• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آلفا و امگا۲ ( Alpha and Omega2: A Howl-Ida Adventure)

author-img

توسط : زهرا شریعت احمدی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2632 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در این انیمشین ماجراجویانه‌ی کوتاه، شاهد یک کار تیمی و با برنامه‌ریزی هستیم که به موفقیت می‌رسد. همفری و کیت به همراه سه توله‌ی خود برای تعطیلات کریسمس منتظر مهمان هستند که یکی از توله‌های آن‌ها گم می‌شود. رفتار بچه ها درخانواده نیاز به دقت و تذکر والدین دارد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2013 45 دقیقه جزئیات کامل اثر
19 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آنچه در این فیلم مشاهده شد کار تیمی و برنامه‌ریزی شده برای نجات بچه‌ی دزدیده شده بود. همچنین به ارزش کنارهم بودن خانواده و تلاش دسته جمعی آن‌ها در سختی‌ها و چالش های زندگی نیز اشاره شده بود. اینها نکات مهمی هستند که خوب است با دیدن فیلم به کودک منتقل شود. والدین با گفت و گوهای دوطرفه می‌توانند از این موضوع مطمئن شوند. در کنار این نکات مثبت، چند نکته منفی خصوصا در رفتار بچه ها در خانواده هم دیده شد. بچه ها بدون اجازه پدر و مادر یا بزرگ‌ترهای دیگر خود را وارد ماجرای خطرناکی کردند که اگر شانس یارشان نبود ممکن بود اتفاقات بدی برای آن‌ها بیفتد. پدر و مادر باید خطرات رفتار بچه‌ها و نامناسب بودن آن را به کودکان گوشزد کنند. دزدیده شدن توله گرگ و گم شدن در برف و سرما و پرش از بالای رودخانه می‌تواند برای بچه‌ها ایجاد ترس کند. احساسات آن‌ها را درک کنید.

خلاصه: با گفت‌و‌گو با کودک خود مطمئن شوید نکات مثبت فیلم را دریافته و به خطرات رفتار خودسرانه‌ی بچه‌ها واقف شده است. احساس ترس آنها را درک کنید و اجازه بدهید ابراز احساسات داشته باشند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از دزدیده شدن رانت چه احساسی داشتی؟

فکر می‌کنی پدر و مادرش چه احساسی داشتند؟

 آیا رفتار استینکی و کلودد درست بود؟

اگر توبودی به بچه خرس کمک میکردی؟

آیا صحبت کردن با غریبه‌ها درست است؟

 رمز موفقیت گرگ‌ها در نجات رانت چه بود؟

اگر همفری و کیت به تنهایی به نجات رانت می‌رفتند، موفق می‌شدند؟

خلاصه: چه نتیجه‌گیری‌ای از این انیمیشن داشتی؟

داستان اثر

همفری و کیت و سه توله‌ی آن‌ها برای تعطیلات کریسمس منتظر مهمان هستند که یکی از توله‌ها به نام رانت گم می‌شود. آن‌ها متوجه می‌شوند گروهی از گرگ های یاغی برایشان نقشه کشیده اند و رانت را طعمه کرده‌اند. در حالی که گرگ‌های دیگر گله آماده مبارزه با گرگ های یاغی می‌شوند، همفری و کیت برای نجات فرزندشان بلافاصله حرکت می‌کنند. آن‌ها به کمک دو دوست پرنده خود، گله گرگ‌های یاغی را پیدا می‌کنند. دو توله‌ی دیگر آن‌ها استینکی و کلودد نیز بی خبر از بقیه گله به دنبال پدر و مادر خود راهی می‌شوند و در میانه راه آنها را پیدا می‌کنند. آنها تصمیم می‌گریند به بچه خرس گمشده‌ای در جنگل نیز کمک کنند و او را هم همراه خود می‌برند. گله گرگ‌های یاغی تعدادشان خیلی بیشتر از خانواده‌ی همفری و کیت است. اما آن‌ها با همکاری یکدیگر می‌توانند رانت را فراری دهند. مادر بچه خرس هم به همراه دوستانش به گرگ‌ها کمک می‌کنند و همگی از مهلکه می‌گریزند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: ریچارد ریچ / Richard Rich

نویسنده/ مترجم: تام کین / استیو مور / Tom Kane / Steve Moore

نام تهیه کننده: ریچارد ریچ / Richard Rich

نام بازیگران: بن دیسکین / کیت هیگینز / دبی دری بری Ben Diskin / Kate Higgins / Debi Derry Berry

نام شخصیت ها: کیت:گرگی است از نژاد آلفا. با همفری ازدواج کرده و سه توله دارد. همفری: همسر کیت است و از نژاد امگا. رانت: کوچک‌ترین توله است که دزدیده می‌شود. استینکی و کلودد: دو توله ی دیگر هستند که برای یافتن برادرشان تلاش می‌کنند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: -Crest Animation Productions Lions Gate Films Home Entertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آلفا و امگا۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!