• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اردک دافی خسیس ( Bah, Humduck!A Looney Tunes Christmas)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2797 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«اردک دافی خسیس» اقتباس ساده و کودکانه‌ای از رمان سرود کریسمس اثر چالز دیکنز است. این انیمیشن که که در ژانر کمدی ساخته شده، داستان اردکی ثروتمند اما بداخلاق و خسیس را روایت می‌کند که کارمندانش را آزار می‌دهد و با بی‌‌رحمی با آن‌ها برخورد می‌کند.

او به اخطار‌های باگز بانی درباره‌ی رفتار‌های زشتش بی‌توجهی می‌کند تااینکه شبی ارواح ترسناک کریسمس به سراغش می‌روند تا او را تنبیه و متوجه اعمال زشتش کنند. این اثر در سال ۲۰۰۶ ساخته شده و محصول کشور آمریکاست که به‌خاطر نمایش ارواح ممکن است همراه با کمی ترس برای کودکان باشد.

ژانر : کمدی

سال 2006 43 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 4 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 آقای داک فردی بدزبان، بی‌ادب‌ و ظالم است و با بی‌رحمی کارمندانش را تحقیر می‌کند و این ویژگی‌ها در طول انیمیشن مکرراً با طنز و شوخی نمایش داده می‌شود. درباره‌ی شخصیت دافی با فرزندتان صحبت کنید و نظر او را درباره‌ی رفتار­های بد او بپرسید.

سه روحی که ابتدا با دافی مواجه می‌­شوند ظاهری فانتزی دارند اما روح چهارم کمی ترسناک است و باوجوداینکه در ادامه، شوخی و طنز در این کاراکتر نمایان می‌شود، اما ممکن است در ابتدا کودک شما را بترساند. هنگام تماشای اثر فرزندتان را همراهی کنید و درصورت‌لزوم فانتزی‌بودن انیمیشن را یادآوری کنید.

کارمندان داک هرگز شکایتی از نحوه‌ی برخورد او نمی‌کنند. کودک شما لازم است درباره‌ی حفظ عزّت‌نفس آگاهی یابد و بداند به رفتار خودخواهانه‌ی افراد ظالم باید اعتراض کرد‌.

خلاصه: کودک خود را درباره‌ی دنیای ارواح و ویژگی‌های بد شخصیت آقای داک آگاه کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی بدزبانی‌ها و تحقیر‌های آقای داک که گاهی با طنز و کمدی همراه است با کودک خود صحبت کنید. به فرزندتان بگویید هیچکس با آدم‌های بی‌ادب دوستی نمی‌کند.

درباره‌ی دنیای ارواح به کودک توضیح دهید. به او بگویید آن‌ها هرگز نمی‌توانند وارد زندگی ما شوند و ما را مورد آزار قرار دهند. از او درباره‌ی حقوق زیردستان آقای داک بپرسید و برایش تبیین کنید که سکوت آن‌ها دربرابر بی‌احترامی‌های آقای داک اشتباه است.

معاون آقای داک سعی داشت او را درباره‌ی نارضایتی کارکنانش آگاه کند اما داک توجهی نکرد. به فرزند خود درباره‌ی عواقب بی‌توجهی به انتقادات دیگران بگویید. از کودک خود بپرسید آقای داک باید برای جبران اشتباهاتش چه می‌کرد؟

آیا پریسیلا کار درستی کرد که بعد از مرگ آقای داک برای او شیرینی درست کرد و او را تنها نگذاشت؟ درباره‌ی اهمیت کار پریسیلا و دوستانش (جمع‌کردن پول برای خیریه) و لزوم خوش‌اخلاقی با اطرافیان با کودک صحبت کنید.

خلاصه: درباره‌ی زشتی تحقیرکردن، اهانت‌کردن، حریص‌بودن و انتقادناپذیربودن با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

آقای «دافی داک» یک اردک ثروتمند است که صاحب یک فروشگاه بزرگ است. او شخصیتی ظالم و نامهربان دارد و کارمندانش را بسیار آزار می‌دهد‌. روزی یکی از مشتری‌هایش که باگز بانی نام دارد به او می‌گوید که اگر به همین روند ادامه دهد، غول‌های کریسمس به سراغش می‌آیند.

آقای داک حرف او را جدّی نمی‌گیرد، تااینکه روح‌ها یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند تا او را متوجه اعمال زشتش کنند. روح اول به داک می‌گوید که او هم روزی گربه‌ای ثروتمند و ظالم بوده اما عاقبت می‌میرد و همه‌چیز را از دست می‌دهد. روح دوم داک را به گذشته می‌برد تا کودکی‌اش را برای او مرور کند. آقای داک به خاطر می‌آورد که سال‌های زیادی را تنها در یتیم‌خانه سپری کرده بود.

او با یادآوری گذشته احساساتش کمی برانگیخته می‌شود، اما تغییری در رفتارش به وجود نمی‌آید. روح بعد پیرمردی ا‌ست که به داک کمک می‌کند تا نامرئی شده و به خانه‌ی کارمندانش برود تا با سختی و رنج آنان مواجه شود. آقای داک دلش برای آن‌ها می‌سوزد اما به‌محض بازگشت به دنیای واقعی، دوباره رفتار‌های اشتباه قبلی‌اش را از سر می‌گیرد.

روح آخر که از باقی روح‌ها ترسناک‌تر است آقای داک را به آینده، یعنی کریسمس سال بعد می‌برد و به او سنگ قبرش را نشان می‌دهد. داک وحشت‌زده می‌شود و می‌فهمد هیچکس از مردن او غمگین نمی‌شود، بلکه همه بعد از او زندگی خوب و خوشی خواهند داشت.

داک این بار متأثر می‌شود و به‌محض بازگشت به دنیای واقعی تصمیم می‌گیرد دیگر مثل گذشته رفتار نکند. او برای جشن سال نو همه‌ی کارمندانش را جمع می‌کند تا کنار هم شاد باشند و سال جدید را آغاز کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Charles Visser

نویسنده: Rey De Laurentis

نام تهیه کننده: Dorinda Marticorena, Frank Molieri

نام بازیگران: Joe Alaskey, Bob Bergen, Billy West

شخصیت‌ها:

دافی داک: او یک اردک ثروتمند است که صاحب فروشگاهی بزرگ است. آقای داک فرد بداخلاق و خسیسی‌ است که در طول ماجرا بعد از دیدن ارواح و راهنمایی‌های آن‌ها به خود می‌آید و سعی می‌کند رفتارش را اصلاح کند.

باگز بانی: او یکی از مشتریان فروشگاه است که بعد از دیدن رفتارهای ناشایست آقای داک سعی می‌کند او را متوجه اشتباهاتش کند.

پورکی پیگ: معاون آقای داک است. او به همراه دخترش زندگی سختی را می‌گذراند. آقای داک نه‌تنها حقوق کافی به او نمی‌دهد بلکه اجازه نمی‌دهد شب‌های کریسمس را کنار دخترش بگذراند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Warner Bros Company

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : انگور بعضیا

۱۱ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 4 +

من این کارتون رو از بچگیم نگاه میکردم و خیلییی دوست داشتم هنوزم دوست دارم به نظرمن اون قسمت که دافی تو یتیم خونه است خیلیییییی غم انگیزه و کلا خیلی خیلی خیلی خیلی تو روحیه من تاثیر داشته پیشنهاد میدم خیلی روی دیالوگ هاش حساس نشید چون بچه ها کل توجهشون به حرکت های انیمیشن هست نه دیالوگ های قلمبه سلمبه ای که مخصوصا تو این انیمیشن به کار برده شده چون بیشتر درباره اسکناس و پول و حرص و طمع حرف میزنن و خب یه بچه کوچیک واقعا درک صحیحی از طمع نداره

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اردک دافی خسیس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!