• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اردک، اردک، غاز (Duck Duck Goose)

author-img

توسط : فاطمه سادات حجتی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4174 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«اردک، اردک، غاز» انیمیشنی ماجراجویی محصول کشور چین در سال 2018 است. این انیمیشن درباره‌ی غاز مغرور و خودخواهی به نام پنگ است. او فکر می‌‎کند بهتر از بقیه است و کارهای نمایشی هیجان‌انگیزی انجام می‌دهد. پنگ مسئولیت هیچ کاری را به عهده نمی‌گرفت تااینکه قبل از آماده‌شدن برای مهاجرت قبل از سرما، از همراهانش جا می‌ماند و ناچار می‌شود مسئولیت مراقبت و محافظت از دو جوجه‌اردک را به عهده بگیرد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2018 91 دقیقه جزئیات کامل اثر
24 مناسب خانواده 18 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 11 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین گرامی باید بدانند که یکی از نکاتی که در این فیلم به نمایش درآمده وابستگی کودکان نسبت به والدینشان است به‌گونه‌ای که چی و چائو با آسیب‌دیدن پنگ بسیار ناراحت شدند و احساسات مخاطب را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. لذا ممکن است فرزند شما با دیدن این صحنه با جوجه‌اردک‌ها همذات‌پنداری کند و نگران ازدست‌دادن والدینش شود. پس بهتر است به او اطمینان دهید که درکنار فرزندتان هستید و او را تنها نمی‌گذارید.

همچنین به والدین توصیه می‌شود که درباره‌ی پیام‌های انیمیشن از فرزند خود سوال کنید تا به درک بهتر داستان به او کمک کنید.

خلاصه: وابستگی چی و چائو به پنگ و نگرانی آن‌ها از آسیب او ممکن است کودکان را تحت تأثیر قرار دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بپرسید که کدام شخصیت را بیشتر از همه دوست داشت؟ و چرا؟ از او بپرسید که اگر جای پنگ بود حرف پدرش را گوش می‌کرد و با آن‌ها مهاجرت می‌نمود یا رفتار پنگ را پیش می‌گرفت؟ همچنین از او بپرسید از ابتدا تا انتهای داستان شخصیت پنگ قابل‌دفاع بود یا خیر؟ و تنها در پایان داستان او به یک شخصیت محبوب تبدیل شد؟ به فرزند خود توضیح دهید که خانواده امن‌ترین و مهم‌ترین گروهی است که می‌تواند به آن‌ها اعتماد کند و آن‌ها او را با تمام نقص‌ها و اشتباهاتش می‌پپذیرند و عذرخواهی و پشیمانی او را قبول می‌کنند.

خلاصه: از طریق گفت‌وگو با فرزند خود رفتارهای پنگ را تحلیل کنید و از او بپرسید پنگ یک شخصیت دوست‌داشتنی است یا خیر؟

داستان اثر

غازی به نام پنگ از دستورات رهبر گروه که پدرش است سرپیچی می‌کند و با انجام حرکات نمایشی نظم گروه را به هم می‌ریزد. او در حین پرواز تعادل خود را از دست می‌دهد. پنگ با دو جوجه‌اردک به نام‌های چی و چائو از بقیه جدا می‌شوند. هنگام استراحت پنگ، غازها مهاجرت می‌کنند.

در همان شب پنگ جوجه‌ها را از حمله‌ی یک گربه نجات می‌دهد. پنگ برای رهاشدن از دست جوجه‌اردک‌ها به سمت دریاچه پرواز می‌کند، ولی در اثر حواس‌پرتی، بالش می‌شکند. او دوباره با ادعای کمک به آن‌ها به سراغ جوجه‌اردک‌ها می‌رود.

روز بعد چائو در اثر بازیگوشی به درون غاری می‌رود و پنگ و چی پس از پیداکردن چائو متوجه حضور گربه می‌شوند و همگی فرار می‌کنند. سپس پنگ دسته‌اش را می‌بیند و قصد خبرکردن آن‌ها را دارد که موفق نمی‌شود. لذا چی و چائو متوجه فریب پنگ شده و از او جدا می‌شوند.

تلاش پنگ برای پرواز ناموفق است. تااینکه با کمک سنجابی به اسم کال، دوباره پرواز می‌کند. چی و چائو به گروه خود ملحق می‌شوند. پنگ دوباره در پروازش دچار سانحه شده و متوجه می‌شود که جوجه‌اردک‌ها را برای پخت غذا به رستورانی برده‌اند. او با ترفندی جوجه‌ها را اول از رستوران و بعد از دست گربه خلاص می‌کند.

پنگ و جوجه‌ها به دنبال پناهگاه هستند که زمستان شروع می‌شود. پنگ در میان راه با پرت‌شدن از یک صخره بیهوش می‌شود. چی و چائو با تلاش فراوان پرواز می‌کنند و پنگ را با خود حمل می‌کنند. پس از یک پرواز سخت همگی به پناهگاه می‌رسند و پنگ دوباره گروه و خانواده‌اش را ملاقات می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Christopher Jenkins

نویسنده: Christopher Jenkins

تهیه کننده: Penney Finkelman Cox

بازیگران: Jim Gaffigan, Zendaya, Lance Lim, Natasha Leggero

شخصیت‌ها:

پنگ: غاز خودخواهی است که با خود رایی و بی‌مسئولیتی از خانواده‌ی خود جا می‌ماند و با مراقبت از دو جوجه‌اردک رفتارش را اصلاح می‌کند.

چی و چائو: دو جوجه‌اردک که طی حادثه‌ای از گروه خود جدا می‌شوند و با مراقبت از یکدیگر و با آشنایی با پنگ یک خانواده تشکیل می‌دهند.

کشور سازنده: چین

کمپانی سازنده: Original Force, GFM films , Wanda Media Co

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امیرعباس عباسی

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 6 +

اذیت کردن دیگران

بزرگسال

توسط : محسن ملک زاده

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

عالی

بزرگسال

توسط : سارا تیموری

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

مهربان و محبوبیت

بزرگسال

توسط : Sh A b n

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 6 +

من شایانم عالی بود

بزرگسال

توسط : مهزیار شریفی

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

نابود نابود

بزرگسال

توسط : Sh A b n

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

من شایانم عالی بود

بزرگسال

توسط : Sh A b n

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

افتضاح

بزرگسال

توسط : ابوالفضل دادعلی پور

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

عالی

بزرگسال

توسط : Sh A b n

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 4 +

عالی

بزرگسال

توسط : Sh A b n

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 4 +

عالی

بزرگسال

توسط : محمد احدی

۲۴ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

این برنامه بهترین ومناسب ترین برنامه است

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اردک، اردک، غاز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!