• امروز : 30 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آرتور و مینی‌موی‌ها (Arthur and the Invisibles)

author-img

توسط : مریم عسگری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2028 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

پدربزرگ آرتور مدت‌هاست گم شده و آرتور به‌دنبال اوست و از روی علائم به‌جامانده متوجه می‌شود که او در سرزمین مینی‌موی‌هاست. مینی‌موی‌ها موجودات کوچکی هستند که با ذره‌بین هم دیده نمی‌شوند. آرتور باید یاقوت‌های پدربزرگش را پیدا کند تا بتواند خانه و باغ را از دست سازنده‌ای که دنبال آن است نجات دهد. در این اثر، خشونت به‌صورت کارتونی است و موجوداتی هستند که لباس‌های نامناسبی دارند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2006 84 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

با فرزندتان درباره‌ی ماجراجویی آرتور صحبت کنید. آیا تابه‌حال تصور کرده‌اید که اندازه‌ی خود یا بدن خود را تغییر دهید؟ خلاقیت‌هایی که آرتور داشت را بیان کنید. درمورد علّت مبارزه‌ی مینی‌موی‌ها با ام‌شرور از فرزندتان بپرسید. اگر جای آتور بودی برای حل مشکلات چه روش‌هایی را به کار می‌بردی؟

خلاصه: درمورد خلاقیت‌های آرتور با فرزندتان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندتان درباره‌ی ماجراجویی آرتور صحبت کنید. آیا تابه‌حال تصور کرده‌اید که اندازه‌ی خود یا بدن خود را تغییر دهید؟ خلاقیت‌هایی که آرتور داشت را بیان کنید. درمورد علّت مبارزه‌ی مینی‌موی‌ها با ام‌شرور از فرزندتان بپرسید. اگر جای آتور بودی برای حل مشکلات چه روش‌هایی را به کار می‌بردی؟

خلاصه: درمورد خلاقیت‌های آرتور با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

 آرتور با مادربزرگش در یک مزرعه زندگی می‌کند. مادربزرگ دوست دارد درباره‌ی پدربزرگ آرتور که در آفریقا گم شده است داستان تعریف کند. او همچنین نگران است که خانه‌ی خود را به‌خاطر توسعه‌دهندگان زمین از دست بدهد.

آرتور تصمیم می‌گیرد با پیگیری سرنخ‌ها که گویا مربوط به گنجی دفن شده است به پیداکردن پدربزرگ کمک کند. در این مسیر، جنگجویان سرخ‌پوست آرتور را به سرزمین مینی‌موی‌ها می‌فرستند. او در آنجا متوجه می‌شود که موجودی به نام ام‌شرور قرار است به مینی‌موی‌ها حمله کند که در این بین او و پرنسس و برادر پرنسس راهی می‌شوند تا با ام‌شرور مبارزه کنند و همچنین آرتور هم پدربزرگش را و هم یاقوت‌ها را پیدا کند.

آنها بعد از ماجراهای بسیار به محل زندگی ام‌شرور می‌رسند اما زندانی می‌شوند. در زندان، آرتور پدربزرگش را پیدا می‌کند. ام‌شرور آن‌ها را در کانال آب قرار می‌دهد تا خانه‌ی مینی‌موی‌ها را خراب کند. آرتور و پدربزرگش باغ و یاقوت‌ها و مینی‌موی‌ها را نجات می‌دهند و به خانه برمی‌گردند.

جزئیات اثر

کارگردان: Luc Paul Maurice Besson

نویسنده: Luc Besson ,Céline Garcia

تهیه کننده: Luc Besson, Emmanuel Prévost

بازیگران: Mia Farrow ,Freddie Highmore, Jimmy Fallon, David Robert Jones,‎ Ron Crawford, Jason Kent Bateman ,Calvin Cordozar Broadus Jr, Anthony Anderson

شخصیت‌ها:

آرتور: پسر ده‌ساله‌ای که برای پیداکردن پدربزرگش و یاقوت‌ها به سرزمین مینی‌موی‌ها می‌رود.

مادربزرگ: مادربزرگ آرتور است که نگران همسرش است که گم شده است.

آرچیبالدو: پدربزرگ آرتور است که زمانی‌که برای پیداکردن یاقوت‌ها رفت دیگر برنگشت.

سلنیا:پرنسس مینی‌موی‌هاست که برای مبارزه با ام‌شرور داوطلب شده است.

ام‌شرور: قصد نابودی مینی‌موی‌ها را دارد تا بر سرزمین آن‌ها حکومت کند.

.کشور سازند:فرانسه

کمپانی سازنده: The Weinstein CompanyوMetro-Goldwyn-Mayer

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : yasin pokhxjzbbs

۶ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

عالییییی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آرتور و مینی‌موی‌ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!