که با لاکی و ابی‌گیل دوست است. او برای موفقیت در ماجراهای هر داستان کمک می‌کند و با خلاقیت و آرامش، دوستانش را حمایت می‌کند،

مریسلا: دختر شهردار که افاده‌ای است و کسی با او دوستی صمیمی ندارد.

کشور سازنده: آمریکا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : محسن بیضایی

۲۹ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

بددددددددددددددددددددد ک ی ر ی

بزرگسال

توسط : خانم عسگری

۲ بهمن ۱۴۰۰

مناسب سن 11 +

انشیمیشن زیبایی بود. عبور از دنیای مادی به سرای پس از مرگ را به نمایش کشیده بود.

بزرگسال

توسط : اشرف سادات میرزاده حسینی

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 7 +

محیط فیلم برای کودک بسیار جذاب و سوارکاری هم هیجان انگیز است. نکات هر قسمت هم اموزنده است تنها نکته منفی حضور پسری جوان و خودنمایی محدود دختران است.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اسپریت، سوارکار اسب آزاد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!