• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن استارداگ و توربوکت (StarDog and TurboCat)

author-img

توسط : فاطمه جعفرپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

1552 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشنی کمدی و فانتزی که ابرقهرمانان آن یک سگ و یک گربه هستند. این انیمیشن روابط حیوانات و انسان‌ها را روایت می‌کند. سگی که سال‌ها پیش به فضا رفته است، به زمین برمی‌گردد و متوجه می‌شود در این مدت انسان‌ها و حیوانات نسب به‌هم احساس خطر پیدا کرده‌اند. او به گروهی از حیوانات ملحق می‌شود و با همکاری آن‌ها انسان‌ها را از خطر یک دستگاه نجات می‌دهد، درنتیجه نظر انسان‌ها به حیوانات تغییر می‌کند. روابط سازگارانه و کارگروهی از پیام‌های مثبت این انیمیشن است.

سال 2019 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر، یک انیمیشن سگ و گربه‌ای ابرقهرمانی است که یاد می‌گیرند کار جمعی و تیمی انجام دهند و در کشاکش ماجراها و اختلافات پی می‌برند باید به یکدیگر کمک کنند. خشونت‌های زدوخوردی و تصادف و برق‌گرفتگی چندین‌باره در این انیمیشن، می‌تواند برای کودکان شما آزاردهنده باشد. الفاظ زشت به‌کاررفته و نیز روابط خصمانه میان شخصیت‌های انیمیشن نیز باید مورد توجه باشد. این رفتارها که مخصوصاً از جانب شخصیت‌های اصلی و قهرمان داستان است، می‌تواند مورد تقلید کودکان قرار بگیرد و روی رفتار آن‌ها اثرگذار باشد. می‌توانید درباره‌ی رفتارهای غلط بادی و فیلیکس و حتی انسان‌ها، با فرزند خود صحبت کنید.

تظاهر به شخصیت بتمن در شخصیت گربه (فیلیکس) و تمسک به امکانات و سلاح‌ها برای قهرمان‌دانستن خود در آخر به جان‌فشانی برای یکدیگر تبدیل می‌شود و این یک قهرمان‌سازی مناسبی را طراحی می‌کند. با فرزندان خود درباره‌ی این قهرمان‌سازی صحبت و سعی کنید ویژگی‌های اخلاقی و ارزشمند را به‌عنوان نماد قهرمانی شخصیت‌ها معرفی کنید.

این انیمیشن در یک نمایی از روابط زندگی انسان‌ها به نمایش گذاشته شده است که آن‌ها را در محیطی ساکت، مشغول به‌خود و کم‌توجه به اطرافیان نشان می‌دهد. این نوع نمایش از انسان‌ها برای کودکان شما موجب تعجب می‌شود. غلبه بر اختلافات و تعصباتی که در میان شخصیت‌ها وجود دارد، می‌تواند برای فرزندان شما مناسب باشد.

خلاصه: وجود خشونت و الفاظ زشت و خصومت‌های میان شخصیت‌ها می‌تواند برای والدین مهم باشد. قهرمان‌بودن واقعی در این انیمیشن به تظاهر و امکانات نیست، بلکه به جان‌فشانی برای انسان‌هاست. کار جمعی و تیمی و حل اختلافات برای رسیدن به هدف می‌تواند اثر را مناسب کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندانتان درباره‌ی شخصیت‌های بادی و فیلکیس صحبت کنید، نحوه‌ی زندگی مسالمت‌آمیز با حیوانات را از زبان بچه‌ها بشنوید.

با وجود اینکه شخصیت‌های داستان با هم دوست می‌شوند؛ اما با هم اختلاف دارند، از فرزندتان بپرسید که آن‌ها چگونه می‌توانند ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار کنند؟

درباره‌ی قهرمان این انیمیشن با کودک خود صحبت کنید. آیا قهرمان‌بودن بادی، به‌دلیل رفتن به فضا بود؟

فیلیکس قهرمانی خود را مدیون تظاهرسازی به بتمن بود یا امکانات و سلاح یا جان‌فشانی؟

خلاصه: با کودکان درباره‌ی اختلافات میان دوستان و زندگی مسالمت‌آمیز و ویژگی جان‌فشانی قهرمانان صحبت کنید.

داستان اثر

«بادی» سگ قهرمانی است که صاحبش، «دیوید»، او را به فضا پرتاب کرده است و پس از پنجاه سال به زمین برمی‌گردد. او در شهری فرود می‌آید که انسان‌ها از وجود حیوانات احساس خطر می‌کنند و مأموری به‌نام «پک» حیوانات را در قفس و دور از چشم مردم شهر نگهداری می‌کند. بادی که در تلاش است سفینه‌اش را پیدا کند تا از این طریق به صاحبش برسد، با گروهی از حیوانات آشنا می‌شود. این گروه سعی دارند دربرابر انسان‌ها از خودشان محافظت کنند و لباس بزرگ و آهنینی برای خودشان طراحی کرده‌اند که برای تکمیل و قدرت‌مند‌شدن آن به سوخت «لیتیوم» نیاز دارند، دقیقاً همان سوختی که در سفینه‌ی بادی وجود دارد. بادی با این گروه از حیوانات همراه می‌شود تا با کمک هم سفینه را پیدا کنند. در این مسیر آشناشدن با دختر مأمور جمع‌آوری حیوانات، باعث می‌شود که دوستان بادی متوجه شوند همه انسان‌ها بد نیستند. پس از پیداکردن سفینه، یکی از حیوانات گروه به نام «تاد» تصمیم می‌گیرد با سوخت لیتیومی، همه انسان‌ها را تحت خدمت خودش دربیاورد و انتقام تمام این سال‌ها را بگیرد؛ اما دوستان تاد با این کار موافق نیستند. آن‌ها می‌دانند که اگر مردم را نجات دهند و خوبی خود را ثابت کنند، می‌توانند دوستانه در کنار آن‌ها زندگی کنند. پس بادی با کمک دوستش، «فیلیکس» و بقیه گروه همکاری می‌کنند و تاد را شکست می‌دهند و سوخت لیتیومی را در هوا منفجر می‌کنند. با نجات‌یافتن جان مردم شهر به دست حیوانات، یک‌بار دیگر رابطه‌ی انسان‌ها و حیوانات خوب می‌شود و بادی هم موفق می‌شود صاحبش را پیدا کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Ben Smith / بن اسمیت

نویسنده: Ben Smith / بن اسمیت

نام تهیه‌کننده: Jan Rogowski ،Ben Smith / بن اسمیت، جان روگوسکی

نام بازیگران: Luke Evans, Nick Frost, Gemma Arterton / لاکی ایوانس، نیک فراست، جما آرتِرون

نام شخصیت‌ها:

بادی: سگی که به فضا می‌رود و بعد از آمدن به زمین به دنبال صاحب خود می‌گردد،

فیلیکس: گربه‌ای شبیه بتمن که خود را قهرمان حیوانات و محافظ آن‌ها می‌داند،

کسیدی: خرگوشی که قبل از تغییر انسان‌ها به حیوانات، در خدمت شعبده‌باز بود،

تاد: گربه‌ی محققی که در تلاش برای رفتن به فضا با بادی رقابت می‌کند و خواهان محافظت از حیوانات است. او در آخر داستان می‌خواهد از انسان‌ها انتقام بگیرد.

کشور سازنده: انگلستان

کمپانی سازنده: Head Gear Films

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد استارداگ و توربوکت

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!