• امروز : 1 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آستریکس و عمارت فرمانروایان ( Asterix and Obelix: Mansion of The god)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

2322 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

آستریکس و عمارت فرمانروایان، داستان نزاع بین رومی‌ها و فرانسوی‌هاست. رومی‌ها که با زورگویی، تمام دهکده‌ها و شهرهای فرانسوی‌ها را تسخیر کرده بودند، در تلاش برای تسخیر تنهادهکده‌ی باقی‌مانده‌‌ از فرانسوی‌ها، وارد جنگ و درگیری با آن‌ها می‌شوند. فرانسوی‌های این دهکده به‌واسطه‌ی حضور جادوگری توانا در دهکده‌ی خود بعد از نوشیدن معجون قدرت، با نیرویی فوق‌بشری در مقابل رومی‌ها می‌ایستند و مانع ازدست‌رفتن دهکده‌ی خود و موجب شکست رومی‌ها می‌شوند. اهمیت کار گروهی و روحیه‌ی میهن‌دوستی از اصلی‌ترین پیام‌های مثبت این انیمیشن است.

سال 2014 78 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن آستریکس و عمارت فرمانروایان، نمایش جنگ و اختلاف بین دو ارتش روم و فرانسه است که به‌واسطه‌ی زورگویی‌های رومی‌ها این جنگ و درگیری رخ می‌دهد. «جولیوس سزار»، امپراتور روم، باوجود تسخیر همه‌ی شهرها و دهکده‌های فرانسه با طمع در تلاش است تنهادهکده‌ی باقی‌مانده را تحت سلطه‌ی خود درآورد و همین مسئله موجب شکل‌گیری جنگ بین این دو ارتش می‌شود و اهالی و شهروندان هردو کشور را نیز درگیر می‌کند. البته بااین‌وجود آستریکس هم‌چنان حاضر نمی‌شود به مردم عادی آسیبی برساند.

تمام رفتارها و شخصیت‌های مثبت و منفی به‌وضوح قابل تشخیص است، بنابراین می‌توانید الگوها و پیام‌های مثبت را برای فرزندتان پررنگ کنید و هم‌چنین درباره‌ی رفتارهای هیجانی منفی ازطرف شخصیت‌های مثبت با فرزند خود صحبت کنید و علت بروز چنین رفتارهایی را شرح دهید. رفتارهای هیجانی و قدرت فوق‌بشری که بعد از خوردن معجون اتفاق می‌افتد، ممکن است برای فرزند شما هیجان‌انگیز باشد و احتمال تقلید و الگوبرداری از این رفتارها را داشته باشد، بنابراین توصیه می‌شود رفتارهایی را برای فرزند خود پررنگ کنید که متناسب با فرهنگ خانوادگی‌تان می‌باشد.

خلاصه: سیر داستان و ویژگی‌های مثبت و منفی شخصیت‌های داستان را با فرزند خود مرور کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر به‌جای آستریکس بودی، چه رفتاری با خانواده‌ی بی‌پناه رومی داشتی؟ چه عاملی باعث پیروزی رومی‌ها شد؟ دوست داشتی به‌جای کدام یک از شخصیت‌های داستان باشی؟

خلاصه: به نظرت عامل پیروزی رومی‌ها چه بود؟

داستان اثر

«آستریکس و عمارت فرمانروایان» روایت نزاع و درگیری «رومی‌ها» برای تسخیر آخرین‌دهکده‌ی باقی‌مانده از «فرانسوی‌هاست». رومی‌ها که با زورگویی همه‌ی شهرها و دهکده‌های فرانسوی‌ها را تحت سیطره‌ی خود درآوردند، در تلاش برای تسخیر تنهادهکده‌ی باقی‌مانده از آن‌ها تصمیم می‌گیرند با ازبین‌بردن جنگل‌ها و درختان، خانه‌ها و آپارتمان‌هایی را جایگزین کنند تا نمادی از کشور روم باشد. تلاش آن‌ها در ازبین‌بردن درخت‌ها با مقاومت جدی فرانسوی‌ها همراه است. فرانسوی‌ها به‌واسطه‌ی حضور جادوگری ماهر و توانا موفق می‌شوند با کاشت دانه‌های بلوط سحرآمیز که ساخته‌ی دست جادوگر است، درختان جدیدی را جایگزین کنند و جلوی ازبین‌بردن درختان را بگیرند؛ اما درنهایت برده‌های رومی با تلاش بسیار، موفق به ساخت آپارتمانی بزرگ در وسط دهکده می‌شوند.

فرانسوی‌ها به روش‌های متعدد برای بیرون‌کردن رومی‌ها از دهکده تلاش می‌کنند و درنهایت در جنگی تن‌به‌تن، فرانسوی‌ها با نوشیدن معجون قدرتی که توسط جادوگر درست شده بود، با نیرویی چندبرابر موفق می‌شوند رومی‌ها را از دهکده بیرون کنند و آن‌ها را شکست دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: Louis Clichy/ لوئیز کلیچی

نویسنده: Louis Clichy, Alexandre Astier / لوئیز کلیچی، الکساندر آستیر

تهیه‌کننده: Natasha Abrahams, Philippe Bony, Thomas Valentin / ناتاشا آبراهامز، فیلیپ بانی، توماس والنتین

نام شخصیت‌ها:

آستریکس: سردسته‌ی ارتش فرانسوی‌ها که با روحیه‌ی میهن‌دوستی از هیچ تلاشی برای حفظ دهکده دریغ نمی‌کند،

اوبلیکس: شخصیت غول‌پیکری که با قدرت فوق‌بشری خود بهترین مهره‌ی فرانسوی‌ها برای مقابله با ارتش روم است.

کشور سازنده: بلژیک و فرانسه

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : علیرضا نوری

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 7 +

سلام. به نظر میرسد گره زدن قدرتمند بودن و پیروزی به یک معجون، در ذهن کودکان مفاهیم خوشایندی ایجاد نکند و کودک تصور کند که فقط با یک معجون و یک ترفند است که میتواند پیروز شود و تنها با تلاش خود نمیتواند پیروزی را کسب کند. به نظرم باید در بخش «با کودکان خود صحبت کنید» باید وابسته نبودن پیروز بودن به مواردی از قبیل معجون و... را تبیین کرد.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آستریکس و عمارت فرمانروایان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!